Alla inlägg under december 2007

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 21:38

Därför älskar vi er killar...


- Sättet de ser ut på när de nyss har duschat och har en handuk slarvigt knyten runt höfterna.

- Den där djupa rösterna de får på morgonen.

- Deras rufsiga hår när de är precis nyvakna.

- Att de hur lätt som helst kan få oss på bra humör genom att se på oss med deras hundögon, tills vi börjar le.

- Den där otroligt sköna känslan när dom kysser oss i nacken.

- Det där gulliga,frustrerade ansiktsukttrycket de får när de försöker få av bh:n utan att lyckas.

- Sättet när de sätter händerna på våra höfter när vi går igenom ett rum fullt med folk.

- På de sättet att våra händer känns så otroligt små inuti deras.

- Hur det erbjudet oss deras jackor, fast att de bara har en T-shirt under och det är jätte kallt.

- Hur de ser ut som små barn när de sover, fast att de är hur tuffa som helst när de är vakna.

- Det där gulliga ansiktsukttrycket när de tvinnat ens hår och så blir de en tova som dom vill få ut själva.

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 21:31

Men jag har tappat hoppet om det ni kallar äkta kärlek.

Jag vet att du söker, ensam i mörkret, sitter och väntar tills känslan går över. Vill men vågar inte ta det första steget för det skrämmer mig, jag vet att du finns där någonstans fast jag inte känner dig. Vill ha någon som värmer mig och någon som älskar mig tillbaks och söker du mig älskling så väntar jag. Tiden har gått och kärleken är ett minne blott jag finner inget hopp men ärligt så vill jag inte minnas nått. Kommer jag hitta någon, jag vill se in i framtiden.


Långa dagar utan nån att krama om, ingen kärlek för jag saknar sån. Har aldrig hittat den rätta vägen, för jag saknar det ni kalla äkta kärlek.




Är ensam nu men det kan hända att vinden vänder, jag har väntat med ängsla men det verkar som om inget händer. Är och förblir ensam, väntar på att vindarna ska vända. För den erfarenhet av kärlek som jag har är inge vidare, har gett bort mitt hjärta två gånger men båda gångerna fick jag knivar i de. Jag säger emot för jag vill ha nån, jag vill ha nån att krama om att dela min glädje, att dela min sorg med. Men står ensam kvar efter att alla begett sig hem, samma sak igen, förblir utan hjärtevän. Ensam hem till min kudde och säng, allt går om igen, samma känsla varje dag.




Finns det nån där ute som är lika ensam som jag är? Jag hoppas och ber att kärlekens vindar vänder snart.




Tröstar mig med skrivandet, mitt liv går vidare. Jag vet att du finns där någonstans, bara det att jag inte känner dig.

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 21:28

En dag innan jag dör så ska ja ha ägt en sånhär bil typ, den saken är säker :) Så om ja ska slita röven av mig så ska ja :) Det ska bli en av mina drömmar som går i uppfyllelse ;D


Någon som är snäll och köper denna bilen till mig:

http://www.bytbil.com/largepics.cgi?seller=wasabil&regno=ZZL735&picname=http://www.bytbil.com/images/wasabil/ZZL735-1000.jpg&allpics=1


Eller denna kanske :

 http://www.bytbil.com/largepics.cgi?seller=wasabil&regno=ZBA923&picname=http://www.bytbil.com/images/wasabil/ZBA923-1000.jpg&allpics=1


Eller varför inte denna :

http://www.bytbil.com/largepics.cgi?seller=lamborghinisthlm&regno=ZBA170&picname=http://www.bytbil.com/images/lamborghinisthlm/ZBA170-2100.jpg&allpics=1

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 21:26

Helt många besökare har börjat läsa min blogg och allt de där och de tycker jag verkligen är super skoj :) Tack för ni läser, om ni har något som ni vill ja ska skriva om så är de bara att hojta till så fixar jag det, de vill ja tala om :) Sen om du vill bli länkad så kan du med hojta till, de ja har länkade nu är de bloggar och sidor som jag är inne på varje dag :)


