Direktlänk till inlägg 16 december 2009

The snow is falling

Av Rebecca Nilsson - 16 december 2009 23:11

Nu är man hemma efter en kväll med Sara och Elin hos Richard, vi var och lämnade hans födelsedagspresent sådär en månad försent. Vi har inte haft tid alla tre samtidigt en ända dag innan så fick ju bli nu. Han fick i alla fall ett stort, tungt paket med 4.5kg kärlek av oss. Vilket då är toblerone, som han då älskar och det stora är ju inget billigt precis. Han fick även en liten handdocka som är en gris, som vi tyckte passa eftersom han är en godisgris, morsgris och soffgris. Inget illa mena´t med det där :)


Men när man skulle köra hem där ifrån var ju ett äventyr för sig själv. ca 7 cm snö på vägarna om inte mer + att det inte var plogat. Fick sladd ett ex antal gånger och får panik varje gång. Men lyckas hålla foten från bromsen :) Trycker ner koplingen och rattar på motsatt håll och sen har man fått rätt på bilen. Just nu saknar jag mina dubbdäck som jag hade på den andra bilen, blir nog att köpa ett par sådana tills nästa år.


Elin hon ringde precis och det var värre att köra ner mot Ystad och det hållet för där var mer snö, men hon lovade att ta det lugnt och höra av sig när hon kom hem. Man vill ju att sina nära och kära ska komma hem helskinade.

Fast nu funderar jag på att krypa ner i sängen och läsa en bok, är egentligen inte trött men känner att jag inte kan göra så mycket här vid datan eftersom här inte är någon trevlig att prata med eller någonting. + att jag ska upp tidigt imorgon, tänkte vara på gymmet vid 7 eller 8 tiden imorgon, så man kommer upp och inte sover bort hela dagen som man gjorde idag.



 
 
jennie

jennie

17 december 2009 06:54

sv: hihi, ja jag ser det :)

http://jenniiem.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 13:19

Nu håller jag på att städa här hemma, tog mig en liten paus i det hela. Kom även och tänka på, är vääääldigt sugen på att gå tillbaka till min gamla blogg istället. blogg.se eller bloggagratis det är den stora frågan. Kanske ska ja blogg.se en ch...

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 09:45

Då är det torsdag, inte klokt vad dagarna rinner iväg. Idag ska jag tvätta och städa är det tänkte, kanske hinner med en timmesträning på mitt nintendo wii (wii fit plus). Är dock inte alls sugen på att städa och tvätta om jag ska vara ärlig, men...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 22:04

Startade en film innan vid 10 tiden + skickade ett sms till mamma och pappa om att de inte skulle ringa hem eftersom jag tänkte vila en stund. Såg dock bara 30 min av New Moon, slutade med att jag somnade gott i min älskade säng. Vaknade sådär vid kl...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 09:26

Då är det onsdag idag, är verkligen helt vilse på dagarna. Men tror det är för att jag jobbar alla helger och är ledig mitt i veckan.   Skulle egentligen kört upp till Robin igår i Ulricehamn, men mamma satte sig emot det, vet dock inte varför. L...

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2010 09:41

Sitter i nattlinnet och segar, har precis fyllt i lite papper som jag ska till arbetsförmedlingen med, sen där efter ska jag köra och hämta Nathalie, tänkte även ta mig en kopp kaffe + kolla in hennes nya rum. Sen ska vi köra hem till mig, blir väl...

Ovido - Quiz & Flashcards