Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2009 14:26

En vän är en person som kommer när andra försvinner.

/Walter Winchell

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2009 13:57

Så nu är allt handlat till festen och det känns riktigt underbart att ha allting fixat. Nu är det bara bakningen som återstår, men har ju morgondagen på mig också men man ska inte skjuta upp sakerna hela tiden. Det är bättre att göra det nu =)


Var en trevlig sväng i Tomelilla med Elin, fick handlat allt från nagellack till läsk. Fick med mig ca 30 st 1,5 flaskor med läsk. Så här ska det drickas på lördag, men det är bättre med för mycket än förlite. För läsken kan man ju ta med sig hem och det blir inte gammalt. + att vi nästan är 73st pers som ska äta och det lär komma fler under kvällens gång men det är bara trevligt att så många vill fira min födelsedag. Ser fram emot den dagen riktigt mycket, ska göra den till min bästa födelsedag =)


Men nu borde jag ta mig något att äta innan min mage kurrar ihjäl sig. Sen blir det väl dansla lite vals med dammsugaren, damma och torka golvet. I med jag inte vet om mina släktingar från Sthlm ska sova hos oss eller om alla ska sova hemma hos mormor och morfar i Klasaröd.


Ha en underbar torsdag,

take care !

 

Bilden är tagen: Turkiet 12-26 Sept

Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2009 09:54

Sitter just nu med flätor i håret, ville ha det lite vågigt idag. Annars är mitt hår så platt i sig själv och jag har alltid ett rent helvete när jag ska få till lite volym i håret.


Ska snart gå och hitta något fint jag kan ha på mig, men jag vet inte vad jag ska ta eftersom vädert inte är det bästa idag. Men det löser sig i slutändan :) Men ska först överföra pengar till mitt vanliga konot annars går det inte att handla så mycket till festen. Sitter även och funderar så det inte är något jag har glömt skriva upp på handlelistan.


Får nog ta och bege mig nu. Ska ju köra till Ystad om 30 min.


Av Rebecca Nilsson - 1 oktober 2009 08:00

Det är redan den 1.e oktober, kan verkligen inte förstå var tiden tar vägen. Dagarna bara rullar på, men visst är det skönt på sitt vis. Med tanke på att jag fyller 20års imorgon kan det inte bli bättre. Sen tycker jag dagarna kan gå sakta för jag vill inte bli äldre Glad


Försökte tänka tillbaka över hur september månad har varit. Tror den har varit väldigt bra förutom min gammelmorfars bortgång. Annars har jag jobbat, festat, umgåts med mina vänner, varit i Turkiet och förberedit massa inför min 20års fest som jag ska ha på lördag.


Får nog bege mig ner där nere nu och städa lite, har lovat mamma att jag ska hjälpa henne med det så det är bäst man håller det annars blir det ett sablans liv. Sen ska jag även möta elin i Ystad så ska vi bege oss till Tomelilla och handla massa till 20års festen, sen när jag kommer hem ska jag ficka med efterrätten tills på lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards