Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 23:19

Nu orkar jag inte vara vaken länge.

Känner att huvudet börjar bli tungt samt även mina ögon.

Så ska klä av mig lite, sen burra ner mig under mitt täcke.

Dock saknar jag en sötnos bredvid mig :(


Sov gott & dröm sött ,

för det ska i alla fall jag göra :)

Pussar <3


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 23:13

Nej nu ska jag klä av mig.

Samt snart hoppa ner i min älskade säng.

Ska ju ändå upp tidigt imorgon.

Först ska ja ut och gå i 40 min, efter det blir det duschen.

Ska även sola 20 min imorgon innan jag hämtar mormor.


Imorgon är det ju även dags för jobbet.

Dock jobbar jag bara mellan 14-20, men ändå.

Det är så segt, hoppas inga plan är försenade för då går jag under.


- - -


Istället för att sitta uppe och sega nu.

Kan man ju lika bra krypa ner i sin älskade säng.

Dock är det ensamt, men jag får väl terra någon med sms.

Och jag vet en som kommer bli utsatt och der är Robin haha :)


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 22:31

Ah det är redan torsdagkväll

och det innebär att det är helg imorgon.

Dock spelar det inte mig någon stor roll för jag kommer ju ändå jobba hela helgen så.

Funderar på om jag ska köra till Thess på lördag när jag ätit och så.

För de är tråkigt att sitta här hemma när mamma och de har besök.

Iofs är det släkten men ändå.

Roligare att träffa mina älskade vänner som jag typ aldrig träffar :/



Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 11:45

Nej nu ska jag gå och göra mig gjordning för jobbet.

Är inte riktigt på hugget för att jobba idag.

Men det kommer väl :)


Men innan jag gör det ska jag måla mina naglar och tvätta håret.

Kan ju inte likna ett monster på jobbet heller.

Inte för jag brukar likna ett monster men ändå :)


Det är ganska så skönt att jag bara jobbar 6 timmar idag.

och att tiden på jobbet alltid går lika fort.

Jaha, oj har glömt mat idag.


Kanske borde ha med mig något att äta på jobbet.

Men liksom vad.

Ska jag koka ris idag igen och äta lite kyckling.

Det är lätt att tugga, så tror det får bli så idag med.

Finns ju inte så mkt att göra åt saken när man har ont i tänderna.


Nu ska ja i alla fall dra,

så jag hinner bli klar med det jag ska idag.

Ni får ha de underbart,

Pussar <3


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 11:26

PERSONLIGT
namn: Rebecca Andersson Nilsson
födelsedag: 2 Oktober
hemstad: Sjöbo
ögonfärg: melerade
hårfärg: Blondin
längd: 182
högerhänt/vänsterhänt: högerhänt
stjärntecken: Vågen
skostorlek: 40/41
är dina föräldrar skilda: nix
rädslor: att förlora någon jag älskar
mest använda namn på msn: RebeccaღNilsson



FAVORIT
färg: hm, vet ej
mat: taco
sport: Hockey, fotboll & basket
glass: vaniljglass
godis: choklad
affär: H&M
nummer: 2
tuggummi: något som smakar bra, gärna med frukt.
helgdag: fredag
årstid: våren, de är då allt slår ut så fint
radiostation: NRJ

VÄNNER OCH LIVET
vem av dina vänner är mest lik dig: hm, ingen aning
vem är mest högljudd: Thess
vem får dig mest att skratta: Thess
vem har du känt längst: Cassandra
vem är blygast: Typ, ingen vad ja vet?
när grät du mest: Thess
vart vill du bo i framtiden: Malmö, göteborg eller sthlm

HAR DU NÅGONSIN
varit kär: jepp
rymt hemifrån: ja, när jag var liten :D
tänk på självmord: mah, inte så jag planerat något kanske :O :P
sovit utomhus: ja, många gånger
spytt i skolan: nej, tro de eller ej
velat bli modell: nope :)
gjort något dumt som du skrattar åt idag: OHJA, minnen
ätit sushi: Nej, aldrig i livet fy fan
varit på scen: jo, teater
retats: så fort jag kan

DU
svär: ibland
sjunger bra: haha
duschar dagligen: Varje dag
vill gifta dig: ja, vid havet  :)
kommer överens med dina föräldrar: Alltid
är rädd för åska: Beror på hur mkt de åskar
spelar något instrument: nej
sover med gosedjur: nej de gör jag inte
sjunger i duschen: aldrig

