Alla inlägg under november 2009

Av Rebecca Nilsson - 23 november 2009 21:47

Ikväll var vi och hälsade på mormor och morfarr i stugan en stund, sen där efter satte vi oss i soffan och tittade på Ullared, vilket inte alls var bra idag. Roliga familjen fick man ju inte se så mycket av tyvärr och det är ju dom som förgyller programet.


Nu har jag i alla fall kollat runder lite bloggar, ska snart sätta mobilen på laddning och sen där efter blir det dags att krypa ner i sängen skulle jag tro. Ska ju upp vid kl 5 imorgo för att jobba hos mamma. Är inte riktigt sugen på det om jag ska vara ärlig, tycker det är terapi arbete.

Av Rebecca Nilsson - 23 november 2009 14:21

När du hamnar i en besvärlig situation
och allting går emot dig,
tills det verkar som om du inte kan stå ut en minut längre,
ge då inte upp, för det är just då som tidvattnet vänder

Av Rebecca Nilsson - 23 november 2009 13:18

I med att regnet öser ner så kan jag varken ut och gå en lång runda eller putsa fönsterna så får ta mig ett träningspass på pilatesbollen istället. Det är ju bättre än ingenting, kanske till och med får med mig familjen ut och gå en runda ikväll istället.


På tal om annat så har jag precis pratat med en av mina lärare jag hade på gymnsiet. Hon kännde knappt igen min röst, hon fråga även om jag skulle ändra på hela mig själv med tanke på det. Fast så är det inte :)


Hon frågade lite om hur det gick med mitt jobb, hur de var med studiebesök på sturup och lite sånt. Hon frågade även om jag var intresserad av att komma och berätta om hur jag fick jobbet och allt det där på Sturup och hur viktiga ens kontakter kan vara. För de läste om jobb inom turismen och sån nu så hon tyckte det var perfekt om jag kunde komma och berätta lite. Så jag ska dit om en vecka och berätta lite om allt, vilket ska blir riktigt trevligt faktiskt. Tänkte även ha min uniform på mig, för att få det hela lite mer levande.

Av Rebecca Nilsson - 23 november 2009 11:13

Ursäkta mig att jag har varit lite off på att skriva de senaste dagarna, men jag har varken haft tid eller lust för att sitta vid datan faktiskt. Det blir ju lätt så tyvärr när man håller på att jobba röven av sig.


Nu i med jag jobbade i helgen så är jag ledig idag och jobbar tis-fre och sen söndag. Så jag får jobbat det jag ska denna veckan med vilket är skönt. Men visst det känns ju lite si sådär, man vill ju gärna ha lite fritid med och ta det lugnt och umgås med vännerna.


Har en del sysslor här hemma att göra idag, ska vika tvätt, putsa mina fönster och jag tänkte även bege mig ut och gå en lååång runda.

Av Rebecca Nilsson - 22 november 2009 07:59

Nu står jag på jobbet och checkar in till Dubai, snart dags för frukost. Känner hur det kurrar i magen. Där efter är det ganska så lugnt fram till kl 11.55


Fasar faktiskt över denna dagen med tanke på att jag jobbar 12 timmar och jobbade även 8 timmar igårkväll. Så om man är människa ikväll lär ju återstå att se.


Men nu ska jag återgå till arbetet.

Av Rebecca Nilsson - 21 november 2009 22:54

Om du vill att andra ska bli lyckliga -
visa medkänsla
Om du själv vill bli lycklig -
visa medkänsla

Av Rebecca Nilsson - 21 november 2009 22:48

Kom nästan precis hem från en händelserik dag på jobbet. Två flygningar på 8 timmar är inget givande, men visst är det skönt men blir tråkigt i längden.


Sitter och funderar om jag ska krypa ner i sängen eller inte, ska ju trotts allt upp kl 4 för att börja jobba 5.30 ca 4 mil härifrån. Fast det värsta är ju att man inte är trött. Så lär väl bli att man sitter här ett tag till i alla fall.

Av Rebecca Nilsson - 21 november 2009 13:31

Även fast jag inte somnade från kl 2 inatt så vaknade jag klarvaken kl 5 imorse, men ville inte gå upp så låg kvar i sängen och långt om länge där efter lyckades jag ju somna och det var riktigt skönt faktiskt. Dock så vaknade jag vid kl 8 igen och då var det lika bra att bege sig från sängen.


Har i alla fall tvättat bilen, lagt på vinterdäcken och nu är farfar, faster och hennes man på besök. Packade klart väskan med, ska ju sova på jobbet inatt eftersom jag slutar sent ikväll och börjar kl 5.30 imorgon så tänkte jag att det är lika bra jag stannar kvar på jobbet.


Men nu ska jag bege mig till Malmö Airport för ännu en lördagkväll framför mig, men har väskan laddad med en bok, filmer, annanas och godis så jag klarar mig. Ska även försöka att komma ihåg att jag ska in om till affären i Genarp och handla strumpbyxor.

Ovido - Quiz & Flashcards