Alla inlägg under maj 2008

Av Rebecca Nilsson - 28 maj 2008 12:44

Stress om något är min vardag nu.

Pappa ringde precis och sa att de var påväg de som skulle hämta tvn.

För den har slutat fungera och jag satt i morgonrocken så snacka om att jag flög ner där nere och på med andra kläder.


Nu sitte jag ju här och skriver en och annan rad.

Antar de kommer snart!

Efter det tänkte ja lägga mig i solen en stund och öka på min solbränna och efter det ska ja städa hela huset.

Snacka om att jag får städa i rallyfart. Men de skiter jag i ett stort stycke faktiskt :)


Ska i alla fall gå ner och få i mig något att äta innan min mage slutar vara hungrig för de är ju inte heller bra :)


Ha de underbart :)

Pusssar <3

Av Rebecca Nilsson - 28 maj 2008 11:09

Har precis vaknat vilket känns super skönt :)

Det är liksom inte allt för ofta jag sover länge och det vet mina nära och kära. Som sagt jag brukar vara uppe vid åtta annars så 3 timmars längre sömn var verkligen inte fel.


Mamma hade dock skrivit en lapp till mig vad ja ska göra idag.

- Städa hela huset

- tvätta och vika tvätt + städa min gaderob

- baka bullar


Får se när ja orkar ta mig i kragen att göra det.

Vill ju inte att mamma ska stressa sönder sig själv när det är min student liksom. Därför får ja hjälpa till.

Mamma tyckte dock inte det var läge att åka till Ulricehamn nu när man har så mycket att göra. fast hon förstår dock inte vad ja vill.

Hon sa i alla fall att ja fick åka så mycket jag ville efter min student och då skulle hon inte stoppa mig. Fast de värsta är jag vill åka nu :(

Så ja ska ta mig ett snack med henne idag och jag ska försöka göra så mycket jag kan innan jag åker så fall så hon får de ur världen.


Kanske borde tänka på refrengen och gå från datan.

Ha en underbar onsdag !

Pussar <3




Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 15:22

Ah då är man hemma igen.

Bara för ja lämnade in de sista nu så fick jag bättre betyg :)

Så de känndes skönt att höra.


Håller på att plocka undan på mitt rum nu för de ser ut som kom och hjälp mig att dö som sagt. Har saker överallt i med jag ska ta bort massa som var på skrivbordet innan för de får inte plats där nu.


Sen har ja ett till problem och det är vad fan ska ja ha på mig ikväll :/

Förstår inte riktigt hur ja ska hitta något fint.

Vill ha något nytt men de klarar inte min ekonomi av som sagt.

Fast jag hittar nog något fint där ska du se :)


Men nu har ja inte tid att sitta här och tjöta ska hämta ellinor och isabell om en timme så känner stressen.

Så nu måste ja verkligen gå från datan och ta tag i städningen på mitt rum och sen fixa till mig :)

Tänkte i alla fall göra fina korkskruvar i håret och sen sätta upp de på något snyggt sätt.


Ha en underbar dag :)

Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 13:48

Då var sista dagen i skolan avklarad.

Fy fan va skönt :)

Känns så sjukt jävla skönt ska ja få tala om.

Ska dock till skolan på supémiddag ikväll, sen får jag se vad som händer.


Måste dock till skolan igen innan det för måste lämna mina betyg från min praktik på sturup för de glömde ja ta med mig idag även fast jag tänkte på de imorse när jag körde till skolan.


Kanske lika bra man kör och lämnar de nu så man får de ur världen som sagt.

Skriver nog en eller två rader till när ja kommer hem om ja hinner det vill säga. Men det tror jag att jag gör :)


Ska ju plocka undan på rummet då samtidigt ska ja fixa till mig och efter det ska ja ju hämta isabell och Ellinor för att bege oss till lärarmiddagen :)


Ha en underbar tisdagseftermiddag :)

Pusssar

Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 10:18

Usch känner inte för skolan nu när de är så fint väder :(

Vill ju ligga ute i solen och pressa.

Vill ju få ännu mer färg än vad jag redan har, dock var jag och solade innan imorse men ändå.

