Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Rebecca Nilsson - 4 oktober 2007 20:48

Jag må vara känslig, jag må vara en trasig själ , men ett hjärta av guld har jag. Jag gråter lätt men bättre det än att vara kall. Jag känner hopp, tvivel, känner mig krossad, kan skratta och gråta..


Är jag annorlunda för det? Som min pappa lärde mig när jag var liten , snacka aldrig illa om den tredje personen när den inte är närvarande. Man har rätt att bli förbannad, jag är en känslig person .. Jag överreagerar, jag tycker synd om mig själv och jag gråter. Ja va fan? Bättre det än att inte ha några känslor alls..


Min familj & mina vänner betyder allt för mig och då menar ja verkligen allt. Dem människorna som inte gör sig förtjänta av det behöver jag inte. Jag har hellre en äkta vän än ingen alls.. Som kineserna säger "Är du vän med alla, har du inga riktiga vänner" sant,sant.. Jag är din vän om du är min vän , jag behandlar dig som du behandlar mig.Jag satt och tänkte på det igår, jag skall aldrig låta en utomstående person krossa mig och jag ska göra det bästa utav situation även om det känns svårt ibland.. Och vissa dagar klarar man inte av att hålla ljuset uppe och vissa dagar är himmelska och underbara medans andra dagar är nattsvarta, låt mig då ha det så om jag väljer det .


Jag är inte en sämre människa för jag har en sårad själ , jag är inte en dålig person för det strömmar ner tårar för min kind, kan du inte torka dem låt dem då rinna.. Jag vet att mina tårar kommer att torka tids nog, jag kommer att vara med om mycket i mitt lilla liv. Jag är artonår, ibland när jag snackar om mitt liv är det som om jag levt 100 livstider. Men mycket har jag hunnat se, och jag vet att livet inte är värt att spilla på köpta nyen eller materialistiska vänner.. Jag har mitt eget liv i mina egna händer, jag kommer att forma det precis så som jag vill och Jag behöver kärlek och bekräftelse, kalla mig svag för att jag behöver det .. Jag är en glad människa , men med ett så jävla känsligt inre, ta det lugnt med mig jag är gjort av glas..


Jag är inte gud , jag är inte perfekt, jag är en människa med känslor. Jag kommer aldrig att vara riktigt ensam och kall för jag vet att mina riktiga vänner och min familj alltid kommer att värma mitt inre.. Jag tvivlar och förlorar hoppet precis som du. Prata aldrig någonsin om dig som gud, tro inte att du är bättre än någon annan för det är du inte. Jag älskar min familj och mina vänner, så ALL min kärlek till er.

Av Rebecca Nilsson - 4 oktober 2007 20:05

 Idag har varit en kanon dag helt ärligt, gick till skolan imorse hade äckel päckel svenska med vår skumma svensk lärare. Gillar verkligen inte han, han tror vi är helt iq befriade.


Men de kanske vi är vem vet, haha ^^ Efter svenskan satte vi oss och snackade om studenten och allt de där om hur vi ville göra och så ;P Vi ska i alla fall äta på krogen och sen efter vi har gått ut så ska vi åka lasbil ^^ Sen vet ja inte mer, vi kommer inte fram till var vi ska ha champange frukosten, om de blir med turistarna eller med hp3c? Men ja vi kommer säkert fram till det senare ^^



Efter de snacket begav vi oss till tågstationen och åkte med tåget till malmö, blev en hel del flum bilder under dagen. kommer lägga in några bilder sen när jag orkar. Har i alla fall alla bilder på datan, så ett steg längre fram är ja i alla fall :) Men dagen i malmö var i alla fall underbar, massa trevliga stunder, trevliga damer och sjukt mycket skratt :)


Lena Frisk digga ja, fy fan va tuff hon var :) Hon tycker att vi tjejer inte ska vara så måna om hur vi ser ut och allt de där, vi människor skulle bete oss mer som djur. Och vi som är i 18års åldern är i parnings åldern enligt henne och vi fick höra en massa skoj ^^ Att efter festande bad man till gud "käre gud, usch vad dåligt ja mår" och sen brukade vi tjejer säga "ajdå, vart är mina troser?" Men ja vet inte riktigt om jag kan hålla med om det ^^



Av Rebecca Nilsson - 4 oktober 2007 19:31

 Här är min lilla bil som jag fick av min älskade mamma och pappa

i 18års present i tisdags :) Lätt den bästa presenten ever ^^

Älskar er mamma och pappa :) <3 


Av Rebecca Nilsson - 4 oktober 2007 06:51

Hallå ja, är de bara jag som tycker allt bara strular med bloggagratis just nu? Besökstatistiken är helt off, sidan laggar som fan när man lägger in nya bilder. men äsch skitsamma. Hoppas de fixar de snabbt i alla fall xD


Vad ska du hitta på med för skoj idag?


Nej nu ska ja ta på mig och gå ut till cykeln och bege mig till bussen, ha en trevlig dag alla snyggindar :)


Kisses and goodbye<3

Av Rebecca Nilsson - 4 oktober 2007 06:45

Sitter här fin och allt de där och är beredd på att bege mig till bussen vilken minut som :P Skönt det inte är så lång dag i skolan idag, ska ju på mässa i malmö hihi :) Assistent & sekreterar mässa vid malmö ishall.


Fy fan, vilken hemsk dag jag hade igår usch. När ja kom hem vid vid halv fem la jag mig i soffan, titta på någon film. Sen kom mamma hem så då käkade vi middag. Men efter det var jag helt död, somnade då och vaknade inte från kl 20, så då gjorde jag mig gjordning för sängen och gick och la mig i den sov 1 timme till där men sen vaknade ja till av att mamma kom in på rummet. Sen gick jag ner och titta på hero med mammi, älskar de programet :)


Nej nu ska ja springa och leta upp min digital kamera + lite annat som jag behöver ha med mig när jag ska iväg idag hihi :)


Men ha de underbart :)

Kisses and goodbye <3


Ovido - Quiz & Flashcards