Alla inlägg under november 2008

Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 16:26

Nu är jag klar med allt.

Packningen står där nere färdig och väntar på damerna.

Funderar på att ta kudde med mig.

I med att jag måste sova högt med huvudet.

Fan jag kom på att jag har glömt pyjamas, tror inte de är så smart att åka iväg utan eller haha :)


Så får springa ner och lägga i det innan jag glömmer det.

Ska även ut i bilen och hämta min gps och även mina klackskor.


Men nu ska ja ner och äta i alla fall,

är hungrif som faaan.

Har verkligen inte haft tid att äta idag,

det ända jag fått i mig idag är ett glas mjölk och en halv kopp kaffe.

Så nu blir det kantarellsoppa för hela slanten.

Och de jag inte äter nu äter jag ikväll när de andra äter taco.


Nu har jag inte tid att skriva mer.

Ni får ha en riktigt trevlig helg, kanske kommer skriva något lite i den.

Men på söndag får ni läsa för då står allt om helgensbravader.


Ha de underbart mina älsklingar :)

Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 13:09

Har nog aldrig varit såhär stressad i hela mitt liv faktiskt.


Ska städa hela nedanvåningen, ta fram julsakerna, packa, duscha, fixa till mig m.m

Och allt det ska jag hinna med på ca 3 timmar.

Förstår inte hur det ska gå, men hoppas på det bästa.

Allt får ta den tid det behöver, jag orkar inte stressa för stress är inte bra.


Måste även leta reda på min mp3 så jag får den med mig,

samt även musik till bilen.

Herreguud varför sitter jag ens här och skrive med tanke på vad jag har att göra?


Men jag ser fram emot helgen nu,

det ska bli en rolig en med massa minne och skratt :)

Lovar er att jag kommer ha massa fina bilder att lägga in på facebook, pixbox och här i bloggen på söndag.

Jag hoppas i alla fall på att vi är hemma till julskyltningen på söndag.

Vill så jättegärna gå på den.



Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 12:03

Jag tycker jag har varit väldigt stark som har gått igenom denna operationen som jag har.

För de är inte alla som har styrkan inom sig.


Det tar ju ganska mycket på kroppen av att bara leva på flytande föda i 6-8 veckor.

Vissa dagar har faktiskt varit värre än andra.

Nu skiter jag fullständigt i vilket, har inget sug efter godis och läsk.

Tror de är mycket nu för jag har varit från det i ca 1 månad.


Fast ska försöka hålla mig ifrån det mer nu :)

Sånt är liksom bara skit, man mår bättre utan det.




Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 11:33

Har precis tittat på film.

Så nu ska ja dra igång städningen och ta fram julsakerna till mamma.

För hon tjatar ju på mig att jag ska göra det.

Tänk den dagen jag inte bor hemma vad ska hon göra då? :)


Ja vi har våra julsaker under trappan till övanvåningen bakom mammas gaderob. Och där är väldigt trångt inne kan man säga.

Så de är bäst plats för mig där inne.


Idag blir det bara julstädning, laga mat, ut och gå en runda, hyra film och ta det lugnt :)

Det är inte fel de heller ibland.


Men nu ska ja sätta fart så jag är klar med allt till min älskade mamma kommer hem kl 14.

Måste även ta och leta reda på mobilen idag, dock vet ja inte var jag lagt den, sen är där inget batteri heller så kan inte ringa till den.

Jag får spel på mig själv ibland haha.



Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 09:28

Var är din mobiltelefon? Vet inte

Var är din (o-)äkta hälft? Finns ingen

Ditt hår? solblekt

Din mamma? Bäst

Din pappa? Bäst

Syskon? har inga, ensamt barn

Det bästa du vet? Ledighet

Din dröm inatt? kommer aldrig ihåg vad jag drömmer

Din dröm/ditt mål? Villa utomlands

Rummet du är i? Sovrummet

Din hobby? Shopping, festa och umgås med mina nära och kära

Din skräck? Alla sorters småkryp

Var vill du vara om 6 år? Sverige

Var var du igår kväll? Hos mormor

Vad du inte är? egoistisk

 En sak du önskar dig? Löneförhöjning

Var du växte upp? Sjöbo

Det sista du gjorde? Drack ett glas mjölk

Dina kläder? hotpants & nattlinne

Din TV? Min data

  Ditt/dina husdjur? hade en katt :/

Dator? Stationär, men en bärbar snart

  Ditt humör? Glatt :)

Saknar någon? Ja

  Din bil? Har haft två, fick en i 18års present men den blev skrot efter en däckexplotion i en kurva, sån tur fick jag en ny

Något du inte har på dig? BH

Favoritaffär? GinaTricot

Din sommar? Underbar, svårslage

Älskar någon? nja, min familj?

