Alla inlägg under oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 31 oktober 2009 22:52

Kom hem från jobbet för en stund sen, tror ni inte att man är pigg just då? Sista timmen jag var på jobbet nu ikväll var jag så trött och hoppades på att kunna krypa ner i sängen och somna direkt men icke så nicke.


Men nu får jag väl försöka sova om jag ska upp kl 3.45 inatt, skulle egentligen sovit för ett bra tag sen.

Av Rebecca Nilsson - 31 oktober 2009 10:20

Vaknade redan 7.20 imorse, hur hemskt tror ni inte att det känndes en lördagmorgon? Men inte lyckades jag somna om heller. Så jag begav mig ner och myste ner mig i soffan under filten, på tal om annat så var där riktigt varmt och gott nere eftersom mamma och pappa hade satt fyr i den öppna spisen.


Nu har jag precis storstädat mitt rum och det känns riktigt skönt, dammade alla lister runt om hela rummet, damma, torka golvet och dammsugat så nu lukatar här riktigt gott inne + vaniljljuset är igång så då luktar det ännu godare. Har även fått upp lampan vid sängen, så nu kan jag äntligen ligga och läsa i sängen på kvällen istället för att bara ligga och filosofera tills mans somnar.


Men nu ska jag bege mig, ska ut och gå en runda med familjen och sen blir det duschen och jobbet för min del.

Fast är riktigt glad nu när jag kom på att det är en afton idag och att jag har mer än dubbelt betalt. Så det gillar jag riktigt mycket, och har även rätt mkt i ob även imorgon och då jobbar jag 12 timmar. Så det känns ändå skönt att pengarna rullar in på kontot trotts jag bara har timanställning på Sturup Handling.



Av Rebecca Nilsson - 30 oktober 2009 23:16

Kom nästan precis hem från Malmö, var en mycket trevlig kväll. Ätit och druckit en massa gott, fast där är ju en person som saknades bland oss. Men hon vakar över oss dygnet runt. När vi var på minneslunden på Östra kyrkorgården i Malmö och la blommor till farmor bröt jag ihop ännu en gång. Saknaden är så enorm, det gör så ont inne i en. Bara jag skriver detta så börjar tårarna rinna. Hennes död har tagit mig så hårt. De kommer ta tid för mig att bearbeta hennes död.


Nu ska jag in på mammas facebook och spela på hennes farmville för hon palla inte spela ikväll och jag skulle ändå in om på datan så då kunde jag lika bra fixa det. Sen där efter behöver jag sova, har varit uppe i 21 snart 22 timmar vilket jag börjar känna i både kropp och huvud.



Av Rebecca Nilsson - 30 oktober 2009 07:01

Så nu är man på jobbet och har varit det ett tag, snart dags att stänga den första flygningen. Vilket känns ganska så skönt. Sen där efter blir det att öppna nästa :)


På tal om annat så var denna natten lika dan, somnade vid halv tolv och vaknade vid halv två, två. Vilket är riktigt irriterande med tanke på att denna dagen kommer vara ganska så lång för mig och har ingen tid över för att ta mig en liten powernap heller. Så lär väl somna som en klubbad oxe ikväll.

Av Rebecca Nilsson - 29 oktober 2009 22:33

myste till det innan, men tror ni inte jag glömde lägga undan dildon? Så nu när jag kom hem från mötet sitter mamma vid min data så hon såg det. Men vafan, hon fick sig nog ett och annat skratt.


Fast det bjöd jag på

Av Rebecca Nilsson - 29 oktober 2009 22:05

Kom hem från mötet för lite mer än 30 min sen och jag kan säga att jag är väldigt omtumlad. Vet verkligen inte vem jag vill ha som tränare, det är det som är det värsta. Det ena är en kvinna som aldrig varit tränare och sen en äldre herre som varit tränare sen jag börja spela fotboll. Vet inte riktigt vem som är bäst för vårt lag heller. Får nu hon tjejen kommer vi förlora en del spelare och får vi han så kommer fler spelare gå till vårt lag. Så får smällta all info man fick på mötet idag. Har ju tills på lördag att tänka ut vem jag vill ha som tränare de kommande säsongerna.


Men nu ska jag spela lite farmville innan det är dags att sova, slår vad om att detta kommer bli ännu en natt men lite sömn. Är inte trött ens och jag ska upp kl 3.15

Av Rebecca Nilsson - 29 oktober 2009 15:45

Kom hem från Malmö för en stund sen, har haft en rikigt trevlig dag med thessan. Fick handlat prynadskuddar, latteglas, doftljus, stearinljus, krukor och sen handla jag även nya torkarblad till min bil. Så har gjort av med en del pengar idag. Men det var endast på sånt jag behövde så. Bilder kommer sen :)


Nu ska jag bege mig ner så jag är klar tills mamma kommer och hämtar mig, för ska följa med henne och pappa och handla.

Av Rebecca Nilsson - 29 oktober 2009 08:57

Skulle till gymmet innan imorse, men tror ni inte att ännu en förkylning är påväg. Jag tror jag går under, hatar verkligen det. Så nu blir det knappra piller och dricka varmt för det ska inte bryta ut ordentligt.


Men nu ska jag gå och göra mig iordning, för thessan kommer och hämtar mig om en timme. Sen ska vi bege oss ut till nya ikea på svågertorp. Ska faktiskt bli riktigt intressant och är nyfiken till tusen över hur det ser ut. Fast har lovat mig själv att jag inte ska handla något, men det återstår att se vad jag kommer hem med.



Ovido - Quiz & Flashcards