Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 23:27

Känner att jag behöver sova, men orkar fasiken inte gå till sängen även om den bara står sådär 2 m från datan. och inte nog med det snackar jag med Ztoffe på msn och han har jag inte pratat med sen i mars-april typ, så får ju passa på och prata lite nu. Man vet ju inte om det tar lika lång tid tills nästa gång vi pratar.


Vi har i alla fall sagt att när han är i Malmö och hälsar på, då är det utgång som gäller :) Ska försöka mig på att supa han under bordet, men tror inte att jag lyckas med det. Tror nog mer att han super mig under bordet.

Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 22:58

Då är man hemma från Malmö.

Matchen var riktigt bra, fast en mindre bra 2.a period. Men malmö hade ett riktigt bra boxplay så de klarade det gallant förutom några små tabbar och några sjukt dåliga domare. Gah, stör mig på såna domare.


Fast det bästa av allt var att Leksand förlorade över Almtuna med 5-0 :) Fast det är så svårt med resultat och allt det nu i början. Så hoppas att Malmö tar många 3 poängare nu och inte tappar sitt bra spel.


  


Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 16:51

Följde med mamma och handla när hon hade slutat jobba, begav mig även in om på systemet då och handlade en och annan cider jag kan pimpla på medans man fixar det sista innan alla gästerna kommer imorgon.


Fast det tråkigaste av allt var att jag inte fick visa min legitimation. På ett sätt vill man ju visa det,men ändå inte. Mina föräldrar har varit på mig om att jag skulle testat handla där för ett bra tag sen, men jag har mesat ur och inte vågat det. Men nu med tanke på att jag inte fått visa legitimation så skulle man kanske gjort det. Nog om det.


Nu ska jag gå och göra mig iordning innan jag beger mig och hämtar Linn för att sen bege oss åt malmö för att titta på hockey :)


Ha en underbar fredag,

Beckyy

Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 11:31

Men jag har tappat hoppet om det ni kallar äkta kärlek.

Jag vet att du söker, ensam i mörkret, sitter och väntar tills känslan går över. Vill men vågar inte ta det första steget för det skrämmer mig, jag vet att du finns där någonstans fast jag inte känner dig. Vill ha någon som värmer mig och någon som älskar mig tillbaks och söker du mig älskling så väntar jag. Tiden har gått och kärleken är ett minne blott jag finner inget hopp men ärligt så vill jag inte minnas nått. Kommer jag hitta någon, jag vill se in i framtiden.


Långa dagar utan nån att krama om, ingen kärlek för jag saknar sån. Har aldrig hittat den rätta vägen, för jag saknar det ni kalla äkta kärlek.


 Är ensam nu men det kan hända att vinden vänder, jag har väntat med ängsla men det verkar som om inget händer. Är och förblir ensam, väntar på att vindarna ska vända. För den erfarenhet av kärlek som jag har är inge vidare, har gett bort mitt hjärta två gånger men båda gångerna fick jag knivar i de. Jag säger emot för jag vill ha nån, jag vill ha nån att krama om att dela min glädje, att dela min sorg med. Men står ensam kvar efter att alla begett sig hem, samma sak igen, förblir utan hjärtevän. Ensam hem till min kudde och säng, allt går om igen, samma känsla varje dag.


Finns det nån där ute som är lika ensam som jag är? Jag hoppas och ber att kärlekens vindar vänder snart.


Tröstar mig med skrivandet, mitt liv går vidare. Jag vet att du finns där någonstans, bara det att jag inte känner dig.

Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 08:18

En vinnare har alltid en plan, En förlorare har alltid en ursäkt




Av Rebecca Nilsson - 2 oktober 2009 08:02

Idag är det ingen vanlig dag, för det är min födelsedag :)

Kan inte förstå att jag blir 20 år, tiden bara springer ifrån en. Kom och tänka på för två år sen då mamma och pappa kom med frukost på sängen + mitt paket som då innehöll en nyckel till min bil som jag fick av dem i 18års present. Kan verkligen inte förstå att det är två år sen.


Imorse kom mamma och pappa insjungandes på mitt rum, dock ingen frukost på sängen denna gången. Fick i alla fall 10 st stora röda rosor + att de berättade att jag fick de nya sommardäcken jag la på bilen häromdagen. Blev lite lagom glad då med tanke på att däck och allt som har med en bil att göra inte är något billigt.


Sen när mamma och pappa körde så kunde jag inte somna om, så jag tog med mig mitt älskade täcke och la mig på soffan och titta på vakna med the voice. + Att mobilen gått på högvarv med sms och samtal, men sånt är skoj när man fyller år :)


Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, funderar på att ta något att äta och sen där efter fortsätta med bakningen till morgondagen.

Ovido - Quiz & Flashcards