Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 14:38

Nu är det varmt som fan,

kan knappt gå ut utan att man håler på att smälta

Men som sagt man ska ju inte klaga precis.


Nu sa ja gå upp och hämta min dataväska och sen även sminka mig lite snabbt innan mormor och morfar kommer och att vi ska bege oss upp till farmor och bo.

Får ju säga hejdå till de innan jag åker.


Men nu har ja inte tid att sitta här och skriva massa strnt.

Ni får ha de super bra :)

Kramar från Becks <3

Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 11:11

Som sagt, nu är ja inne och tar en pause i solandet.

Det blev väldigt varmt ska ja tala om.

Kunde inte låta blir att inte ta på mig cocos olja.

Så nu är man insmord i de och solen tar äckligt mycket redan.

HAr fått hur mycket färg som på att bara ligga ute i ca 30 min.


Så vill inte veta hur ja kommer se ut om ja ska ligga ute till klockan blir ett.

Men då kommer ja fått sjuuukt mycke färg och de får en att må kanon.

Det kan inte bli bättre ju :)


Sen en annan sak är att jag börjar jobba kl 12 redan imorgon så jag kan inte sola något alls då :( Vart lite besviken över det, men de är fina pengar som trillar in på kontot istället.

Får ju ta igen de i turkiet eller idag :)


Nej nu ska ja dricka lite vatten och ta mig en frukt sen hoppa ut och slänga mig i solstolen igen och njuta av solen som sagt :)


Kramar från becks <3

Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 10:19

Nu är ja klar med ena läxan så nu tänker jag gå ut.

Fast ska först upp och hämta min ipod och sen ta på mig bikinin.

Funderar även på att ta med mig rättskunskaps boken så jag kan plugga lite ute i det fina väret.


Dock är jag sugen på att smörja in mig i lite cocosolja.

Får se om man vågar det nu när solen tar så mycket som den gör.

I huvudet får de vara soskyddsfaktor 4.a eller det blir nog det på hela kroppen för ja vil inte bränna sönder mig som sagt :)

Har ju en hel vecka till i turkiet som ja kan bara ligga och njuta i solen.


Så nu blir de ingen data från ikväll.

Sola, duscha, banken, till farmor och sen kanske träffa min kusin.

Annars träffar man inte henne från nästa helg kanske, inte ens då.


Men nu ska jag bege mig ut i det underbara väder och verlkigen njuta av det innan det försvinner :)

Ha de underbart, Pusssar <3

Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 09:41

Nu är det lördag och det känns super skönt att vara hemma.

Speciellt nu när det är så fint väder som de är :)

Pappa ska snart ta ut solstolarna, så de blir väl man lägger sig där i bikini och steker lite :)

Måste ju bli brun, annars får ja panik. Jag verkligen hatar att vara blek.

Solen är min älskade vän just nu.


Men först ska ja skriva mitt arbete om moderna klassiker i svenska.

Tur att de går fort. För jag vill ju spänndera så mycket tid ja kan ute.

Annars blir det att jag tar med mig datan ut i trädgården och lägger mig.

Fast det är dock synd om datan i denna värme.

Så de är nog bäst att den stannar inne.


Så nu blir det plugga, hoppa i bikini och sen steka lite i solen.

Man får ju inte lov att missa vara ute och sola i detta underbara väder :)

Dock vill ja inte bränna mig, fast iofs försvinner det ganska snabbt.

För måste ju vara fitt för figth i turkiet :)


Ha de kalas.

Pusss




Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 01:06

Usch blev helt trött nu,

det kanske är dags att krypa ner i sängen och lägga sig.

Jag har ju en hel del som ska göras imorgon.


Plugga, tvätta bilen och sen sola :)

Funderar på att plugga och tvätta bilen i bikini för de har ju lovat så fint väder ^^ Så då blir de bara för varmt att gå i massa kläder på :)


Men nu tänker ja i alla fall gå och lägga mig om ja inte ska lägga in lite bilder från österrike på bilddagboken först. Men jag tror verkligen inte att jag orkar det. För är rädd att ja kommer piggna till då och inte kunna sova sen.

Så då äre kanske bäst man lägger sig nu så man kommer upp :)


Har ju nästan hela morgondagen ja kan sitta vid datan om jag vill.

För skolarbetena ska ja ju skriva på datan.

men om ja är inne på msn kommer de ta dubbelt så lång tid för jag tycker de är roligare att snacka med folk än plugga.

Fast de får ja inte göra, måste verkligen plugga så jag får det gjort.

Det hänger ju som sagt på mina betyg och de vill jag inte precis sumpa.


Har egentligen hur mycket som hellst ja kan skriva om här på min blogg idag men jag har inte ork till det.

Sen blir det ju bara jobbigt att läsa så nu tänker ja sätta punkt för idag :)


Sov gott mina hjärtegryn.

Kram från Rebecca "Becks" Nilsson


Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 00:44

DIG:

1. Hur lång är du? ca 1,82

2. Vad vill du bli när du bli stor? Flygvärdinna

3. Vad pluggar du? Handel/administration - turism resor

4. Har du långt hår? Ganska.

5. Vilken hårfärg har du? jag är en såndär blondin

6. Sminkar du dig? Ja , det gör jag.


FAMILJ:

1. Bor dina föräldrar ihop? Ah de gör det

2. Vem är bäst, mamma eller pappa? båda?

3. Hur många syskon har du? nej jag har inga syskon

4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Godnatt, sov gott.

5. Vilken mat lagade din pappa senast? grilla något kött och potatis i ugnen

6. Vem i din familj stör du dig mest på? Ingen faktiskt

7. Vilken familjemedlem är snällast? Jag såklart :)

8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? som sagt jag har ju inga syskon.


KOMPISAR:

1. När var du senast med nån kompis? för ca 1 vecka sen

2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Thesese har ja för mig

3. Har du kysst nån kompis? Bara pussat, lite skillnad är de faktiskt :

4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Ah

5. Vem har du varit kompis med längst? Cassandra

6. Vem känner dig bäst? Vet inte det längre faktiskt, ingen?

7. Längsta tid du varit osams med en kompis? Svår fråga, inte ovänn med någon just nu

8. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja? Om han frågar om min åsikt så säger jag som den är.

9. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej verkligen inte, jag gör som jag vill


KLÄDER:

1. Vad har du på dig nu? Shorts och linne,

2. Har du bytt om idag? bara 2 gånger idag ^^

3. Favorittröja? Min älskade mjukis tröja

4. Sexigaste klädesplagget på andra könet? Helst utan något alls ;D

5. Har du gett bort kläder nån gång? Ah de har jag

6. Har du ångrat ett klädköp nån gång? Har väl alla?

7. Har du handlat kläder genom Internet? ah, någon gång

8. Har du ljugit om bh-storlek nån gång? Nej, faktiskt inte. Det tjänar man inget på. Dock önskar ja många gånger att jag hade mindre bröst.

9. Fulaste plagget andra könet kan ha? Gubbakalsonger med gylf

10. Vad använder du för skor? det beror på vad man har för kläder. Som sagt allt från sandaler till  stövlar


VÅGAR DU:

1. Skrika åt dina föräldrar? Ah de vågar jag

2. Klä dig annorlunda? Varför se ut som alla andra?

3. Vara dig själv? klart man ska vara sig själv

4. Visa dig i bikini/badbyxor? ah, tänk för att det gör jag.

5. Fisa inför din pojk/flickvän? Hm..

6. Pierca dig? ah det gör jag

8. Ha sex på offentlig plats? det gör så man tänder extra mycket ju

9. Vara omogen? ibland, beror på

10. Äta småkryp? aldrig


SKOLAN:

1. Vad heter din skola? Österportsgymnasiet.

2. Vad heter din favoritlärare? Har ingen

3. Vad är ditt favoritämne? Finns inget sånt heller

4. Snyggaste läraren på skolan? haha finns verkligen ingen snygg lärare

5. Har du bra betyg? Inte de sämsta i alla fall

6. Tråkigaste ämnet? Rättskunskap lätt

7. Har du skolkat mycket senaste året? Kanske det kanske ;D

8. Har du fuskat på prov? En gång, aldrig mer.

9. Hur tog du dig till skolan? Med buss eller kör ja själv

10. Har du gjort mer än kyssas med någon när du vart i skolan? Har inte kysst någon i skolan


RANDOM:

1. Vet du vem FATO är? Vem är de?

2. När tuggade du tuggummi senast? Innan idag?

3. När var du på semester senast? i Österrike nu vecka 19

4. Vilken färg är det på din tandborste? Grön

5. Är ditt hår tråkigt? Hatar det, silkes hår :(

6. Vad har du för påslakan just nu? beigt och vitt. åste matcha tapeterna

7. Vem såg dig naken senast? R . . . .

8. Gillar du BUBBEL ROLLER? Vet inte vad det är så jag vet inte.

9. När ska du gå och lägga dig? När ögonlocken blir tunga


Av Rebecca Nilsson - 10 maj 2008 00:32

Ja nu är man hemma efter en riktigt underbar vecka i österrike/zell am see.

Dock har ja saknat en del personer.

Fast ni har ju kunnat ha kontakten med mig för jag har varit inne på msn lite då och då :)


Vi anlände till sverige ikväll vid åtta,

efter det har jag packat upp, sorterat lite tvätt och sen slängt in en maskin tvätt. Måste ju få kläderna tvättade till ja åker.

Eller i alla fall en del av det.


Bilderna från resan kommer läggas upp på min bilddagbok och på pixbox och även några enstaka kommer jag väl lägga upp här på bloggen så småning om.

Tror dock inte ja kommer kunna spändera så mycket tid vid datan.

För jag åker ju till turkiet på onsdag med Emmy :)

Längtan att komma ifrån skåne/sverige är stor ska ja få tala om.


Har ju massa att så i innan jag åker.

Tvätta, jobba, packa, tvätta och städa bilen och sen handla solkräm, sololja och after sun :) sen + den äckliga skolan.

Skönt att den skiten snart är över för ja är riktigt less på den nu.

Har massa skolarbeten som ska vara inne på tisdag.

Ett svenskarbete om astrid lindgren, två historia arbeten ett om d dagen och ett om kalla kriget , sen ett förhör på religionen och sen prov i rättskunskapen :(


Efter allt de där tycker jag att ja är väl förtjänt av en vecka i turkiet med massa sol, värme, stranden, utgångar, god mat och massa kalla drinkar :)




Ovido - Quiz & Flashcards