Nu ska ja i alla fall gå och smörja in mig och efter det blir de nog fixa till mig för skolan och sen till sist tänkte ja sätta mig och fixa lite på den sista rapporten som ska in i dag. Tur att sånt går fort att göra annars hade ja fått spader.

Ska ju köra till skolan typ lite i 12 för börjar ju inte från tjugo över :)

Det är så skönt med körkort för då slipper man med den äckliga bussen som tar sjukt lång tid, dock är det billigare men skitsamma.



Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 08:31

Nej nu orkar jag inte med datan mer för stunden.

Har kollat lite på nya kläder och tågbiljetter. Fast de har bara släppt sista minuten biljetterna till kl halv sju imorgon och är inte så sugen på att åka så tidigt. Så ja kollar in det en gång till innan jag beger mig till skolan :)


Nu ska ja i alla fall träna lite, sen hoppa i duschen och sen efter det tänkte ja köra till solariumet, måste öka på min solbränna. Vill inte precis den ska försvinna :) 


Måste ju vara brun och snygg på studenten : )

Men det är jag nog ska vi se,

jag har inte förstått att jag tar studenten om ca 1 vecka.

Glöm inte stå vid trappan på östertportsgymnasiet den 5/6 kl 15.30 :)


Ha en underbar tisdag :)

Pusssar <3

Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 07:34

Sitter vid den nya datan nu och surfar lite :)

Känns väldigt skumt att sita vid en stationär data efter 3 år med laptop ska ja få tala om. Men de tar tid innan ja vänjer mig.

Men hoppas på att de går fort, det ända som är segt är att ja inte kan skriva lika fort på denna som på laptopen.

Fast den tiden kommer, skriver ganska så snabbt ändå ;D


Nu håller ja på att lägga över bilder på denna nya data med, fast de tar en jävla tid för ja har en jävla massa bilder på min laptop.

Fast vet dock inte om jag ska lägga över alla.Skitsamma, ja kommer väl fram till något så småningom :)


Håller på att logga in på msn med, fast de tar dock en jävla tid :(

Vill ju komma in där nuuu, inte för ja tror de är någon annan inne där men ändå..


Dagens schema:

-skolan

- plocka undan kartonger och allt från nya datan

- göra mig gjordning för supémiddag i skolan med lärare.

- Köra till ystad & öven hem

- Supémiddag i skolan


Så idag har jag även en hel del att göra som ni ser.

Sen kommer de alltid till massa andra saker med som man inte har räknat med under dagen.

Just ja jag ska ju boka tågbiljetter med idag :) Se där hade vi en sak som jag hade glömt. Fan asså vad dåligt minne man kan ha ibland de är helt sjukt.


Om man skulle gå och äta frukost och sen klä på sig något nu.

Fast egentliogen är inte klockan så mycket så de spelar nog inte så stor roll ;D


Av Rebecca Nilsson - 27 maj 2008 06:33

är tyvärr uppe med tuppen idag :/

Har verkligen stora problem, kan fan inte sova.

Måste ta mig i kragen och verkligen försöka somna om fall jag vaknar men det är i alla fall int det lättaste ska ja tala om för er.


Nu sitter jag i alla fall här, tänkte plugga lite på religionen som jag har förhör på idag tänkte jag :) Sen vet jag inte riktigt om ja ska ha förhör i samhälle idag med eller hur det blir på den fronten som sagt.

Så måste nog plugga lite på det med :)

Vill ju göra så gott ja kan ifrån mig på det sista som är kvar i skolan :)

Har ju bara samhälle lektionen idag och den är på 1 timme lång bara sen efter det ska ja ha förhöret i religionen.

Sen är det hem och fixa till sig för studentsupen som är ikväll i skolan :)

Jag ska köra in där tänkte jag så ska hämta upp isabell och ellinor innan jag kör mot ystad och emelie där vi ska vara innan vi beger oss till skolan ;D


Helt sjukt detta är sista dagen på gymnasiet för min del :)

Känns både bra och dåligt om man säger så.

Kommer sakna alla vännerna i skolan men läxorna och vissa lärare är ja sjukt jävla glad att jag slipper :)


Ovido - Quiz & Flashcards