THIS OR THAT
pepsi/cola: cola
mc donalds/burger king: Burger king
singeldate/gruppdate: singeldate
choklad/vanilj: Vanilj
jordgubbar/blåbär: jordgubbar
kött/vegetarian: kött
tv/film: film
gitarr/trummor: gitarr
adidas/nike: nike
kakor/paj: paj
blind/döv: blind

KAN DU
gå ner i splitt: Nej
skriva med båda händerna: klart, var vänsterhänt när jag var mindre
vissla: Ja, ibland
blåsa en bubbla: jajamensan
rulla din tunga i en cirkel: aau :)
ha dina ögon i kors: haha, en enkel match
nudda näsan med tungan: ah, men piercingen i tungan är ivägen ibland
dansa: kan man kalla det dans?
äta vad du vill utan att oroa dig: hrm, verkligen inte

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
du nuddade: mamma
du pratade i telefon med: Robin
du msnade med: Emmy
du längtade efter: Hemligt :)
du skällde på: Mamma igår :/
du sportade med: ..


SENAST DU
skrattade: Idag! :D
grät: Igår
filmen du såg: kommer inte ihåg vad den heter
tuggade tuggummi: iförrgår
drog ett skämt: händer allt för sällan
sjöng en sång: ett tag sen

VAR ÄR DU?
vad ser man utanför ditt fönster: Grannens hus + tomt
lyssnar du på musik nu: nej, har inte orkat starta de
vad har du på dig: linne och hotpants
vad är det på din musmatta: bubblor

TROR DU PÅ
liv på andra planeter: jepp.
mirakel: ja!
kärlek vid första ögonkastet: Ja!
spöken: Ja :O
tomten: nej, slutade jag med när jag kom på att grannen var tomte

ÖVRIGT
hur många kuddar sover du med: 4
dricker du mjölk: Ja, försöker dricka de varje dag
person du hatar mest: ingen
vad borde man uppfinna:
är du ett hälsofreak: nej, men försöker bli
vilket är det värsta vädret: När de öser ner


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 09:01

Nu är jag less på datan.

Så jag ska nog gå ner och äta frulle.

Dock tror jag de kommer ta lång tid att få ner den lilla knäckemackan.

Men jag ger mig inte från den är nere :)


Sen blir det 100sittups och 50 armhävningar.

Och när jag väl är klar med det ska jag titta på film vilket jag är förtjänt av då :)

Känner mig så duktig som människa nu.

Har börjat röra på mig så mkt jag kan nu förtiden.

Vill dock ut och gå varje dag, men de är så tråkigt själv.

Men jag får väl ta tag i den saken med och bege mig ut i höstvädert och gå i ca 30-40 min varje dag :)


Jag lär skriva en del till i min blogg,

för klockan är ju inte så mkt än :)

Men ni får ha de underbart så länge!

Pusssar <3


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 08:43


1. Peak Performance, kostar 3799kr

2. The North Face, kostar 3499kr

3. Everest, kostar 1999kr



Någon av dessa jackor vill jag ha,

men jag vet inte ritkgt vilken av de jag är sugen på.

Everest jackan hade varit bäst för min ekonomi men peak jackan är den som jag är mest sugen på nu.

Får se vilken det blir när lönen kommer in på kontot.

För denna månaden kan jag kosta på mig en dyr jacka för de ända jag ska betala sen är: lånet,skatten och försäkringen på bilen, samt bensin och mobilräkningen.

Och när det är betalt så har jag ju en hel del över faktiskt.

Så det ska nog kunna bli en peak jacka :)


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 08:24

Ja då är det en ny dag idag.

Idag värker inte mina tänder lika mkt :)

Så idag är jag på bättre humör.

Samt jag fick reda på den nya lönen igår.

Och fy fan va underbar den var!

Det är nästan så man längtar tills den 24.e när de kommer in på konot.

För er som undrar får jag ut nästan 14.500kr på en 75% tjänst.

Vilket är helt okej.

Dock har jag jobbat som ett svin, men de vissar sig i lönen :)


Ja idag händer inte så mkt faktiskt.

Funderar på att köra och sola lite, men tar det ikväll istället.

Eller imorgon innan jobbet, får se vilket jag känner för.

För jag ska steka i solariumet antingen idag eller imorgon så är det bara.


Vet inte riktigt vad jag ska göra idag.

Funderar på att ut och promenera men de är tråkigt själv.

Så det blir väl jag stannar hemma och tar det lugnt, samt tittar på en film och myser i soffan.

Kanske ska göra mina sittups med, (det är inget kanske, det ska göras)

Och det får kosta vad det vill :)


Ovido - Quiz & Flashcards