Alla inlägg under oktober 2008

Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 11:26

PERSONLIGT
namn: Rebecca Andersson Nilsson
födelsedag: 2 Oktober
hemstad: Sjöbo
ögonfärg: melerade
hårfärg: Blondin
längd: 182
högerhänt/vänsterhänt: högerhänt
stjärntecken: Vågen
skostorlek: 40/41
är dina föräldrar skilda: nix
rädslor: att förlora någon jag älskar
mest använda namn på msn: RebeccaღNilsson



FAVORIT
färg: hm, vet ej
mat: taco
sport: Hockey, fotboll & basket
glass: vaniljglass
godis: choklad
affär: H&M
nummer: 2
tuggummi: något som smakar bra, gärna med frukt.
helgdag: fredag
årstid: våren, de är då allt slår ut så fint
radiostation: NRJ

VÄNNER OCH LIVET
vem av dina vänner är mest lik dig: hm, ingen aning
vem är mest högljudd: Thess
vem får dig mest att skratta: Thess
vem har du känt längst: Cassandra
vem är blygast: Typ, ingen vad ja vet?
när grät du mest: Thess
vart vill du bo i framtiden: Malmö, göteborg eller sthlm

HAR DU NÅGONSIN
varit kär: jepp
rymt hemifrån: ja, när jag var liten :D
tänk på självmord: mah, inte så jag planerat något kanske :O :P
sovit utomhus: ja, många gånger
spytt i skolan: nej, tro de eller ej
velat bli modell: nope :)
gjort något dumt som du skrattar åt idag: OHJA, minnen
ätit sushi: Nej, aldrig i livet fy fan
varit på scen: jo, teater
retats: så fort jag kan

DU
svär: ibland
sjunger bra: haha
duschar dagligen: Varje dag
vill gifta dig: ja, vid havet  :)
kommer överens med dina föräldrar: Alltid
är rädd för åska: Beror på hur mkt de åskar
spelar något instrument: nej
sover med gosedjur: nej de gör jag inte
sjunger i duschen: aldrig

THIS OR THAT
pepsi/cola: cola
mc donalds/burger king: Burger king
singeldate/gruppdate: singeldate
choklad/vanilj: Vanilj
jordgubbar/blåbär: jordgubbar
kött/vegetarian: kött
tv/film: film
gitarr/trummor: gitarr
adidas/nike: nike
kakor/paj: paj
blind/döv: blind

KAN DU
gå ner i splitt: Nej
skriva med båda händerna: klart, var vänsterhänt när jag var mindre
vissla: Ja, ibland
blåsa en bubbla: jajamensan
rulla din tunga i en cirkel: aau :)
ha dina ögon i kors: haha, en enkel match
nudda näsan med tungan: ah, men piercingen i tungan är ivägen ibland
dansa: kan man kalla det dans?
äta vad du vill utan att oroa dig: hrm, verkligen inte

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
du nuddade: mamma
du pratade i telefon med: Robin
du msnade med: Emmy
du längtade efter: Hemligt :)
du skällde på: Mamma igår :/
du sportade med: ..


SENAST DU
skrattade: Idag! :D
grät: Igår
filmen du såg: kommer inte ihåg vad den heter
tuggade tuggummi: iförrgår
drog ett skämt: händer allt för sällan
sjöng en sång: ett tag sen

VAR ÄR DU?
vad ser man utanför ditt fönster: Grannens hus + tomt
lyssnar du på musik nu: nej, har inte orkat starta de
vad har du på dig: linne och hotpants
vad är det på din musmatta: bubblor

TROR DU PÅ
liv på andra planeter: jepp.
mirakel: ja!
kärlek vid första ögonkastet: Ja!
spöken: Ja :O
tomten: nej, slutade jag med när jag kom på att grannen var tomte

ÖVRIGT
hur många kuddar sover du med: 4
dricker du mjölk: Ja, försöker dricka de varje dag
person du hatar mest: ingen
vad borde man uppfinna:
är du ett hälsofreak: nej, men försöker bli
vilket är det värsta vädret: När de öser ner


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 09:01

Nu är jag less på datan.

Så jag ska nog gå ner och äta frulle.

Dock tror jag de kommer ta lång tid att få ner den lilla knäckemackan.

Men jag ger mig inte från den är nere :)


Sen blir det 100sittups och 50 armhävningar.

Och när jag väl är klar med det ska jag titta på film vilket jag är förtjänt av då :)

Känner mig så duktig som människa nu.

Har börjat röra på mig så mkt jag kan nu förtiden.

Vill dock ut och gå varje dag, men de är så tråkigt själv.

Men jag får väl ta tag i den saken med och bege mig ut i höstvädert och gå i ca 30-40 min varje dag :)


Jag lär skriva en del till i min blogg,

för klockan är ju inte så mkt än :)

Men ni får ha de underbart så länge!

Pusssar <3


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 08:43


1. Peak Performance, kostar 3799kr

2. The North Face, kostar 3499kr

3. Everest, kostar 1999kr



Någon av dessa jackor vill jag ha,

men jag vet inte ritkgt vilken av de jag är sugen på.

Everest jackan hade varit bäst för min ekonomi men peak jackan är den som jag är mest sugen på nu.

