Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 22:29

Men nu tror jag att jag går och lägger mig ändå. Tror jag kommer sova lika bra i bilen även om jag sover inatt. Finns ju ändå inte så mycket man kan göra nu så. Fast lär väl ta en stund innan man somnar så hinner väl skicka ett eller annat sms under tiden.


På tal om annat så kommer jag nog inte uppdatera min blogg så mycket under dessa dagarna, dels pågrund av att jag inte kommer ta någon data med mig + att jag vill passa på att umgås med hela släkten en gång till nu innan vi blir splittrade igen. Vi åker hem till skåne, några till Sthlm och några stannar kvar i Ljungaverk. Men ska försöka uppdatera 1-2 gånger om dagen :) Lär väl komma en och annan bild i min blogg med sen när jag kommer hem och tror där lär finnas en mapp på facebook med.


Men sov gott mina små sötnosar :)

Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 22:06

Efter maten begav jag och  mamma oss till Jysk, för att handla nytt täcke och  nya kuddar till mig. Fick det för 1300kr när det skulle gått på ca 3000kr. Så kan ju säga att jag tjänade en del på det.


Där efter var det hålla på med all tvätt som tvättats de sista dagarna, packa, titta på tv.

- halv åtta hos mig

- Bode söker fru

- Efterlyst (Om trez) och sen bytade jag till Oskyldigt dömd


Och nu sitter jag vid datan igen och ska snart sova. Med tanke på att jag ska upp kl 4 imorgon bitti får mig att bli lite lagom trött. Men destu mindre jag sover inatt, ju mer kommer jag sova i bilen till Sundsvall/Ljungaverk. Har ju en resa på ca 110 mil framför mig imorgon, så ny musik på mp3n och en bra bok. Sen klarar jag den resan galant skulle jag tro, det vill säga om inte pappa tycker jag ska köra ^^

Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 14:27

För lite mer än 1 månad sen förlorade jag min gammelmorfar, så ska åka till Sundsvall imorgon bitti med familjen för det är dags för begravning på fredag. Vet inte riktigt hur jag kommer ta det, men hoppas att jag inte bryter ihop och att chocken kommer.


och på hans begravningsdag är det 4 månader sen min farmor dog. Kan inte förstå det än idag och kommer nog aldrig göra det. Hennes bortgång är fortfarande lika håd, kvällarna kommer då tårarna rinner och varje gång jag är på minneslunden i Malmö och sätter blommor så gråter jag som ett barn. Kan inte förstå att  man kan sakna en människa så mycket.


Men nu har jag fått en helt annan syn på livet, allt kan hända så plötsligt. Så jag har kommit fram till att man ska ta vara på tiden man har med sina nära och kära, för man vet aldrig när den dagen kommer då man har förlorat ännu en som står en nära.

Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 13:13

Kom hem från byn för en stund sen, jag har varit ute och ätit dagens med Sara. Dock åt jag knappt hälften för fy faaan vad jag vart mätt och det var burkpotatis de hade till maten och det äter inte jag. Tycker de smakar sunkit på något vis. Men nog om det.


Funderar på om jag ska gå och städa lådan där jag har alla mina vantar och mössor, för där ser ut som kriget. Allt ligger i en salig röra och där är en del som jag tror jag kan göra mig av med också. Har massa gammalt där som jag aldrig anväder och det är bara onödigt, bättre att få plats med det nya man handlar istället :)



Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 10:36

Vaknade lite över sju imorse, låg och drog mig i sängen till klockan var halv åtta. Där efter gjorde jag mig klar för att bege mig till gymmet. Var väl där mellan 8-9, så nu känner man det lite grann i kroppen men det är en sån underbar känsla så det gör inte mig något.


Nu ska jag snart göra mig iordning, men jag vet dock inte vad jag ska ha på mig och så. Men de löser sig väl, har ju 2 stora gaderober med kläder, så något borde där ju finnas? :)


Ovido - Quiz & Flashcards