Favoritfärg? ljusa färger

 När skrattade du senast? Igår pappa och ja titta på film när ja var liten

När grät du senast?  6 okt när vi avliva martini



Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 09:19

På tal om annat så är det ju första advent på söndag.

Så ska följa med släkten på julskyltningen i ystad.

De tyckte jag skulle med istället för att sitta hemma ochdega.

Vilket jag kan hålla med om.


Men julskyltning är mysigt, all musik, all belysning m.m

Sen kommer ju doften av glögg och pepparkakor lite här och var.


Jag har bestämt att nästa vecka ska jag baka pepparkakor och lussebullar. För då är de inte långt kvar tills jag får öppna min mun :)

Och då kan ja ju allt äta någon, för de är ju inte så hårt, jo pepperkakan är förvisso, men den smälter ju i munnen och blir mjuk.


Jag har faktiskt en enomrt stor julkänsla i hela kroppen nu.

För jag och mamma lyssnar alltid på julmusik när vi julstädar :)

Det blir så mycket mysigare att städa och samt sätta fram alla julsakerna.

Man känner ju att de inte är långt tills jul.

Vilket är väldigt skönt, för jag tycker de finns inget bättre än juafton.

Sitta med släkten, äta gott, prata om allt mellan himmel och jord, titta på kalleanka m.m på tv, sen julkappsutdelningen är nog det roligaste :)

Att se hur glada alla blir när de får öppna julklappar.


Dock har jag inte handlat en ända julklapp.

Så man börjar få lite smått panik kan jag tala om.

Det är tur de är 26 dagar kvar tills julafton, så man hinner shoppa :)

Har funderat ut vad jag kan handla till mamma och pappa,

sen är det ju mina kusiner, mormor, morfar, farmor, farfar, robin, niklas och där är säkert någon till.

Så bli inte arg på mig om jag har glömt bort dig.

Men jag lovar du ska få en julklapp av mig ändå :)



 

Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 09:06

Godmorgon mina sötnosar. Hur äre fatt idag?

Med mig är det i alla fall bra, trots omständigheterna och träningsvärken, men träningsvärken är liksom en härlig känsla i kroppen så jag gillar den på något vis.

Man känner ju verkligen hur hårt man ligger i för att få bukt på det och det känns verkligen skönt.

Jag har ju mina mål jag ska uppnå och gör jag inte det blir jag galen.

Fast jag ska inte ge upp från jag uppnåt mitt mål.


Har suttit och tänkt lite på hur jag ska planera min träning i veckorna när jag får lov att öppna min munn.

- Basketträning: Mån & fre

- Simmning: Sön

- Gymmet: Ons & Tors

Sen så klart ska jag ju ut och gå en liten runda varje dag på minst 30 min. vem vet de kanske blir springa en sväng någon dag.


Idag vet jag inte vad som händer mer än att träna, ut och gå en runda, hjälpa mamma med julsakerna och sen får vi se.

Jag hatar sitta hemma på helgen när de inte händer något roligt.

Det blir så drygt i med man är hemma i veckorna,

jag vill liksom ha helgerna att hitta på något roligt :/


Så jag får se vad som kommer hända i helgen istället.

Gillar inte när mina planer går åt skogen..


Av Rebecca Nilsson - 28 november 2008 08:50

Som sagt,

jag skulle ju egentligen till gbg idag.

Med ida, erika och emmy.

Min mamma tyckte det var roligt när jag berättade och tyckte jag skulle åka.

Fast nu har hon verkligen ändrat sig totalt.

Tror de är pappa som har pratat för henne.


Mamma är rädd jag ska få en armbåge eller nått på käken,

för då måste jag göra om operationen.

Visst de vill jag precis inte, men de är tråkigt och sitta hemma.

Mamma tyckte jag skulle åka dit när jag får öppna munnen och allt det där.


Gah. stör mig faktiskt på det.

Hade sett fram emot gbg denna helgen.

Shopping, liseberg och träffa nytt folk, men nejdå :(

Fast inners inne vet jag om att mamma och pappa bara vill mig väl.



Ovido - Quiz & Flashcards