Alla inlägg under maj 2008

Av Rebecca Nilsson - 13 maj 2008 10:02

Usch nu är det dags att bege sig till skolan.

Orkar inte ta bussen så jag kör ^^

Lite bekväm får man lov att vara ibland tycker jag!


Men nu får ja ta och bege mig om ja ska komma i tid till skolan.

Tar ju ändå 20 min in, sen hitta parkering är ju inte de lättaste men de skiter jag i.


Skriver nog en och annan rad till ikväll :)

De blir mitt sista blogg inlägg för en vecka framåt.

Men sen är ja tillbaka med mitt bloggande som vanligt och ja hoppas att ja inte kommer tappa allt för många läsare :)


Ha en riktigt underbar tisdag, för de ska jag ha :)

Puss och bamsekram från Rebecca "Becks" Nilsson

Av Rebecca Nilsson - 13 maj 2008 09:46

Läste Therese blogg för ett tag sen om www.forever21.com.

Håller helt klart med henne.


De hade sjukt mycket snygga och söta kläder.

Ska lätt ta och beställa där ifrån nu pengarna trillar in på kontot igen :)

De hade liksom allt, klänningar, shorts, tunikor, skor, acessoarer m.m


Och nu till sommaren behöver man ha massa sånt fint.

Så den sidan passade mig perfekt.

Här nedan kommer några klänningar som ja ska införskaffa mig.

Den klänningen i mitten gillad jag allra mest.



Av Rebecca Nilsson - 13 maj 2008 07:22

Få fan spel snart.

jag ska vakna så jävla tidigt varje dag när man börjar sent :(

Skulle egentligen ha börjat kl 9.40, men den lektionen har vi avslutat eller i alla fall vi turistare för vi har fått vårt betyg i det.

Så de känns skönt att veta.


Men nu har jag ju all tid i världen på mig att skriva klart historian för de kunde jag ju inte göra igår för min data cp som fan.

Skrev ca 1 a4 sida, sen dog hela datan och tror ni ja hade sparat det. NEEJDÅ! Så lite spel fick man där.

Så nu ska ja fan ta och spara mellan jämna mellanrum.


På tal om annat är vädert riktigt kanon idag med :)

Så det känns super skönt att vakna till , det är faktiskt bud på att ta mig en promenad så här på morgonkvisten.

Fast först ska ja skriva historian och lägga in all musik på min ipod.

För den måste ja ha laddad med massa musik.


Och en sak till: Imorgon vid denna tiden sitter man på ett plan påväg ner till Turkiet. Helt sjukt underbart :) Ska bli så skönt komma bort, för jag kände att jag redan var less på skolan igår och då är de fan illa.


Så idag blir det skolan, packa ner det sista, dammsuga rummet, bädda sängen till Emmy, sen kommer nog farmor och hennes man idag och säger hejdå till en innan manåker iväg.

Alltså kommer min dag idag vara lika hektisk som den igår.

Fast ja tar de i min tackt så får de ta den tiden det tar, för tid har man ju gått om eller vad man nu ska säga.


Ha en underbar tisdag :)

Puss & Bamsekramar från Rebecca


Av Rebecca Nilsson - 12 maj 2008 18:16

Nu är man hemma, har varit full rulle idag.

men de är ganska så skönt för då går dagen så fort.


Hade ingen svenska idag för jag var klar med svenskan.

Så jag körd till forex och växlade pengarna till turkiet så man har de ur världen. Sen körde jag och handlade solkräm och lite sånt smått med Emmy.

Efter det var det lektion, dagens första då som sagt.


Nu är jag hemma, eller ah har varit de i nästan två timmar.

Fast när ja kom hem berätta ja en sak som hände idag. Som ja dock inte vill prata om :( Efter det var det middag och efter middagen började jag packa så smått.


