Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 21:50

Men nu ska jag sätta punkt och prickar för denna dagen. Blev en händelserik dag ändå trotts allt. Ska faktiskt bli riktigt skönt att krypa ner i sängen även om det känns sådär lagom tidigt, men ska man upp kl 4 inatt så borde jag egentligen sovit för ett bra tag sen.


Sov gott sötnosar, för det ska jag göra :)

Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 21:34

  

Så nu är äntligen biljetterna släppta till New Moon och jag har bokat 4 st till den 20nov. Skulle dock vilja se den 19.e istället på natten, men börjar jobba kl 5 så det gick inte. Men nu är jag lite lycklig, längtar bara tills den dagen vi ska bege oss till biografen för att se den :)


Ska se den med natha, jessika och hennes kusin camilla och det roligaste av allt är att vi alla fyra är lika besatta av bökerna. Dock är jag bara rädd att filmen inte är så bra som boken

Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 21:14

  


Igår när jag var hos Thessyy och hälsade på, körde vi in och handla innan jag körde hem. Där hittade vi en nyhet i chokladhyllan, nämligen Marabou Vinter. Chokladälskare som jag då själv är och the bad week på gång så kunde jag inte låta bli att handla det.


Marabou har alltså kommit med ytterligare en "limited edition", liksom dom gjorde i sommras med Marabou Sommar som innehöll frystorkade jordgubbar. Marabou Vinter har smak av kardemumma, nejlika, peppar, ingefära, kanel och vanilj. Pepparkaka alltså!
Nu har jag smakat den och den var mycket god! Jag älskar julens kryddor så detta var en självklar succé för mig! :) Och nu längtar jag ännu mer till jul, spec till allt julbak och julstök men det närmar sig med stormsteg.
Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 14:25

Hårfärgningen blev faktiskt riktigt bra, var ju rädd att det skulle få lite oranga/röda toner där mitt hår var lite mörkare. Men det blev det faktiskt inte, så det var skönt.


Nu ska jag snart gå ner och börja med smeten till kötbullarna, skala potatis och göra egen brunsås. Allt det ska vara klart om 2 timmar, så känns som jag får klona mig eller får det gå undan. Vad som händer ikväll har jag ingen aning om, vill hitta på något sk, men vad?  Finns ju verkligen ingenting man kan göra, hatar hösten den är så mörk och tråkig.


  

Bilden är tagen för ca 10 min sen, som ni ser så syns inte min nya hårfärg riktigt mkt. Men lite ljusare har det blivit och det var ju det som var meningen. Lägger in bättre bild ikväll, har liksom bilderna på digitalkameran och jag orkar inte koppla in den just nu.

Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 10:49

Sitter just nu med hårfärgen i, får väl snart bege mig ner och tvätta ur det. Hoppas på att råttfärgen i hårbotten är borta, annars blir jag galen. Tycker det ser förjävligt ut, men vissa tycker dock det är snyggt i med det är så naturligt.


Nu känner jag att färgen måste ur håret, lite spännande över hur resultatet blir. Oj, dock glömde jag ta en bild på håret innan jag satte i färgen som jag lovade. Men ni kan i alla fall få en bild på hur det blev nu när det är nyfärgat och fint.



Av Rebecca Nilsson - 27 oktober 2009 09:06

Vaknade vid lite över sju, bestämde mig att gå till gymmet även om hostan och smärtan i ryggen fanns kvar. Men fick ju tyvärr avså de övningarna jag brukar göra för ryggen, testade en men det gjorde för ont för att fortsätta.


- 15 min uppvärmninng på löparbandet

- 10 min på orbitrecen

- 30 min ca på maskinerna 3*15, körde bröst, axlar och biceps

- 10 min löpning avslutade jag med


Så nu känner jag mig riktigt duktig, är till och med sugen på att bege mig ut och gå en runda. Får se om jag gör det vid 12 tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards