Direktlänk till inlägg 16 december 2009

6 månader av saknad!

Av Rebecca Nilsson - 16 december 2009 15:24

   


Nu har det gått ett halvår sen min farmor somnade in på sjukhuset i hässleholm av en massiv hjärnblödning. 


Hon skulle göra om höftoperationen, vaknar efter narkosen och en timme efter hon vaknade upp får hon en massiv hjärnblödning. Kommer så väl ihåg den dagen än, att sitta och vaka över henne hela natten/morgonen tar enormt på en. Vart nästan vaken i 26 timmar i sträck, kände inte mig trött ett dugg ville bara vara nära min älskade farmor hela tiden.


Bara jag skriver detta känner jag hur tårarna bildas i mina ögon. Men behöver skriva av mig allt.


Läkarna kopplade ur alla slangar och resperatorn när vi kom upp till sjukhuset, eftersom de inte viste hur lång tid det skulle ta för henne att somna in. Min farmor har alltid varit en kämpa och lika så den gången. Man riktigt såg hur hela kroppen kämpade på utan att vela ge upp ett dug, läkarna gav henne lugnane och morfin. Det tog henne 15 att somna in och det var en hemsk upplevelse, höra den tunga andningen, som roslade lite, se hur hela kroppen skakade pågrund av att kroppen höll på att förtvina musklerna.

Det är något jag aldrig mer hoppas få uppleva, för de har satt enorma jack i mitt hjärta. Det såg så hemskt ut, men det var det bästa för henne. Annars hade hon levt ett liv som var inget värt. Legat som ett kolli i sängen och man hade fått såndmata henne med slang och det är inget liv att ha. Så tyckte min farfar gjorde ett bra val för farmor.


Hon har blivit en av jordens vakraste änglar och vakar över sina nära och kära från himmlen och jag hoppas på att en dag få träffa henne igen.

  

 
 
yasmine modell & blivande mamma

yasmine modell & blivande mamma

16 december 2009 15:58

ja verkligen, åh gott med mat hihii.
saknad är jobbigt och svårt stor kraaaam.
ska nog också äta snart

http://www.yasminegill.blogg.se

 
elle

elle

16 december 2009 16:38

haha okej, men de e den alldeles säkert :D

http://ellehansen.blogg.se

 
hannah

hannah

16 december 2009 22:45

åh tack :)! kan ju säga att det var en aning nervöst o stå där framme med en fullproppad kyrka haha! ja det är super mysigt, nu har jag börjat få julkänsla! :) har ni fått någon snö också eller?

http://hannahpernilla.blogg.se

 
hannah

hannah

16 december 2009 23:16

ja, trodde aldrig jga skulle vågat det ... :p okej gud vad mysigt! det är ungefär samma som här då alltså, fast vi har nog lite mindre. Men kallt oh mysigt är det ju verkligen just nu.

http://hannahpernilla.blogg.se

 
linda

linda

20 december 2009 19:58

r.i.p

http://Lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

22 december 2009 19:56

Åh, jag vet hur du känner dig .. Jag förlorade min farfar på samma sätt, han fick också en hjärnblödning och dog veckan efter.. Det är så hemkst det där asså! :(

Beklagar verkligen

http://malinelvira.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 13:19

Nu håller jag på att städa här hemma, tog mig en liten paus i det hela. Kom även och tänka på, är vääääldigt sugen på att gå tillbaka till min gamla blogg istället. blogg.se eller bloggagratis det är den stora frågan. Kanske ska ja blogg.se en ch...

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 09:45

Då är det torsdag, inte klokt vad dagarna rinner iväg. Idag ska jag tvätta och städa är det tänkte, kanske hinner med en timmesträning på mitt nintendo wii (wii fit plus). Är dock inte alls sugen på att städa och tvätta om jag ska vara ärlig, men...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 22:04

Startade en film innan vid 10 tiden + skickade ett sms till mamma och pappa om att de inte skulle ringa hem eftersom jag tänkte vila en stund. Såg dock bara 30 min av New Moon, slutade med att jag somnade gott i min älskade säng. Vaknade sådär vid kl...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 09:26

Då är det onsdag idag, är verkligen helt vilse på dagarna. Men tror det är för att jag jobbar alla helger och är ledig mitt i veckan.   Skulle egentligen kört upp till Robin igår i Ulricehamn, men mamma satte sig emot det, vet dock inte varför. L...

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2010 09:41

Sitter i nattlinnet och segar, har precis fyllt i lite papper som jag ska till arbetsförmedlingen med, sen där efter ska jag köra och hämta Nathalie, tänkte även ta mig en kopp kaffe + kolla in hennes nya rum. Sen ska vi köra hem till mig, blir väl...

Ovido - Quiz & Flashcards