Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Vet inte vad jag skulle gjort utan min familj

Av Rebecca Nilsson - 29 november 2009 16:55

Maten på julbordet var riktigt gott, åt faktiskt sådär lagom. Träffade även en arbetskollega från Sturup Handling, nu när vi inte får julbord med jobbet får man ju äta det någon annan stans istället.


Där efter begav vi oss ner till julskyltningen i Ystad, riktigt mysigt faktiskt träffa gamla fotbollsvänner, lärare och sådär. Handlade faktiskt ingenting vilket är utom min förvåning. Men det är bra för min ekonomi, gäller ju att spara för den kommande utomlands resan närsta år. Längtar faktikt redan nu.


Men nu ska jag ner och sätta mig och skriva ner lite antekningar om vad jag ska prata om imorgon när jag är och håller föredrag på skolan där jag gick innan. De läser arbetsmarknaden inom turism och då tyckte dem att det var perfekt om jag kom och prata om hur jag fick mitt jobb och allt det där. Vilket jag tycker ska bli riktigt skoj. Hoppas nu att det går bra med och man kanske till och med träffar några gamla lärare man hade under gymnasietiden.


Så tror jag måste rusa nu om jag ska halt klart innan det är dags att titta på El clasicó på tv med min älskade pappa, tycker dock synd om min mamma som verkligen hatar sport och har lyckats få två sportnördar i sin familj.

 
 
Madde

Madde

29 november 2009 19:26

Tack snälla tjejen. Kul att höra. Hoppas du kommer tillbaka :) Kramar /M

http://maddisenj.blogg.se

 
Emmelist

Emmelist

29 november 2009 23:15

tack! helgen var kanon! skrattat som en tok...! finns videos och bilder att kolla på.. hahaha

http://www.emmelist.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 13:19

Nu håller jag på att städa här hemma, tog mig en liten paus i det hela. Kom även och tänka på, är vääääldigt sugen på att gå tillbaka till min gamla blogg istället. blogg.se eller bloggagratis det är den stora frågan. Kanske ska ja blogg.se en ch...

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 09:45

Då är det torsdag, inte klokt vad dagarna rinner iväg. Idag ska jag tvätta och städa är det tänkte, kanske hinner med en timmesträning på mitt nintendo wii (wii fit plus). Är dock inte alls sugen på att städa och tvätta om jag ska vara ärlig, men...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 22:04

Startade en film innan vid 10 tiden + skickade ett sms till mamma och pappa om att de inte skulle ringa hem eftersom jag tänkte vila en stund. Såg dock bara 30 min av New Moon, slutade med att jag somnade gott i min älskade säng. Vaknade sådär vid kl...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 09:26

Då är det onsdag idag, är verkligen helt vilse på dagarna. Men tror det är för att jag jobbar alla helger och är ledig mitt i veckan.   Skulle egentligen kört upp till Robin igår i Ulricehamn, men mamma satte sig emot det, vet dock inte varför. L...

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2010 09:41

Sitter i nattlinnet och segar, har precis fyllt i lite papper som jag ska till arbetsförmedlingen med, sen där efter ska jag köra och hämta Nathalie, tänkte även ta mig en kopp kaffe + kolla in hennes nya rum. Sen ska vi köra hem till mig, blir väl...

Ovido - Quiz & Flashcards