I min väska finns dock bara kläder, bikini, handdukar, sololja, after sun, body lotion och sen schampoo och balsam. Packar resten imorgon :) Har ju nästan hela morgonen på mig, för jag börjar inte från kl 11 imorgon om ja inte har helt fel :) Och så fort ja kommer hem från skolan imorgon ska ja korka upp flaskan och ta mig en drink eller några glas vin.


Emmy kommer ju sen runt 22 på kvällen, dock tror ja inte vi lär sova så mycket ^^ Utan bara snacka massa skit och längta tills vi är på stranden i turkiet.


Men nu har ja inte tid att sitta här och sega mig mer, måste skriva klart mitt arbete om dagen d i historian. Sen även leta lite fakta om kalla kriget plus den där jävla nyhetsanalysen som ja inte orkade häromdagen.


Ha de underbart :)

Puss & bamsekram från Rebecca "Becks" Nilsson


Av Rebecca Nilsson - 12 maj 2008 07:13

Men nu har jag inte tid att sitta vid datan mer,

utan jag måste gå ner och fixa till mig :)

Kan ju inte precis åka till skolan i nattlinne och hotpants.

Tror inte de hade varit så uppskattat, men de hade varit super skönt :)


Dock har ja panik, vet inte vad ja ska ha på mig :(

Men jag hittar väl något i min gadrob, för de är helt överfull.

Får typ inte plats med så mycket mer.

Så funderar på att rensa där en dag, men de blir inte nu inom den närmaste tiden för de har jag verkligen inte tid med.


Ha en underbar måndag och njut av solen :)

Puss och kram från Rebecca "Becks" Nilsson <3

Av Rebecca Nilsson - 12 maj 2008 06:33

Så nu är det måndag :(

Vilket då betyder att man måste bege sig till skolan.

Har verkligen ingen lust till det alls, har varit så skönt att vara ifrån den dessa 6 veckorna man har haft praktik.

Så de känns ganska så segt, när man har så pass mycket att gra som man har nu.


Idag är jag uppe tidigt för jag ska skriva en nyhetsanalys i samhällen och efter det så ska jag börja så smått på historian för ikväll blir det häktiskt.

Ska plugga till rättskunskaps provet som jag har imorgon,

sen ska jag även packa för på tisdag kommer ju Emmy till mig och sover här :) Upp runt 4 på onsdagen, sen kör pappa ner mig och Emmy till Malmö airport !


Så nu tänkte ja sätta mig med läxorna så de kommer ur vägen,

sen skicka de till min skolmejl så jag kan skriva ut de i skolan när jag kommer dit idag ;D



Av Rebecca Nilsson - 11 maj 2008 22:06

Nu ska ja bege mig från datan till sängen.

Fast loggar in på msn på mobilen måste ju få prata med min sötnos.

Måste även ladda batteriet på min digitalkamera för pappa ska ha med den på jobb imorgon och visa håkan på sitt jobb hur vi haft det där nere :)


Och för er som med är nyfikna som läser min blogg kan ni kolla det på www.rebeccanilsson.pixbox.se , lämna gärna en eller annan kommentar för de är alltid lika trevligt :)


Ha de underbart mina älsklingar och sov gott :)

För det ska i alla fall jag göra.

Puss och kram från Rebecca "Becks" Nilsson


Av Rebecca Nilsson - 11 maj 2008 21:32

Skönt är redan hemma eller ah det har jag varit ett tag.

Skulle som sagt inte sluta från kl 22.30 så det var skönt att sluta tidigare.

Fick inte växlat mina pengar idag för forex på flygplatsen hade stängt.

Så får ta det i ystad imorgon,

För jag ska ju ändå till skolan så då äre lugnt.


Imorgon blir det:

-sola

- skolan

- vädra väskan

- Börja packa så smått

- Växla pengarna

- Tvätta bilen

- Plugga


Så min dag imrogon kommer med att bestå av stress.

Skönt att skolan snart är över så man slipper tänka på den skiten :)


Ge mig onsdag nu ffs :)





Ovido - Quiz & Flashcards