Alla inlägg under november 2009

Av Rebecca Nilsson - 12 november 2009 17:06

Låt det förflutna vara förflutet,
lämna också framtiden ifred & lev i nuet

Av Rebecca Nilsson - 12 november 2009 17:00

Förlåt mig att jag varit så seg på att skriva idag. Men har jobbat mellan 5.45-15.45 sen där efter var vi och handla. Nu är vi hemma så jag passar på att sitta vid datan medans mamma och pappa lagar middagen.


På tal om annat så är jag riktigt trött i mina fötter nu, mamma har lovat att ge mig massage ikväll. Ska ju jobba ett par timmar imorgon med 5.30-9 på sturup och sen 10-14 på Purus. Det blir fina pengar sådär lagom till jul och allt det där.


Men nu ska jag läsa lite bloggar och sen in och kolla läget på facebook

Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 22:28

Ikväll blev det maraton på tv:

- bigest looser

- halv åtta hos mig

- bonde söker fru

- oskyldigt dömd


Nu tänker jag sätta punkt och prickar för denna dagen, ska jag orka med att jobba varje dag i ca 2 veckor så behöver jag all sömn jag kan få. Inte för jag tror att jag kommer somna tidigt inatt, blir väl det slutar med jag läser ett och annat kapitel i boken även fast jag redan har läst klart dem en gång. Men de är så bra så kan inte låta bli, längtar tills den 20.e då det är dags för bio.


Skriver kanske ett och annat inlägg under dagen imorgon, får se om jag får någon tid.

Sov gott, dröm sött :)


Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 17:37

Middagen blev faktiskt riktigt god, trotts det så åt jag knappt något. Funderar på att bege mig ner och göra en god fruktsallad och knappra på och läsa min älskade twiligtbok. Finns ju tyvärr inte så mycket annat man kan göra.


På tal om annat så tycker jag att ni som ringer okänt nummer till mig och sen lägger på eller spelar musik kan lägga av. För det är verkligen ingenting roligt, helt ärligt så är det omoget och väldigt irriterande.

Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 15:26

Känslan av att finnas till,
är den största lyckan

Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 14:58

  


Idag har det gått två månader sen min älskade gammelmorfar lämnade jorden med sorg och saknad. ÄVen fast vi alla veta att detta var det bästa som kunde hända honom är det ändå hårt.


Ibland så ångrar man en hel del saker man gjort och inte gjort, med tanke på att gammelmorfar och gammelmormor bor/bodde i Ljungaverk som ligger 8 mil väster om Sundsvall. Så är det ca 110 mil upp, vilket har tagit emot ett antal gånger. Nu när man tänker tillbaka ångrar jag mig att det gick så många år mellan varje gång vi sågs, vilket jag hoppas på att ändra nu.


Ska åka upp och hälsa på min gammelmormor så ofta jag bara kan, för jag vet inte hur länge jag har henne kvar i livet.

Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 14:43

Kom precis hem från Elin i Skivarp, var en trevlig promenad vi var ute på dock segt mina benhinnor är som dem är. Så får bita ihop och köpa nya skor igen och se om det hjälper.


Ska snart sätta igång och koka potatisen så de är klara tills när mamma och pappa kommer hem från jobbet så jag snabbt kan göra hemma gjord potatismos, vilket är min favvis då är inte riktigt vän med pulvermos.


Efter som vädert är så dåligt som det är funderar jag på att sätta fyr i den öppnaspisen även idag, tycker personligen att det är så mysigt när det regnar och blåser ute. Tänkte även tända lite stearinljus, känner mig på riktigt myshumör idag. Dock synd man inte har någon att mysa ner sig under filten med :/


  

Av Rebecca Nilsson - 11 november 2009 09:35

Började dagen med lite lätt träning på gymmet, med tanke på att jag ska träna varje dag utom på söndag. Så kännde jag inte riktigt för att ge 100%, ska ju även snart ut oh gå en runda med tänkte jag. Ska gå och göra mig iordning, där efter ska jag bege mig till Elin i Skivarp.


Men nu får jag gå och göra mig klar så jag kommer iväg, tror till och med jag behöver köra in och tanka bilen.

Ovido - Quiz & Flashcards