Alla inlägg under april 2008

Av Rebecca Nilsson - 30 april 2008 13:37

Nu är det valborg och vad häder för er då?

Själv ska man iväg och jobba och tacka gud för att tiden på jobbet går så fort som den gör :)


Innan jag beger mig till jobbet ska jag packa lite kläder till österrike, sen även dammsuga så mamma inte blir sur eller något på en ;D


På fredag vid denna tiden sitter man i bilden påväg ner till österrike om man inte redan är nere vill säga :) Hoppas på att de blir fint väder där nere så man kan njuta av värmen lite !


Men ni får ha en trevlig valborg och ni som ska festa , drick lite för mig med vet ja ;D

Ha de kalas, puss

Av Rebecca Nilsson - 24 april 2008 17:10

Förstår inte,

det är fan snart helg igen, tiden bara rinner iväg.

om 8 dagar är ja nere i mitt älskade Österrike. Läängtan är enorm ska ja få tala om för er. sen är de 18 dagar tills man är nere i turkiet :)

Allt detta får en att må så klockrent.


Har inte varit såhär glad på sjukt länge.

Har hänt massa trevligt i mitt liv nu den senaste tiden.

Sötnose kanske kommer ner på söndag och stanna tills på onsdag kväll :)

Sen ska ja plnera road trippen med damerna antingen fredag eller lördag. Dock kan ja inte vara där länge för ja börjar jobba tidigt :(


Men nu har ja inte tid att sitta här och tjöta mer,

ska ut och lägga på köttet på grillen och sätta in potatisgratängen i ugnen.

Ska dock även plocka undan mina kläder sen igår.

Kanke ringa sötnosen när han har slutat ikväll, dock är de inte säkert för han ska ju titta på fotbollen. Hata dif ;)


Men ni får ha en underbar torsdagkväll :)

Pussar <3



Av Rebecca Nilsson - 24 april 2008 15:09

Nej om man skulle byta om och sen bege sig till meddo och sola lite,

för ja måste ju bli brun nu :)

Har ju inte så många dagar på mig att pressa.

Men jag lovar jag kommer göra mit bästa ändå !


Någon som är sugen på att ut och gå en runda med mig ikväll? ;D

Banga inte på att ringa :)

För ja vill finna någon att ut och gå med, för det suger att gå själv!

Men vill ingen ut och gå med mig så får min ipod bli min vän ;)

fast den musiken jag har på min data har ja tröttnat på och ja hittar typ inga nya längre.

Så de hade varit snällt om du kundege mig något tips :)



Av Rebecca Nilsson - 24 april 2008 15:07

Sitter just nu vid datan och nördar mig.

Ska snart köra och hämta pappa och även hämta mat som mamma har handlat. Efter det ska jag grilla och fixa till potatisgratängen ;D


Sen får jag ta och städa mitt rum :)

Det måste ju bli rent och snyggt och de kan man verkligen inte kalla det nu ska ja få tala om. Måste lära mig ta ner kläderna som ja slänger på rummet när ja inte orkar ha de på mig.


På tal om annat är jag glad, fick 2 timmars sovmorgon imorgon :)

skulle egentligen börja 4.15 men jag börjar inte från kl 6.

Så det känns super skönt :)


Fick lönebeskedet idag och det var på 1600kr mer än jag hade räknat ut så de känns super skönt. så då har jag ca 4500kr som ja aldrig kommer kunna göra av med tills den 25 maj, för nästa fredag åker jag ju till österrike och är borta i 9 dagar, sen hemma i 3 daga, sen åker jag till turkiet och är hemma 3 dagar till då kommer det en ny lön på ca 4000kr ^^

Så det var ett glädjande besked jag fick ska ja tala om :)

Så då har ja pengar till mina bilturer i sverige ! Lääängtar




Av Rebecca Nilsson - 24 april 2008 08:47

Usch, sitter på jobbet nu och äter frukost. Har haft fullt upp sen kl 6 i morse. Slutar förmodligen tidigare idag med faktiskt :) så ska bege mig in till malmö en snabbis. Sen ska jag hem och städa och träna ;D Men slutar ju tidigt idag, så det är skönt :) Som sagt, ni såg nog att jag inte orkade lägga upp bilder sen igår. Så får ta mig i kragen idag. Pussar

Av Rebecca Nilsson - 23 april 2008 10:22

På tal om annat fick jag nästan precis ett sms av Emmy , där det stod att om3 veckor sitter vi på planet till turkiet.


