Alla inlägg under december 2009

Av Rebecca Nilsson - 31 december 2009 11:49

Benet är fortfarande rejält svullet, så ikväll få stilletklackarna stanna hemma + att det blir enormt lugnt med alkoholen eftersom jag tar voltaren och ipren.


Men nu tänkte jag lägga mig i soffan med knäet i högläge tills jag ska bege mig in i duschen och allt det där.



Av Rebecca Nilsson - 29 december 2009 12:52

Vaknade vid nio tiden av att min mamma öppnade dörren till mitt rum och undra hur det var med mitt knä. Men idag är det mycket bättre så det känns skönt.

Tänkte jag kunde berätta vad som hänt, så ni förstår!


Spelade fotbollscup häromdagen, gjorde en kanon räddning på matchen och sen när jag ska resa mig upp igen känner jag att knäskålen vrider sig och jag trillar ihop på golvet och får ledas av från planen.

La mig på avbytarbänken, av med knäskyddet och på med en ispåse och bandage. Sen tog vi av ispåsen och bara hade bandage på. Men var tvungen att stå över sista matchen och tror jag kommer avstå från fotbollsträningen nu i några veckor för min egen skull. Har dock fotbollscup igend en 17 jan som jag så gärna vill spela, men får ta ett steg i taget.


Igår när jag vaknade var knäet inte så svullet, glömde linda in knäet när jag körde till jobbet så gjorde det efter den första inchekningen men då var knäet större än en handboll och jag hade ont från tårna till halva låret. Är i alla fall enormt glad att svullnaden har lagt sig så pass mycket som den har + att jag kan böja benet lite mer idag men är långt ifrån bra vilket jag känner.


Av Rebecca Nilsson - 28 december 2009 05:57

Har verkligen inte haft tid för bloggen, vilket känns enormt tråkigt. Men jag lovar att jag ska bli bättre.

Av Rebecca Nilsson - 23 december 2009 08:53

Så nu är man på jobbet och två flygningar är avslutade, ska snart sluta för detta passet. Börjar dock jobba igen kl 14.30 Men innan det ska jag bege mig till Ikea med Elin. Pajade min ena lampa igår så ska passa på att handla en ny, sen får vi se vad jag mer hittar.


Men nu är det dags för frukost :)


Av Rebecca Nilsson - 22 december 2009 22:10

Har precis tittat på jag ska bli stjärna, hon lilla Zara är så enormt duktig på att sjunga fast hon är så liten. Tror hon kommer bli en stor artist när hon blir några år äldre.


Ska klä av mig och krypa ner i min älskade säng, ska ju upp kl 3.30 för ska göra mig iordning + måste bege lite tidigare till jobbet än vanligt. Eftersom väglaget är som det är så vill jag inte stressa, har haft nog av avåkningar vad jag ska i mitt liv.


Men ni får sova så gott sötnosar :)

Hoppas där är många som har röstat på mig som dagens blogg! Tack för alla rösterna i alla fall!

Och till alla er som läst min blogg idag, så hoppas jag att någon av er kommer att fortsätta att läsa den :)


porr  

Av Rebecca Nilsson - 22 december 2009 19:36

      


Här är lite bilder på dagens julgodis. De mörka chockladtryffel med polkagris på blev inte bra eftersom chokladen inte stelnade. Så fick lägga det i klumpar i stället men goda blev dem i alla fall.

Dock gillade jag mer den vita chokladtryffeln med mandel och cocos.


Nästan så att man vill ha julafton nu :)   

Av Rebecca Nilsson - 22 december 2009 17:07

Bilden är dock gammak som ni ser.

Men imorgon är det löning och det gillar jag. Fast en del lär ju försvinna lika snabbt som det kommer in på kontot. Sen blir det kanske boka resa med min älskade vän Emmy :)

  

Av Rebecca Nilsson - 22 december 2009 15:13

Idag känner jag mig riktigt flitig, har varit ute på en mini promend i snön dock gick jag inte mer än 20 min vilket är bättre än ingenting. Där efter så började  jag med att städa mina gaderober, känns som jag hade behövt en till och en gaderob till mina sådär 70par skor. Jag är en klädes och sko älskare. Dock håller mamma på att bli knäpp på mig.


Nu håller jag i alla fall på att göra julgodis, håller på att smälta chocklad på spisen nu. Ska göra chockladtryffel med polkagrisar, recept från Emmelist. Så hoppas på att dem blir goda nu.

Blir nog att jag lägger in en och annan bild på det senare när det är helt klart :)


Ovido - Quiz & Flashcards