Fast att de är så många personer som läser min blogg så är de inte allt för många som kommenterar och lämnar ett litet spår från sig och de tycker jag är lite dåligt, men ja tycker om mina trogna bloggläsare ändå :)


Funderar även på om jag skulle ta och göra en ny omröstning på min blogg med, men vad den ska handla om är ju svårare ^^

Ha de underbarast på jorden :)

Pusssar <3

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 20:26

Sitter här och nördar mig vid datan ikväll med, fast dock håller ja på att plugga. SKönt att det snart är lov, för ja behöver verkligen ladda baterierna. Har ju ingen ork till att plugga eller nått så därför måste ja ha lov. För efter lovet har ja lovat mig själv att ja ska plugga som fan och kämpa mig uppåt i alla ämnen och verkligen visa framfötterna.


Så ja får väl återgå till mitt älskade pluggande och sen titta på film och efter det blir det burra ner sig ordentligt i sängen under mitt älskade täcke och bara mysa och sen skönt att få sova länge i med man inte börjar från kl 10 imorgon :)


Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 16:02

1.Vad tror du att alla andra tycker om mig?

2. Har vi haft sex?

3. Dricker jag alkohol?

4. Röker jag?

5. Skulle du stå ut att bo med mig i två år?

6. Skriv en mening där mitt namn är med

7. Tycker du att jag har bra musiksmak?

8. Har vi samma humor?

9. Skulle du våga dela säng med mig?

10. Vad är jag bra på?

11. Vilket yrke skulle passa mig?

12. Min sämsta egenskap?

13. Är jag självisk?

14. Hur luktar jag?

15. Har jag gjort något bra för dig?

16. Vilket/vilka uttryck använder jag ofta?

17. Tänker du kopiera det här så att jag får svara på ditt?

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 15:45

Namn: Rebecca A Nilsson

Smeknamn: Becks, becciz

Födelsedag: 2 Oktober

Ögonfärg: mellerade

Hårfärg: Solblondt



Favurit

Färg: vit,brunt, osv

Plats: sängen

Land: Sverige än sålänge

Bok: läser inte, bara läxböcker

Spel: Apa?

Fordon: Bil?

Film och serie:desperate h oc och one tree hill

Affär: gina,veromoda, h&m, mq, jc

Tidning:Ingen spec?

Sångare/Sångerska: olika

Internetaktivitet: msn&bloggagratis



Brukar du

Gnälla: jajemen

Skrika: jajaemen

Sova:aa

Ha ångest: en del, fast dock ine ofta

Skada dig själv med flit:  nej

Ta mediciner du inte borde ta: haha nej :o

Vilja dö: nee

Drömma mardrömmar: kommer aldrig ihåg va ja drömmer om

Försöka vara annorlunda: ne

Klä dig i svart: beror på

Ljuga: haha :o kan hända

Hata folk: aa, vissa

Lita på folk: nej, det gör ja inte, nån enstaka



Har du

För många vänner: nej

Någon annan psykisk sjukdom: nej

Fysisk sjukdom: haha ne:p

Färgat håret: ja men dock aldrig mer, håret vart orange

Brutit några ben: ja, fötter, fingrar och handleden

Några piercings: aa, haft i naveln och har i tungan snart i bröstvårtan med

Gjort bort dig rejält: ja

Bra självförtroende: funkar väll

Komplex: haha :o ja

Kysst någon: ja

Sagt jag älskar dig till någon idag:nej

Bjudit ut någon: jepp

Varit kär: japp

Blivit kär i någon på nätet: nej

Stulit någonting: aaa

Lämnat landet: jajamen

Rymt hemifrån: njaa

Tuttat eld på nåt: aa

Gjort något olagligt: njeaaa



Är du

Förstående: adå

Öppensinnad: ja tro de eller ej

Arrogant: va är de?

