Alla inlägg den 16 juni 2007

Av Rebecca Nilsson - 16 juni 2007 23:53

Fy fan va jag är trött, det är helt sjuk! det tar som fan på en att jobba verkligen, nej imorgon ska jag dra och sola lite tänkte jag. Måste bli brun kan inte se ut som ett spöke haha ^^ Inte för jag gör det men ja !


Nej imorgon blir det en slapp dag med solning, se film, ut och gå en runda och massa åtehämntning för en hård kommande vecka med jobbet och sen är det ju även midsommar afton ;D Det kan fan inte bli mycket bättre, ska till isabell och äta lite gott på eftermiddagen och börja dagen så smått, sen efter det blir det paddla kanot och sånt skoj, sen blir det hem till Isabell igen och ha en fortsatt trevlig kväll :) Ge mig midsommar afton nu ffs ;D Sen fyller ju patrik 25år på torsdag med, måste blommografera något fint till han hihi, i med man inte kan dra dit för ska fira mormor och sånt bull ^^


Nej nu ska jag slänga mig i sängen och sova så gott och drömma massa söta drömmar ;D Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll/natt för det ska fan jag ha i alla fall!

Ha de underbart alla, ta hand om dig/er :)

Pussar -(c

Av Rebecca Nilsson - 16 juni 2007 11:28


Jag vill inte vara någon för dig om du tänker på mig som någon som ger dig det du vill ha

Jag vill vara den som är där för dig

Och kan ge dig det du behöver, utan att du själv förstår det

Jag vill vara där när ingen annan förstår att du behöver någon

Och jag älskar att du litar på mig

Och att du tycker om att jag kramar på dignär du är skitur

Och inte vill ha med mig att göra.


Jag älskar dig för att du alltid varit där


Du har  alltid stått vid min sida vad vi än sagt till varann

Vi har varit  kvar hos varann oavsett vad vi hatat varann för

Och det älskar jag dig för.


Jag känner mig som..

Jag känner mig som något väldigt bra just nu!


Mitt liv går mot en förbättring och det gillar jag, allt börjar verkligen att klarna upp. Men det blir vell så när man lägger manken till och ger sig jävelen på att man ska klara det. Men nu är det bara det här med vikten kvar. Ska ner 10kg ca och det är jättesvårt :/ Fast jag äter "rätt" såkallat, motionerar mkt så går det verkligen inte, vågen visar inget mindre eller jo kanske men de är inte alls mkt. Men allt tar sin lilla tid, det har jag verkligen lär mig här under dessa 17, snart 18 år. Livet är inte alltid så lätt, det är som ett krig. Man måste kämpa vidare för att kunna leva bra :) Men jag jobbar nu med i 5 veckor, fast har redan jobbat 1 vecka så jag har bara fyra kvar, då äter man på fasta tider, druicker mkt vatten för det är så varmt ute. Man motionerar en hel del ja. Så något positivt ska de nog visa under dessa 5 veckorna, men sen ska jag fortsätta och kämpa på :)


Har ni några bra tips till mig är det bara att skriva det som en kommentar så ska jag läsa och lära ;) och göra lite förändringar om de behövs :)


Kyssar, ha en bra dag :)





Av Rebecca Nilsson - 16 juni 2007 11:10


Sex har för mig blivit en väldigt överreklamerad grej. Kan verka märkligt, jag gillar sex, men inte så hysteriskt som samhället vill. Man ser olika saker som har med sex att göra varje dag. Är det inte en reklampelare med en tjej/kille med sexiga underkläder, så är det romantiska sexakter i diverse kärleksfilmer, man läser i tidningarna om de bästa ställningarna, hur man gör för att ge sin partner bästa njutningen osv osv



I en parrelation så är det inte ett unikt fenomen att någon vill ha mer sex och den andra lite mindre. Vissa är osäkrare på sig själv, andra klarar inte pressen utan har sex mot sin egentliga vilja, vissa har extremsex, andra lite blandad. Hur som helst så har jag lärt mig att det finns få par som har "romantiskt filmsex", tydligen så gillar de flesta lite tuffare tag alltså.

Sen tycker jag att det är lite orättvist, för killar har så mycket lättare än tjejer (åtminstone de jag känner) att bli kåta, glömma allt runt omkring och bara köra på.


Dessa undanflykter som vi tjejer har med huvudvärk och trötthet är egentligen inte några undanflykter. Endera så är det så att tjejen inte vågar säga att hon inte vill, eller så är det som hon säger. Har man huvudvärk så är det svårt att ha sex. Känns heller inte så kul om man somnar när man får oralsex...



Sen vet jag många killar som är avundsjuka på de multipla orgasmer som vissa tjejer kan få, dock är den bistra sanningen den att det finns tjejer som aldrig har fått en enda orgasm. Jag tycker det är sorgligt. Sen kan jag helt ärligt säga att jag är lite nyfiken på killars orgasm. Men det är väl för att jag aldrig kommer få veta hur de känns. Men varför ska hela samhället handla om sex? Jag menar, även om inte reklampelare och romantiska komedier skulle finnas, så dör ju inte människorna ut för det. Det är ju inte riktigt så att människan är utrotningshotad direkt...



Jag vet att jag låter bitter, det är jag inte, men jag är så fruktansvärt trött på att allt hela tiden handlar om sex.




Av Rebecca Nilsson - 16 juni 2007 10:47

Gaah, jag verkligen hatar blåst, regn och kylan nu under sommaren så det är något sjukt! Jag vill solen ska skina så fint på himlen och värma oss här nere på jorden, det ska vara vindstilla ute men det kan blåsa lite, men bara ytterstt lite med några få svala vindar som kan svalka av en i hettan ;D


Nu vill jag verkligen att det ska bli måndagen i vecka 29 så man kan åka upp till Vartberg i en hel vecka och bara njuta och ha det skönt :) Sola, bada, ut och gå, massa mys och trevliga stunder med och även skapa många härliga minnen under den veckan ;D Ska försöka så gott jag kan i alla fall, mer kan man inte göra ;D


Sen veckan efter Varberg drar man med familjen upp till Sundsvall och hälsar på gammelmormor & gammelomorfar. Det känns så äckligt segt att ha de där uppe, för om något händer kan man inte vara där för dem och hjälpa  =/ Sen börjar de bli så gamla nu så man vet inte hur länge till man får ha de i livet som sagt, de är över 85år :/ Sen ska jag ju även träffa mina små älsklingar när jag är där uppe med, ojojojj ;D Vad vi ska ha skoj då mina damer och herrar ^^ Lena, Becka, Marielle, kicki , micke m.fl oj vad skoj vi ska ha då :) Party party, stranden :) Men det kommer bli en hemsk saknad sen när jag åker hem till skåne igen :/ Heeeemskt! Synd det ska vara över 100mil mellan oss. Men jag älskar er <3


Nej om man skulle ta och göra sig gjordning eller något sånt, man kan inte springa naken halva dagen ju ;D Men först är det duschen som kallar sen efter det blir det ringa Emma och se om hon vill hitta på något med mig idag hihi :) Jag verkligen älskar den tjejen, hon verkligen förgyller min dag <3


Kommer ny blogg senare ikväll kanske, får se om jag hinner :)

Ha det underbart ;) kysssar <3

Ovido - Quiz & Flashcards