Alla inlägg under juli 2008

Av Rebecca Nilsson - 5 juli 2008 19:21

Är så jävla less på att snacket ska gå.

I denna jävla del av sverige älskar folk snacka massa skit.

Speciellt när de inte vet något alls.


jag ska säga er alla här istället för ja orkar inte alla frågor.

Jag har inte krockat.

Mitt högerdäck på bilen exploderade, jag tappa kontrollen över bilen och kördde rakt in i ett staket.

Hade kunnat få staketet rakt i mig och vara en ängel vid detta laget.

Men sån tur var de ängelen jag hade bredvid mig.

Tacka gud för att jag lever.

Det var den hemskaste dagen i mitt liv.

Skakade som in i helvete samt tårarna spruta ur ögonen.

Så snälla ta inte upp det med mig.

För jag själv försöker glömma allt, men varje gång ni tar upp det mår ja  lika dåligt som ja gjorde innan.


Förstår er som är mina vänner varför ni undrar vad som hänt.

Men de som inte känner mig,

behöver inte springa med sina stora trutar och snacka om det.

Det som har hänt angår int de ett dugg.



Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 13:27

Nu har ja precis gjort klart maten till jobbet.

Det blev kycklingsallad med exotic mango sås :)

Har även gjort mig klar för jobbet,

Så nu är de bara att hoppa in i bilen och köra till jobb.

Behöver ju inte precis köra nu.

Lär väl köra om 10 min eller nått !

De tar ju ändå inte så lång tid att köra dit.

Dock vill man kunna ta de lugnt lite med innan man börjar.


Men de lär ja få göra ändå så :)

För man brukar inte öppna inchekningen direkt när man börjar.


Får väl gå och packa ner allt ja ska ha med till jobbet.

Sen bege mig ut i en varm bil.

Tacka gud för att det finns ac i bilarna nu förtiden :) 


Ni får ha en fortsatt solig fredag, gör inget som ja inte skulle gjort : )

Kisses and goodbye <3

Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 10:54

Under mina 3 år på gymnasiet snurrade alla tankar runder i huvudet kring vad jag skulle göra efter studenten. Men de löste sig ganska så snabbt efter min praktik.

Jag hade då 6 veckors praktik på Sturup handling ab.

Och efter de veckorna jag var där tyckte de jag var duktig, tog egna inisiatin och verkligen visade framfötterna.

Nu är jag sommarvikare på Sturup,

Men jag håller tummarna för att de förlänger min tjänst.

Ingen skulle bli lyckligare än jag själv då :)


Och om jag inte får förlängd tjänst ska jag söka mig in till danmark.

Fast inte på flygplatsen.

Utan då ska jag utbilda mig till flygvärdinna.

  

Usch alla dessa tankar och funderingar gör en helt förvirrad, men man får ju hoppas på det bästa :)

Jag gör så gott jag kan när de gäller att visa framfötterna samt lära mig nya saker.

Sen är valet upp till de om de vill ge mig förlängd tjänst.

Så håll tummarna med mig.


Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 10:53

Kärlek kan finnas i många olika former.


Som när man var lite då var ens kärlek den nya barbie dockan man fick när man var och handla med mamma, samt även de speciella gosedjuret som hade sin hedersplats i sängen.


Kärlek till sin familj, vänner och pojk/flickvänner finns med i olika stadier.


Som sagt jag själv älskar mina föräldrar så sjukt mycket.

De finns alltid där för en,

ställer upp vad det än är som hänt.

Och lika dant gör jag för dem.

Utan mina föräldrar hade ja inte varit den jag är idag.


Och alla mina underbara vänner som finns där ute i Sverige.

Var och en av er har alltid en plats i mitt hjärta.

Ni är min luft, mitt syre och mitt allt.

Utan er går det inte andas.

Tycker om alla mina vänner extremt mycket <3


Så tack alla människor som finns i min vardag :)

Ni förgyller mina dagar, så de är värda att leva och kämpa för.


