Alla inlägg under december 2008

Av Rebecca Nilsson - 12 december 2008 10:14

Kanske ska börja skriva här i denna bloggen igen?

Den andra är ganska så tråkig om jag ska vara ärlig ^^


Tror farktiskt jag gör det.

Men får ta och tänka på saken :)

Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 21:52

Sitter och tänker på det med blogg fortfarande.

Men tror jag har kommit fram till att jag ska lämna bloggagratis för att testa på blogg.se igen.

Var ju så länge sen man var aktiv bloggare på den sidan.


Så vill ni fortsätta att läsa om mig och mitt liv så får ni läsa på:

www.rebeccanilsson.blogg.se istället :)


Hoppas ni blir lika nöjda där som på denna,

vem vet det kanske till och med blir bättre där :)



Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 21:21

Har precis tittat på tv.

Nu sitter jag här vid datan igen och funderar.


Är verkligen inte nöjd med hur min kropp ser ut.

Fast jag håller på att ändra den så mycket som jag kan nu.

Dock kan jag inte träna så mycket nu i med operationen, men efter onsdag när jag kan andas med munnen igen så är träningen igång på riktigt :)

Jag ska inte ge upp från jag har en platt mage.

Så jag har en bra bit till att kämpa.


Nu när jag haft munnen igen så har man egentligen insett hur dålig kost man haft och hur mycket skit man tryckt i sig.

Under en dag kan man säga jag åt detta:

- Gröt på morgonen

- frukt

- lunch, som var rester sen middagen hemma dagen innan

- frukt

- middag


Detta är typ vad jag åt på en dag, ibland bytte jag ut gröten mot fitness ciabatta om jag jobbade.

Sen i med man jobbar på en flygplats så har man nära till godis och allt sånt så där slank väl ner en och annan bit.


Men nu är den tiden över för min del.

Tack vare operationen har jag fått en annan syn på mitt liv.

Visst jag ska kunna äta gott, men då får jag sukta för det dagen efter och ta en extra lång promenad eller ett hårdare träningspass.




Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 15:19

Nu har thessyy fixat min andra blogg.

Tack så mkt darling :)

Du får ha en kurs med mig så du lär mig allt med stillmallar och kodmallar.

För det är grekiska för mig.


Nu vet jag inte vilken blogg jag ska vara aktiv i.

Det återstår att se.

Visst blogg.se är roligare för där kan man ändra så mycket mer än här på bloggagratis..

Man kanske ska övergå till blogg.se ett tag och se hur det känns och känns de inte bra så får man börja skriva på bloggagratis igen :)


Men när jag byter till den andra bloggen kommer jag så klart säga till här i bloggen så ni kan följa mig fast i den andra bloggen istället :)

Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 15:12

Ja då har man varit ute hos mormor och morfar.

Morfar kunde inte komma åt felet riktigt.

Jag hatar bilar asså,

tur man är tjej och slipper hålla på med den själv :)


Nu sitter jag vid datan,

har läst lite bloggar, för de är alltid trevligt.

Ska ner och träna magen lite tänke jag och där efter blir det ställa sig och laga mat.

Dock inte så svårt att laga mat nu när man äter soppa ^^


Efter det så ska vi åka ner till sjukhuset i ystad och hälsa på farmor.

Den stackaren har gått och brytit lårbenshalsen nu såhär lagom till jul :/

Finns inte så mycket vi kan göra åt det.

Tur hon är en krut kärring som inte ger upp så lätt :)



Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 11:51

På tal om annat så hade jag ju en annan blogg innan på blogg.se men  jag tyckte det var tråkigt i med jag inte klarade av att ändra kodmallar och stilmallarna.

Så jag gav upp den bloggen, men har ändå den kvar.


Satt precis och försökte mig på att ändra lite.

Dock klara jag bara lägga en ram runt bilderna som kom i bloggen och även bakgrunden.

Sen fick jag spel för då ville det inte som jag ville.


Tur jag har en snäll vän som vill hjälpa mig att fixa till den :)

Vem vet då kanske jag övergår till den bloggen igen,

det återstår att se med tiden.

Thanks thesssyy, du är verkligen min lilla pärla <3


Jag och thessy på den gamla goda tiden :)


Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 11:47

Nej nu ska jag gå och göra mig gjordning,

sen kommer morfar ner här och då ska vi köra till deras hus,

för han ska fixa med min bil.

Den läcker ut all spolarvätska och de är inte bra nu när det är vinter.

Och i med ja ska köra massa i helgen är jag i behov av det.


Tror inte mamma och pappa låter mig köra med deras bil i helgen heller :)

I med jag fick en egen bil i 18års present.

Kan inte förstå att det är mer än 1 år sen nu och det är mindre än 10 månader kvar till jag fyller 20 år.

Sen vill jag inte bli äldre :)

Tänk om man hade kunnat stanna i åldern, fy fan vad underbart det hade varit egentligen.


Men nu ska jag avrunda detta för har inte tid med datan mer.

Ha en underbar torsdag.

Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 4 december 2008 10:45

En ny dag,

kan inte förstå var veckorna tar vägen.

Igår var det 1 månad sen jag operade mina käkar,

och sen på onsdag ska de klippa upp mig.

Kommer vara väldigt rädd om mig själv och inte börja träna basket och så för tidigt.

Är ju rädd att jag ska få en boll i huvudet,

för då är det kört :/


På tal om helgen är det ju dags för julbord på lördag.

Och innan vi beger oss ut till smygehuk så ska vi vara hemma hos madde innan och festa lite :)

Ja när man pratar om trollen så ringer dem,

Camilla på kontoret ringde och frågade mig precis om hon skulle höra med de på världshuset om de kunde göra någon soppa till mig.

Det är så snällt att de tänker på en.

Saknar faktiskt de riktigt mycket nu när man är hemma.

Ska även ringa och prata med mats nu om mitt schema nu när jag får komma tillbaka och jobba :)

För jag vill ju veta om jag jobba till jul & nyår,

om jag inte jobbar då så vill jag gärna kunna planera något ;D



Ovido - Quiz & Flashcards