Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Rebecca Nilsson - 1 maj 2008 12:20

Fan nu har jag varit duktig idag :)


Har ju fixat hur mycket som hellst sen kl 9 imorse.

Lagt över bilderna från digitalkameran, laddat min ipod med musik, dammsugat, dammat och våttorkat hela huset, packat ner en del av mina kläder + valt några par skor jag ska ha med mig ^^

Fast alla kläder är inte torra, så packar ner de ikväll när jag kommer hem.


Så nu ska jag bädda sängen, sen kolla vilka läxböcker jag ska ha med mig + även välja några dvd filmer ^^ Ångest om något!


Nej nu måste jag hoppa in i duschen och fixa till mig, sen ska jag köra och handla något ^^ Måste ju ha någon tidning att läsa i bilen ner + något gott att tugga på ;D


Ha en underbar torsdag :)

Pussar <3


Av Rebecca Nilsson - 1 maj 2008 10:44

Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar. Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas. Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.


Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort.  Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand. NU har jag slängt alla roller överbord o försöker navigera på ett stormigt hav. Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!



Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädanefter. Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de. Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång. Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag o det är en enorm styrka. Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också... 



Sen hur ska  man förklara något för någon annan så de förstår vad man mernar. Det är svårt att beskriva känslor. Denna kris som jag är mitt uppe i har hittils gett mig så mkt. Nya insikter om livet. Det är saker man läst men aldrig förstått. Jag Jag är stolt över den person jag är idag. Jag vill inte bli den jag var igår. Men det är så svårt. Jag orkar inte vara rationell.


Det är svårt, men jävligt rätt. Livet handlar om upp och nergång inget jävla grådask..

Av Rebecca Nilsson - 1 maj 2008 10:38

Dagens att göra schema:

damma och damsuga övanvåningen

packa

duscha

tvätta

jobba

köra och handla något som jag kan ha att bjuda på jobbet


Så som sagt har ja en hel de att göra till klockan 15,

för då ska jag ju köra till jobbet.

Får nog dissa datan nu, för musiken till ipoden är fixad och min digitalkamera är tömd.

Dags att starta turbon, så man blir klar någon gång.


Skriver kanske en eller två rader till innan jag drar till jobbet om jag fått gjort allt de jag ska i tid ;) Annars skriver jag nog något när jag kommer hem. Men som sagt den som lever får se ;D


Städningen kallar.

Pussar

Av Rebecca Nilsson - 1 maj 2008 10:28

Ah, nu är det första maj.

Inte klokt vad dagarna och månaderna tickar på.

Själv har ja nästan precis vaknat.

Sitter och lägger in massa musik på min ipod samt laddar den!

Måste ju ha massa go musik på den nu när man ska åka till österrike imorgon. En resa på över 100 mil går inte genomföra utan musik ^^


Ska även snart gå och hjälpa min pappa och städa, sen packa mina väskor och sen plocka undan lite på rummet så det ser bra ut när man åker. Dock är det inte mycket som behövs plockas undan.

Det mesta är kläder som ligger här uppe, lite av det ska packas ner  ^^


Sen är det ju dags att fixa till sig för jobbet.

Skönt att man slutar tidigt idag :)

Fast jag kommer sakna de äckligt mycket :(

Men ska höra med Eva G, idag när ja kommer dit om de vill så kan de bara slå mig en pling eller nått sånt. För jag vill verkligen ha jobb där :)

Och nu vet de ju vad ja går för.

Än sålänge har allt gått skit bra, de gillar mig där och ja får beröm och det uppskattar ja verkligen. I med ja har haft praktik där så har jag ju halva foten inne redan och de känns kanon :)


Men ni får ha de underbart

Pusssar <3



Ovido - Quiz & Flashcards