 

Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 10:39

Nu kan jag inte sitta inne mer.

Det är alldeles för fint väder för att vara inne och sitta vid datan.

Nu när solen skiner får man ju vara ute och njuta av den.

Och det är exakt de jag ska göra nu :)


Ska arbeta på min bränna :)

Den börjar komma tillbaka, me like !

Är less på att vara blekast i stan, så måste bli brun.

Tycker ja mår så mkt bättre när jag har färg på kroppen.


På något konstigt vis känner man sig fräshare och gladare.

Dock vet jag inte varför de är så.

Någon som vet? :)


 


Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 10:33

Varje gång jag går in på den sidan blir jag lika frälst alltid.

Alla dessa söta, snygga kläder får en nästan att dräggla.

Är så sjukt sugen på att beställa där ifråm-

Men sen är det ju det där med frakt och allt.


Någon som har beställt där ifrån som vet ungefär hur mycket den ligger på ? :) Vore tacksam om du skrev de i en kommentar till mig i så fall :)


Hittade några klänningar.

Tyckte alla dessa var fina på vars ett vis :)

Jag älskar färger!

Men de tror jag att ni har märkt  !


Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 09:59

Nu är jag uppe.

Eller har varit de i 1 timme,

fast innan jag gick upp la jag i sängen i 1 timme och myste.

Ville inte gå upp.

Var mysigare i sängen som sagt.


Funderar på att träna lite nu

och sen gå ut och lägga sig i trädgården och sola lite.

Känner ja måste få ännu mer färg än vad ja redan har.


Fast jag måste in till byn sen och handla med.

Måste ha något gott att dricka till ikväll.

Kan ju inte bara dricka minto, teqila rose och cider.

Aja jag får se vad jag blir sugen på att dricka ikväll.


Sen är de ju dags att jobba idag med,

mellan 14.30-21

Sen är de bara hem om och hämta sina saker och hoppa i andra kläder.

För thessan kommer och hämtar mig så ja slipper cykla :)


Ser fram emot kvällen nu.

Har inte festat till de på väldigt länge.

Drack lite till midsommar , men de var typ två snappsar och en cider.

För ja skulle jobba dagen efter.

Just nu känns de som mitt liv består av jobba, jobba och åter jobba.

Dock blir de härliga pengar.

Men pengar är inte allt här i livet, men en stor del.


Nu ska ja nog ta och lämna dumburken och gå ner och träna.

Sen ut och lägga mig på en filt i de fina vädert och läsa en bok

och njuta av solen :)


Just ja jag får ju inte glömma ja ska ringa och väcka robin

kl 11 om jag inte får ett sms innan det.

Tur ja kom på det nu haha :) Mitt minne är dock sämst.


Ha en fortsatt solig fredag :)

Kisses and goodbye <3 



Av Rebecca Nilsson - 4 juli 2008 00:00

Vilken dag på jobbet.

Böjade med att ha 40 mins pause på jobbet,

sen checka in en arlanda,

sen två timmars pause och sen checkade jag in till budapest.

Så jag har haft en glidar dag på jobbet.

Men ändå äre lika segt varje gång.

Fast ja verkligen älskar jobbet.

Det jobbet är något ja hade kunnat syssla med hela livet.

Eller ja det känns så i alla fall.


Och på tal om annat syns de i mitt fejs att jag varit i solen idag,

är helt röd i huvudet.

Så de på jobbet kallade mig kräftan ^^

Men ja vafan, de bjuder jag på :)

Imorgon är de ju brunt när de röda har lagt sig.


Dock ska ja sola imorgon med innan ja beger mig till jobbet.

Ska även tvätta mamma och pappas bil,

samt tanka den.

Får ju vara lite snäll, de är ju jag som kör med den.

Och jag är skylldig mamma och pappa över 1500kr så då får ja va snäll.


Men nu ska ja återgå till filmen :)

den är ju spännande ^^

Ha de underbart mina trogna läsare !

Kisses and goodbye <3

Ovido - Quiz & Flashcards