Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2008 19:45

Ah då är det onsdag kväll.

Och jag håller på att baka kladdkaka som jag ska ha med mig på jobbet imorgon och bjuda på :)

Dock vet ja inte hur jag ska få de igenom säkerhetskontrollen.

Men de löser jag imorgon.


Nu ska ja i alla fall gå och ta ut den första innan den inte är kladdig längre.

Och de är ju idol med snart :)

Ikväll är det tjejernas tur igen ^^



Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2008 14:32

Nej nu får jag gå och göra mig gjordning.

Sen bege mig in till byn och handla lite till middagen ikväll.

Måsre även plocka undan jackor och skor.

För annars blir mamma galen.


Har minst 5 jackor framme och 10 par skor.

Jag är verkligen sämst på att sätta in skorna i gaderoben igen när jag inte vill ha de längre.


Skriver lite mer sen.

Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2008 11:29

Nu är de ca 1 månad kvar till operationen.

Borde egentligen inte tänka på det, för jag känner jag börjar bli mer och mer nervös då.

Men jag får se de hela så positivt jag bara kan.

Dessa veckor jag ska ha käkarna igen är bara en liten del av mitt liv sen är allt över.


Det känns ändå i kroppen när man vet de ska såga av en överkäkern och flytta fram den, sen dela min underkäke i käkleden och flytta tillbaka den.


En sak är i alla fall säker,

jag vill inte veta hur jag kommer se ut i mitt ansikte när de är färdigt.

Kommer vara helt lila och svullen, precis som jag förlorat en rond i boxning mot mike tyson.

Tur är de att svullnaden går ner redan första veckan, sen får man hoppas blåmärkena med går bort fort :)


Pratade med en på msn som gjort lika dan operartion som jag ska göra och han sa till att jag kunde köpa velling och äta det för de är matigt och nyttigt. Sen funderar jag även på massa smoothies. Ska liksom leva på flytande föda upp till 8 veckor.

Vilket betyder att jag inte får äta godis/chips och även dricka läsk och alkohol.

Så kommer tappa i vikt känner jag.

Men de är bara bra, för då blir man av med de där jävla kilona.

HAr lovat mina nära och kära att jag inte ska förlora allt för mycket i vikt för då finns risken för anurexia och allt de där och de vill jag verkligen inte ha.


Nej nu är de nog om min operation.

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2008 11:14


Glöm nu inte säga grattis till mig imorgon.

För då fyller jag år ;D


Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2008 10:54

Godmorgon, eller godmiddag.

Då är man uppe nu, skönt att sova länge.

Men mindre skönt att bli väckt, dock var det en på jobbet som ville jag skulle jobba för henne imorgon.

Trots de är min födelsedag och att jag planerade att dra in till Malmö så kommer jag jobba för henne istället. 5.45-16, egentligen var det ända till kl 19.30, men så länge jobbar jag inte.


Mamma är hemma själv för pappa är på möte och vi ska ut och äta imorgon kväll.

Är nyfiken på vad man ska få i födelsedagspresent av alla :)

Dock vet jag att jag kommer få vinterdäck med dubbar på alminiumfälg.

Sen får jag själv införskaffa mig sommardäck,

men de är långt till sommaren än :)


Nu funderar jag på om jag ska gå in i duschen, eller om jag ska ut och gå en lång promenad :)

Nej tror jag väntar med promenaden, och tar och startar en film och äter lite frukost.


Ovido - Quiz & Flashcards