Osäker: ne faktiskt inte

Intressant: haha ibland

Hungrig: nej

Smart: nee

Barnslig: Ibland, men de är väl alla?

Liten: nej ja är stor

Rolig: aa :D

Pratglad: jaaaaaaaa

Frågvis: aa de är ja

Organiserad: för det mesta är ja det

Hälsosam: ja faktiskt

Blyg: nedå, inte så

Attraktiv: a det är ja faktiskt, fick reda på det igår

Uttråkad lätt: jaaaa

Ansvarsfull: nja, försöker

Vegitarian: nej

Besatt: nej

Arg: ibland

Ledsen: jadå, men visar de inte så ofta

Glad: aa

Pålitlig: ibland

Laglig: haha va?

Filosofisk: haha inge kommentar

Svår: nej :P

Positiv:ibland

Lätt att förföra: beror på situationen

Bra på att ge komplimanger: jajamen

Bra på att få komplimanger: aa :D


Vem

Saknar du: några

Vill du döda: haha

Rörde dig sist: på vilket sätt?

Vill du slå: ingen tror ja

Kysste du sist: privatos

Vill du kittla: men ingen

Kramade du sist: haha, jadu

Vill du prata med: ingen speciell

Skrek du på sist: Mamma imorse

Vill du vara som: hm, ja vene faktiskt,

Sårade dig sist: privatos

Vill du bli galet full med: ja, de är hemskt

Gjorde dig glad senast: äh, ja vet inte

Vill du helst träffa: många :o

Fick du sms från senast: Daniel

Ringde dig senast: Johanna



Hur

Går du: vadå går? :|

Fördriver du tiden: datorn,sängen eller ngt

Mycket pengar har du: nu har ja 57kr på kontot, dock kommer lönen imorgon :)

tjänar du pengar: ja ca 4000kr i månaden + studiebidraget

Bäddar du sängen: ja ibland, om ja orkar

Ofta diskar du: inte ofta, finns diskmaskin?

Går det i skolan: sista året, helt sjukt galet :)

Många stör du dig på: fjortisflickor

Ofta träffar du din familj: varje dag



Är du för eller emot?

Krig: emot

Dödsstraff: beror på

har gjort Läxor: emot

Skatt: för

Politiker: :s haha ?



Välj

Katt eller hund: båda :D

Vit eller svart: vit

Varmt eller Kallt: varmt

Vatten eller land: land

Telefon eller internet: telefon

Musik eller tystnad: MUSIK

Leva eller dö: leva

Tjejer eller killar: Killar

Av Rebecca Nilsson - 17 december 2007 15:36

Ni som verkligen känner mig vet att ja kan ha en hel del otur. Tror ni inte jag hade det imorse när jag hoppade av bussen utanför skolan?


Idag hade vi ju planerat att ja skulle ha med mig ljusen som vi säljer i vårt företag och det hade jag men när kassen gick i kras utanför skolan höll ja på att flabba ihjäl mig. Dock kände ja lite ångest för ja behöver köpa de ljusen som gick i sönder men ja vafan de är smällar man får ta. Men tror ni inte mina små änglar kom och hjälpte mig för de kom med bussen efter mig. Så johanna, isabell och madde fick hjälpa mig in med sakerna och tack så mycket för det darlings!


Får verkligen spader på vårt företag nu, idag var luften verkligen spänd mellan oss i vårt lilla rum. Hade någon sagt det mista lilla fel till mg så hade jag gått i taket ordentligt. Pallar inte få all skit, ja kunde inte hjälpa att kassen gick sönder ! Men ja, sen att vi inte får allt att gå runt i företaget verkar vara mitt fel med. Helt ärligt skiter ja i vilket, de för tro ja är ett ego men ja tänker på deras bästa. För mitt humör när ja är arg är inte trevligt och det vet de om! Vi har ju redan haft våra stunder när vi bråkat och tjabblat. De vi behöver nu är en stund ifrån varandra och kan de passa bättre då än med ett underbart jullov? :)



Ovido - Quiz & Flashcards