Alla inlägg under oktober 2008

Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 21:11

Ah,

nu har jag kommit till det där tänkarstadiet.

Tänker över hur människor kan behandla sin kropp, de som svälter sig själv för att gå ner i vikt? förstår de inte att man kommer gå upp de man gått ner och lite till sen när man börjar äta.

iofs det är deras liv men ändå.

Om man nu vill gå ner i vikt så ska man göra det genom att äta små portioner och röra på sig. Man ska ju göra av med mer än det man får i sig på en dag.


Sen tycker jag själv att det inte är snyggt när man är super smal.

Där ska ju vara något att ta i tycker man.

Inte för jag tänder på tjejer men ändå, de är vad jag tycker i alla fall.

Själv vet jag att jag har mina kilo för mkt.

Men jag håller på att försöka få bort det.

Så från och med denna veckan ska ja få bort de där extra kilona jag lagt på mig den senaste tiden.


Så imorgon efter jag varit hos tandläkaren, så är väl klockan ring elva och då ska ja ut och gå en runda på 1 timme i skogen med min ipod i öronen.

Och njuta av naturen.

Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 20:27

Fredag: Började med att jag hämtade Emma och Linn vid halv sex på morgonen för att bege oss till Malmö airport. Väl när vi är framme och checkat in käkar vi frukost och går in i taxe free butiken och handlar godis. Sen blir det en flygresa på 55 min upp till arlanda och väl framme på arlanda höll vi på att yra runder lite innan vi hittade rätt och jag var lite lagom rädd att de skulle gjort något med mitt bagage på jobbet men det hade det inte och de var skönt.


Sen tog vi flygbussen och tunnelbanan ut till globen.

när vi väl kom fram var inte rummet färdig städat så vi lämnade väskorna på hotellet och begav oss in och shoppa i stan en sväng.

Handlade bara en kjol, ett linne, och sen fika.

På kvällen gick jag ner till tunnelbanan och mötter maria som skulle med oss ut och festa. Vi satt på hotellrummet och festade lite, titta på idol och snacka skit.

Sen begav vi oss ut på stureplan, där vi gick in var sjukt tråkigt.

Så jag och maria begav oss vidare till något annat ställe som jag inte kommer ihåg nu. Men kvällen var lyckad.

Dock var de lite läskigt att åka tunnelbanan själv kl 4 på natten.

Men jag klarade det fint :)


Somnade inte från vid halv fem/fem sen upp och äta frukost kl 9.

Ojsan, kom även på att när vi käkade middag på hotellet satt där ett gäng killar och åt hamburgare och drack coca cola kl 19 på kvällen vilket vi tyckte var skumt. Men vi fick ju vårt svar dagen efter.

Det var hockeyspelare. De spelar hockey för frölunda där av förstod jag varför de inte blev någon alkohol.


Lördag: Vi gick upp halv nio, käkade frukost kring nio slaget.

Men det var segt att få ner maten kan jag säga, fast det gick efter många om och men eller hur emma? ;D

Efter frukosten bar de upp på rummet, duscha och fixa till sig sen vidare ut på stan. Handlade ett par beiga inneskor på topshop, riktigt härliga är de :)


Orkade inte gå på stan så länge, så åkte tillbaka till hotellet och vilade. Kan erkänna att jag vart bakis och då äre inte skoj att gå på stan.

Sen när emma och linn kommer tbx försöker vi gå ut och ragga upp något ställe där vi kan se fotbollen, vilket vi inte lyckades så bra med.

Utan de slutade med att jag handla en väska, strumpbyxor, leggins och ett läppglans.


Efter shoppingen begav vi oss tillbaka till hotellet och fixade till oss och efter vi var klara begav vi oss till till södermalm på resturang 5emtio4yra där vi tittade på fotbollen samt spana in folk.

Fotbollen var riktigt bra, och zlatan gjorde rollen som kapten riktigt bra.

Men han är skåning så vad mer ska man säga? : )

Efter fotbollen var slut begav vi oss tbx till hotellet, för de var lite tidigt att gå ut kl 22.


Men det slutade med att vi stannade på hotellet.

Emma somnade i sängen med alla kläder på, Linn och jag la och nöra oss med våra mobiler samt att jag tittade på tv.


Söndag: Vaknar av att emma går upp vid halv åtta och klär av sig kläderna sen kvällen innan. Sen kryper hon ner i sängen igen och jag efter jag smsat lite somnade jag om, men lyckas vakna av att jag tappade mobilen i golvet för jag hade somnat med den i handen. Sen somnade jag om igen, men vaknar av att linns mobil ringer vid tio tiden och då var det dags för frukost. Och då kunde jag äta mer mat än dagen innan vilket känndes bra. Efter frukosten bar de upp till rummet för att packa och fixa till sig, sen lämnade vi hotellet vid halv tolv på dagen. och begav oss med taxi in till centralen för Linn inte orkade med tunnelbanan. Dock kostade det bara 50kr/pers från globen hotell till centralstationen vilket ja tyckte var billigt.


När vi väl var framme på centralen raggade vi upp boxar som vi kunde lägga in väskorna så vi slapp dra på de när vi gick i stan en sista gång.

Och efter många om och män hittade vi det.

och ännu bättre var det att jag inte shoppa mer :)


Sen vid halv elva var man hemma i sin egna säng och de var underbart.

Slippa extra sängen på hotellet :)

Men helgen i sthlm har varit riktigt underbart.