Och nu vid denna tiden om 3 veckor har vi landat i antalaya.

Kanske till och med sitter på bussen till Alanya.


Slår vad om att när jag och Emmy kommer fram till hotellet och har fått vårt rum, så ska vi springa ut och slänga oss i poolen eller dra till stranden. Fast det är nog mer stranden det lutar åt.


Emmy och jag har redan planerat våra dagar där nere.

Dagen börjar med att vi går upp kl 8, går och äter frukost. Efter det beger vi oss upp på rummet för att hämta väskan och allt det där och sen dra ner till stranden där vi ska lígga till kl 16-17, vi ska riktigt steka oss i cocosolja, för vi ska vara äckligt bruna när vi kommer hem.

Fast har redan den kännslan av att jag kommer vara äckligt solbränd och sen sjukt ljust hår, typ slår vad om de kommer vara nästan vitt :(

Fast till studenten kommer det vara fint att vara som en pepparkaka och sen ljust hår + en vit klänning :)


När vi åker ner till turkiet så ska vi redan ha våra bikinis på ^^

Låter galet, jag vet. Men de är så jag och Emmy är och de kan inte vi hjälpa :)


Längtan dit är nu sjukt äcklilgt stor !

Sen när man kommer hem lär man vara en pepparkaka,

vilket får en att må så sjukt underbart :)


Fast innan jag drar till turkiet ska ja bege mig en vecka till lägenheten i Zell am See. För er som inte vet var det är så är det en skidort i Österrike.


Det sägs att där nere är ca 20 grader nu.

Så man kommer kanske få en och annan solbränna redan där.

+ jag ska bege mig upp på kaprun och åka skidor.

Tror det blir åka skidor i shorts och linne då faktiskt , men ja får se ^^


Av Rebecca Nilsson - 23 april 2008 10:14

En sak till,

ursäkta mig för jag har varit så seg på att uppdatera min blogg.

Nu lovar jag att jag ska bli bättre.


Har liksom inte fått min tid att räcka till och då har de blivit datan som jag dissat tyvärr.

men nu är det andra bullar som gäller :)



Av Rebecca Nilsson - 23 april 2008 10:12

Vilket under ska jag få tala om.

Thess vakna före mig och det brukar akldrig hända.

För jag är en riktig morgon människa.

Men när hon gick upp ur sängen la jag och mös med hennes kattunge.

Så äckligt söt.


Han tog tassarna för ögonen och sen slickade han en på näsan.

Fast efter ett tag kunde jag inte mysa med han längre för jag kände hur det börja klia i både ögon och näsa. + att jag kände mina ögon var påväg att svullna upp och det hade vekligen inte varit trevligt ska ja tala om.


Sitter häri nattlinne nu, funderar på om man skulle klä på sig och äta frukost. För vi ska ju dra här ifrån om 1 timme ca.

Då ska vi först köra hem till mig och hämta mina kläder, skor och assesoarer + jag tänkte även måla mina naglar.

Och efter det bär det av till västra hamnen i malmö.

Till the studio på 12e våningen i torning turso ;D


Är så sjukt nyfiken på allt som komma ska.

Hur de kommer sminka en, hur håret kommer se ut och även bilderna de ska ta. Men en sak är säker att jag kommer ha med min kamera dit och ta bilder. + att jag förmodligen kommer lägga upp de ikväll när man kommer hem. Vet faktiskt inte hur lång tid de tar i malmö, de sa upp til 3-4 timmar och ska vara där kl 14. Så då lär man ju inte vara klar från kl 17-18, sen tar det 40 min hem, ska nog lämna Thess hemma med så då tar det typ 1 timme och 20 min .


Men nu har ja inte tid att sitta här mer och tjöta,

ska hoppa i kläderna, dricka kaffe och äta lite aprikos kräm och känna mig som barn på nytt ;D


Ha det underbart sötnosar ,

Pusssar


Ovido - Quiz & Flashcards