Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 22:10

Kom hem från Vollsjö lite i nio, sen där efter la jag mig i soffan och tittade på svenska hollywoodfruar. Inte klokt vilket liv de lever där på andra sidan atlanten.


Sitter här i valet och kvalet, funderar på om jag ska sova och bege mig till gymmet vid åtta imorgon bitti. Det är ju så enormt underbart att börja dagen med gymmet i 1-2 timmar och sen om det är fint väder så kanske man ska ut och ta sig en liten mini promenad och njuta av solen om den nu skiner imorgon vill säga. Jag skulle ju egentligen ha fotbollsträning på kvällen, men eftersom jag jobbar 14-21.30 så blir det ingen träning för mig. Så får ju ta och träna någonting annat, så gymmet och en mini promenad blir inte fel :)


Nej nu dissar jag dumburken, för det finns inget skoj vid datan ändå.

Så sov gott och dröm sött :)


Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 17:57

Det är väl det sociala arvet som gör dig till den du är, vilket när det gäller dig inte alls är positivt.. stackare *skakar på huvudet, vänder mig om och går*


nyaste, jackan  

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 17:05

Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar. Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas. Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.


Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort.  Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand. NU har jag slängt alla roller överbord o försöker navigera på ett stormigt hav. Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!

Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädanefter. Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de. Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång. Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag o det är en enorm styrka. Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också...

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 15:32

Nu är potatisen och morötterna i ugnen, salladen i kylen. Nu är det bara köttet som ska stekas och whiskey såsen som ska göras. Har precis slängt in lite tvätt i maskinen och även lite i torktummlaren. Blev inte att jag plockade undan alla sakerna jag fick i lördags, ska göra det tillsammans med mamma när vi har ätit. Ska slänga massa saker som ligger där jag har alla mina andra saker tills jag ska flytta hemifrån.


Idag har jag faktiskt kännt mig riktigt duktig och det är skönt. Men det är så skönt att få allting ur världen, mycket skönare att ha det rent och snyggt runt omrking mig. Tror jag kommer bli en pedanta när jag flyttar hemifrån faktiskt. Rent och snyggt ska det vara och det luktar så gott när det är nystädat om ingenting annat :)


tuff  

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 13:54

Vi e vänner, vi e friends,
nånting händer, ja de känns,
att idag, kan vi alla va me.
Vi e vänner å vi fann,
de vi känner för varann,
så följ me, se va livet kan ge.

Om du ringer, hem till mej,
mitt i natten, de e okej.
för du vet, jag finns här för dej.
Vindar vänder men du å jag,
vi ska va vänner natt å dag,
å vi vet, vi vet var vi står.

Vi e vänner, vi e friends,
nånting händer, ja de känns,
att idag, kan vi alla va me.
Vi e vänner å vi fann,
de vi känner för varann,
så följ me, se va livet kan ge.


Inga hinder stoppar oss,
inga lögner krossar oss.
För vi vet, vi vet var vi står.
Människor kommer, människor går,
men du stannar, å jag förstår.
Vi e friends å vi finns för varaaaann...

Aha...aha...aha,aha.

När du gråter kom ihåg,
när man delar är man två.
Å vi kan, hjälpa varann.
Ja tillsammans står vi här,
ser vart alla vindar bär,
å vår tro bara växer sej stark.

Vi e vänner, vi e friends,
nånting händer, ja de känns,
att idag, kan vi alla va me.
Vi e vänner å vi fann,
de vi känner för varann,
så följ me, se va livet kan ge.

Vi e mer än vänner,
vi e friends.

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 13:31

Kom hem för en stund sen, stack ju in och handla efter jag hade varit på arbetsförmedlingen. Blev fläskfilé, rödvinssås, potatis och morötter i ugnen samt en god sallad till. Visst låter det smarrigt? =)

 

Så nu funderar jag på att bege mig ner och lägga fläskfilén i lite marrinad och sen plocka undan alla mina fina presenter jag fick. Där efter tror jag att jag får dansa ett varv med dammsugaren samt ta och starta tvättmaskinen. När jag är klar med det tror jag det är lagom dags att ställa sig och börja med middagen, vill ju den ska vara klar när mamma och pappa kommer hem från jobbet.

 

Så får nog bege mig nu snart, iofs så har jag tre timmar på mig att fixa allt och det är nog tur :)

 

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 11:38

Optimisten ser en möjlighet i varje problem Pessimisten ser ett problem i varje möjlighet

Av Rebecca Nilsson - 5 oktober 2009 11:10

Kom precis hem, har varit och betalt hyran för lokalen + lämnat nyckeln. Skönt att få det gjort, så nu är det av världen.


Nu har jag precis sminkat mig i alla fall och tvättat håret, måste ju se någorlunda ut när man ska ut bland folk. Någon som vet något gott man kan ha till middag ikväll? Ska liksom in och handla när jag varit på arbetsförmedlingen. Där efter tänkte jag bege mig ut och gå en lång runda med mp3n, är ju riktigt underbart väder så man får ju passa på innan den riktigta kylan kommer.


Ovido - Quiz & Flashcards