Tack till er som förgyllde min helg i sthlm <3


Och glöm nu inte att titta på bilderna från helgen:

www.rebeccanilsson.pixbox.se




Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 20:16

Eller ah,

jag har varit hemma ett tag.

Skönt att få betalat nästan allt på däcken nu.

Så nu återstår bara 2000kr som morfar ska få efter den 25.e okt.


Nu gör jag i alla fall inte så mkt.

har precis målat klart nagelacket på båda händerna.

Funderar på att in i duschen igen innan jag ska sova.

Men de blir väl att jag tar det imorgon bitti.

Ska ju ändå inte jobba så länge imorgon heller.

Blir bara mellan 5.45-9, sen efter det ska jag till tandläkaren i ystad.

Det känns verkligen nu att det börjar närma sig operation.


Har ju fått tiderna nu till operationen, röntgen och genom gången av min operation. Så om 20 dagar ser jag annorlunda ut. Och ännu mer skillnad på mig kommer det bli pågrund av flytande föda i 8 veckor.

Men det ska bli bra, ser fram emot det.

Även om det börjar bli riktigt nervöst, fast de är sånt man får ta.


Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 13:55

Ah då är jag tillbaka vid datan efter ett tag.

Tycker jag har varit flitig idag :)


Detta är vad jag gjort än så länge och kl är bara 14 och jag gick upp kl 10.

- Packat upp min väska

- Tvättat två maskiner tvätt

- dammsugat där nere

- tittat på film

- ätit lunch

- och nu ska jag köra och sola, samt ta ut pengar till morfar.


Ikväll ska jag köra till mormor och morfar, 

har även lyckats få med mig hela familjen :)

Fast innan vi ska bege oss ut där så ska jag laga maten.

Kyckling och klyftpotatis i ugnen, mummsigt värre :)


Ibland är jag så stolt över mig själv.

Att jag kan ta egna insiativ och hjälpa till hemma och avlasta mamma.

För egentligen är de inte hon som ska sköta allt hushållsarbete.

Men här hemma hos mig hjälps vi alla tre åt :)

Älskar min familj, vet inte vad jag skulle gjort utan mamma och pappa.

De är mitt allt, de ställer alltid upp för en <3 

För mig spelar de ingen roll att de bara är 40 år,

känns ganska så skönt att ha så unga föräldrar ändå.


Men nu ska jag bege mig in till byn och ta ut pengar, sola och lite sånt.

Ni får ha de underbart :)

Pussar <3


Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 10:15

Ja då har jag precis vaknat.

Känns super skönt att få sova länge i sin egen säng.

Den har jag saknat, de kan jag lova.

Jag låg i extra sängen på hotellet och den var inte skön.

Hård som bara den, hade lika bra kunnat sova på golvet.


Nu funderar jag på om jag ska sätta på en kopp kaffe,

och äta lite frukost.

Eller om ja ska vänta med frukosten och ta kaffet samt läsa tidningen.

Sen efter det blir det packa upp väska och tvätta lite.

Funderar även på att köra till Nova och lämna en tröja inne på vila som jag ångrar att jag har handlat.

Så tror det blir så när jag är färdig med allt här hemma.


Men nu ska ja ta och kila ner en sväng.

Ni får ha de underbart!

Pussar <3


Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 00:18



Godnatt sötnosar :)

Sov gott och dröm så sött, för de ska jag!


Kisses and goodbye <3

Av Rebecca Nilsson - 13 oktober 2008 00:11

Ah nu är bilderna inna på min pixbox.

Så in och kolla efter ni har läst min blogg :)

Lämna gärna något spår ibland mina kommentarer.


Usch, har funderat länge nog på om ja ska hoppa ner i sängen än eller inte, men jag verkar inte komma på något bra.

Samt nu börjar jag känna att jag börjar bli trött.

Så det blir väl jag hoppar ner i sängen vilken minut som hellst nu.


Hoppas på att man kan sova länge imorgon.

Men jag tror då inte jag kommer göra det faktiskt.

Egentligen ska man ju aldrig säga aldrig, för man vet ju inte.


Imorgon har jag en del för mig:

- ut & gå en runda i skogen

- packa upp

- tvätta

- duscha

- sola

- tvätta

- lämna en tröja jag ångrar jag handla

- laga middag

- och kanske träna på kvällen.


Så imorgon har jag full rulle hela dagen då kan man säga.

Men de är skönt för då går tiden fort :)

Funderar även på att köra ut till morfar och mormor och betala en liten del nu av mina vinterdäck på alminiumfälgar.


Nej nu dissar jag datan och allt.

Sängen kallar på mig nu.

Och de ska bli ricktigt skönt att få sova i sin egen säng.

Ni får ha de underbart :)

Pusssar <3



Av Rebecca Nilsson - 12 oktober 2008 23:18

Ah nu är i alla fall bilderna inne på datan.

Nu ska man bara finna orken att lägga ut de på datan med.

Funderar på att göra det imorgon faktiskt.


Är lite sugen på att krypa ner i sängen.

Men samtidigt är jag faktiskt inte trött.

Så jag får se hur de blir med den saken faktiskt :)

Blir väl ja lägger upp bilerna på www.rebeccanilsson.pixbox.se så länge.

Och någon bild från resan kommer inte i min blogg från imorgon.

För de är så segt att lägga in de här.


Ovido - Quiz & Flashcards