Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 20:48

Usch borde gå från datan nu och läsa igenom turismen en sista gång.

Vilket jag faktiskt tror jag ska göra nu innan jag hoppar in i dusche och lägger in en inpackning i håret.


För det är något mitt hår verkligen är i behov av nu :)


Sen blir de väl ta mig en kopp te, sätta mig i nattlinnet och titta på tv eller så kryper ja ner i sängen och spelar the sims på mobilen xD


Det får bli mitt kvällsnöje ikväll.

Smisk på rumpan <3

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 20:43

www.rebeccanilsson.pixbox.se


Sök på Rebecca Nilsson så hittar ni mig där ^^


www.rebeccanilsson.bloggagratis.se

 Men där är ni ju redan inne och läser :)

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 20:17

Fan va skönt nu har ja de uppgifterna ur synfältet :)

Dock måste ja läsa igenom kapitel 6 igen i turismen innan jag ska krypa ner och sova känner jag.


Funderar även om jag skulle börja på historian så är den med ur hågen + att förbereda inför presentationen om mitt dröm yrke på tisdag i skolan.


Gah är så less på alla läxor. Varför kan man inte dela upp det under hela terminen/året istället för att allt ska komma på en och samma gång?

Känns som all must ur kroppen kommer gå till skolan och läxor nu tyvärr.

Men man kan ju hoppas på att de ger bra betyg i slutändan :)


Måste även komma på något nytt arbetsområde jag och Chris kan arbete om på arbetsmiljön och säkerheten. Äsch får ta det med henne imorgon då :)


För nu återstår mer pluggande.

Läxor kommer bli min död =/ 

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 16:50

Känner mig som värsta plugghästen.


Har haft sjukt mycket i skolan denna vecka så de är inte klokt.

Och mer kommer det att bli.

Så nu dissar ja datan för någon/några timmar för att ta och dyka ner i turism böckerna och plugga inför förhöret imorgon på kap 6. Sen måste jag även ta och skriva den hemska platsannonse med.


Efter pluggandet tänkte jag faktiskt ta och träna lite och sen ta mig en kall dusch så man piggnar till och kan läsa igenom turismen igen.


Haha detta låter nästan för bra, men ni som känner mig vet att jag inte brukar plugga såhär mycket ^^


Är mutad av min mamma , jag får 500kr för varje vg och 1000kr för varje mvg som står på min studieplan nu från i 3.an ^^

Så man har ju lite press på sig då, man kan ju tjäna massa pengar då ;D



Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 16:44

Satt precis inne och läste på landstingets hemsida om käkoperationen jag ska göra om några månader d.v.s i okt/nov.


Börjar faktiskt bli lite nervös över det. Men i början av mars ska jag in till sjukhuset och prata med de och så inför operationen och de ska då även kolla så allt ser bra ut.


Det värsta är att man kommer ligga på sjukhus i 1-4 dagar,

Sen så är käkarna helt ihopstängda så får inte alls gapa eller något på ca 7 veckor. Måste tyvärr leva på flytande föda som soppa och jag som inte tycker om soppa. De kommer bli en riktig pers som sagt. Sen är de puremat, lätttugad mat och sen tillsist blir det vanlig mat.



Antar att de tar ca 3 månader innan ja kan få äta normalt igen, men det stoppar inte mig. För ja vill inte ha mina käkar som jag har dem idag + att man lika bra kan passa på att göra det när man är ung för sen när man är över 20år får man betala operationen själv. Men om man lider av det så kan man slippa betalningen så försäkringsbolaget tar det.



Sen kom ja även på att man kommer tappa en hel del i vikt, vilket känns bra på ett vis men mindra bra på ett annat. För man gå ner för snabbt och de blir inte bra, risken är att man går upp igen när man får äta normalt. Inte för ja tror man har så stor matlust att äta sen när allt är klart.



+ kom på att man får inte äta godis på hur länge som hellst då,

skandal, det som är så gott :)

Men vem vet man kanske tappar suget på allt sånt där efter man opererat sig :)



Jag är nog en person som går fram för en sak om ja väl har bestämmt mig för det och de är en bra känsla :)



För jag antar de är hur många som hellst här ute i världen som vill göra en sådan operation men de inte vågar för de ska knäcka/såga i käkarna , vara nersövd med narkos, svullen i ansiktet, kan ta upp till 6 månader innan svulladen lagt sig hellt.



Ni som är sugna på att göra en sådan operation, tveka inte en sekund tycker jag utan gör operationen medans ni är unga. För när ni blir äldre inser ni vilka problem de är med käken och att ni ångrar er att ni inte gjorde den när ni var unga för nu kostar den för mycket att göra så man hoppar över att göra operationen då istället.

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 15:48

Gah, min ork är totalt borta.

Orkar verkligen inte med fler läxor och prov eller allt vad det nu heter.

Har haft 3 arbeten denna veckan 2 prov och imorgon ska ja ha ett läxförhör.


Skönt man bara har en vecka till i skolan

sen är det lov och sen går man 3 veckor till sen är de aldrig mer skola.

Vilken underbar tanke :)


Beställde även studentklänningen igår,

super söt var den faktiskt. Känns lite tidigt att tänka på det redan.

Men sen är det försent.


Det blen en vit/silvrig halterneck klänning ;D

Kommer bli kanonsnyggt med lite solbränna till från turkiet och solblekt hår ;) graow ^^

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 12:16

Sitter i skolan nu och har lunch.

Ska snart ha samhälle, ganska skönt för sen slutar man för idag :)


Men då blir det plugga turism för har en platsannons och sen ett läxförhör, så man har en hel del att plugga då.


Tur att man är själv hemma ikväll då :) För man plugggar ju som bäst då tycker jag ^^


Nej ska väl dra nu,

Smisk åp rumpan

Av Rebecca Nilsson - 6 februari 2008 05:42

Jag är nog inte normal om man säger så. För jag sitter och pluggar en sista gång till provet jag ska ha klockan åtta. Och dock är klockan bara tjugo i sex ^^ tro vad ni vill om jag säger så, men för mig är provet viktigt ^^ Dock måste jag snart göra mig gjordning med. Fast jag hinner läsa klart detta ;D skolan är viktig nu i med där inte är så många veckor kvar i skolan som sagt ;D och de är jävligt skönt vill jag ta och tala om :)

Ovido - Quiz & Flashcards