Får se vilken det blir när lönen kommer in på kontot.

För denna månaden kan jag kosta på mig en dyr jacka för de ända jag ska betala sen är: lånet,skatten och försäkringen på bilen, samt bensin och mobilräkningen.

Och när det är betalt så har jag ju en hel del över faktiskt.

Så det ska nog kunna bli en peak jacka :)


Av Rebecca Nilsson - 16 oktober 2008 08:24

Ja då är det en ny dag idag.

Idag värker inte mina tänder lika mkt :)

Så idag är jag på bättre humör.

Samt jag fick reda på den nya lönen igår.

Och fy fan va underbar den var!

Det är nästan så man längtar tills den 24.e när de kommer in på konot.

För er som undrar får jag ut nästan 14.500kr på en 75% tjänst.

Vilket är helt okej.

Dock har jag jobbat som ett svin, men de vissar sig i lönen :)


Ja idag händer inte så mkt faktiskt.

Funderar på att köra och sola lite, men tar det ikväll istället.

Eller imorgon innan jobbet, får se vilket jag känner för.

För jag ska steka i solariumet antingen idag eller imorgon så är det bara.


Vet inte riktigt vad jag ska göra idag.

Funderar på att ut och promenera men de är tråkigt själv.

Så det blir väl jag stannar hemma och tar det lugnt, samt tittar på en film och myser i soffan.

Kanske ska göra mina sittups med, (det är inget kanske, det ska göras)

Och det får kosta vad det vill :)


Av Rebecca Nilsson - 15 oktober 2008 12:34

En dag som idag vill jag aldrig mer vara med om.

Är sur, gnällig och arg.

Så förstår inte riktigt hur det ska gå att jobba.


Blir sur för minsta lilla,

och det är väldigt irriterande.

Så hoppas ja inte får någon otrevlig passagerare, för då äre de synd om han/hon.

Jag är hungrig, men kan inte äta.

Det är verkligen en hemsk kännsla.

Kan endast dricka , men hur mätt blir man på det på en skala?

Ja inte ett piss.

Snarare att man blir pissnödig och får springa på toa hela tiden.


Jävla skiiit.

Och jag vill inte ens tänka tanken på hur jag kommer vara när jag ska leva på soppa i ca 2 månader.

Kommer inte vara en trevlig människa, det kan jag lova.

För är jag hungrig då är jag sur och jävlig.


Nej nu ska ja inte tänka mer på det.

Får väl gå ner och byta om och lite sånt sen köra till jobbet.


Av Rebecca Nilsson - 15 oktober 2008 12:21

Har inte kommit iväg och lämnat tröjan än.

Kanske ska bege mig och göra det.

Så man kan handla något att äta idag.

För jag kan fan inte leva på vatten det går inte.


Men frågan är mer den om jag hinner till lund och lämna tröjan innan jag ska börja jobba.

Fast de tror jag, för de tar inte lång tid att köra till jobbet från lund samt att de tar ca 25 min till Lund ifrån mig.


Eller om jag ska skita i det till imorgon och leva på vatten och gröt.

usch, vill inte ens tänka tanken.

Äsch, men det får gå.

Av Rebecca Nilsson - 15 oktober 2008 10:32

Nej nu får jag väl bege mig och göra mig gjordning.

Ska in i duschen och sen innan jag ska jobba idag ska jag köra till Lund och lämna en tröja inne på nova som jag ångrar jag handlat.


Ganska så skönt för den tröjan kosta 300kr.

Så nu ligger jag med 300kr till i kassan,

det kan inte bli bättre.

Ännu mer pengar att sola för :)

Har blivit en sån solnörd nu, men jag vill vara brun för de är snyggt.

Och sen kostar det inte så jädra mkt att sola 20 min heller.

Har solat två gågner och jag har redan märke efter det.

Men mer ska det bli det kan jag lova dig.

Ska sola 20 min imorgon med tänkte jag, kanske på söndag med.

Måste ju hålla igång solningen så inte färgen tillar bort igen :)


Jag tycker man mår så mkt bättre när man har färg på kroppen samt att man känner sig fräschare. Håller ni inte med om det?




Av Rebecca Nilsson - 15 oktober 2008 10:01

Nu är jag pigg och vaken.

Eller ska man säga jag är vaken i alla fall.

Det tog mig evigheter att komma ur min älskade säng idag.

Först ringde tandläkaren och ändra tiden, dock efter det somnade jag om men vaknar av min väckarklocka som jag har ställt för inte sova för länge. Sen väl ligger jag och snosar i en evighet.

Men de är så mysigt att bara ligga nerbäddad i sängen under det varma täcket :)

Dock är det ensamt, men vafan.


På tal om annat,

har vi fått in en mus i huset.

Snacka om  att jag inte kommer vara där nere med än nödvändigt.

Jag verkligen hatar möss.

Ser jag den där nere lär jag få panik och skrika ^^

Så hoppas musen är dum nog att den går i en av fällorna pappa har satt ut där nere :)

Förstår inte riktigt hur det har kommit in,

men de är väl när mamma har dörren öppen sådär vid kl 5 på morgonen.



Ovido - Quiz & Flashcards