Alla inlägg under januari 2008

Av Rebecca Nilsson - 19 januari 2008 10:12

Har nästan percis vaknat, funderar över om jag ska gå och göra mig gjordning och sen bege mig och hämta Anna på stationen.


Sen blir de slappe hemma hos mig och sen vidare till EOS-Hallen i lund och titta på basket ;D Hela vårt lag ska dit och titta, vi måste lära oss lite inför vår kommande säsong och allt de där och att ditta på eliteriespel i basket kan ge en mycket tips och idéer.


Men dock vet jag inte hur länge jag kommer hålla på med basketen i med man kanske får jobbet på sturup och sen min operationl. Så får se vad som händer. Får tänka ut hur jag vill ha allt och så nu.


Tiden i skolan börjar ju gå mot sitt slut. Jag vad ska man säga om det: Det är väl både trevligt och tråkigt. Lär sakna alla underbarignarna och sen är de bara skönt att slippa alla läxor och sånt skit ^^ Kan ju inte precis säga tidiga mornar för man lär säkert gå upp ännu tidigare nu när man ska in i arbetslivet ^^


Ha en underbar lördag :)

Smisk på rumpan ! <3


Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 22:32

Nej nu orkar ja fan inte vara uppe längre, + är inte riktigt på humör idag så vill inte tjabbla med någon. För de är ja expert på när ja är på dåligt humör. Då hugger ja för minsta lilla tyvärr.


Sen är sängen mycket skönare än att sitta här och nörda sig. + jag ska upp tidigt imorgon med för ja ska köra och hämta Anna på stationen kl halv elva. Sen vid lite över tolv ska vi köra in till Lund och titta på basket i eos hallen ;D


Vad som händer på kvällen har ja ingen aning om, får se vad som händer. Blir väl ut och gå en runda. Träna lite och sen plugga. För ja har en hel del att plugga om jag säger så. Men de ska ja nog klara :) Om ja väl lägger manken till så blir det inga problem ^^


Men nu tänker ja lämna datan och gå ner och ta lite vatten med mig upp, borsta tänderna och sedan hoppa ner i mitt nattlinne, krypa ner i sängen och burra ner mig riktigt mycket under mitt älskade duntäcke :)


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll :)

Smisk på rumpan


Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 21:48

Folk är fan dumma i huvet.

Helt ärligt, folk är så jävla elaka.


Man tror att man är så skyddad när man sitter vid sin dator;

man kan säga vad som helst, skriva vad som helst om vem som helst.

Det dom inte tänker på är att den dom skriver om är en människa,

precis lika sårbar som andra.


Jag tycker att det är så fruktansvärt ledsamt ..

Ta hand om varandra istället.

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 21:42

Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar. Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas. Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.



Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort.  Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand. NU har jag slängt alla roller överbord o försöker navigera på ett stormigt hav. Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!



Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädanefter. Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de. Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång. Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag o det är en enorm styrka. Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också...



---


Hur ska  man förklara något så någon  annan förstår. Det är svårt att beskriva känslor. Denna kris som jag är mitt uppe i har hittils gett mig så mkt. Nya insikter om livet. Det är saker man läst men aldrig förstått. Jag Jag är stolt över den person jag är idag. Jag vill inte bli den jag var igår. Men det är så svårt. Jag orkar inte vara rationell.

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 21:35

Gah, att folk inte förstår att när man inte är vid datan så vill man vara ifred. Inte ha 511st som sitter och skriver till en på msn.


Sen när man inte svarar så tror de man är ledsen, sur, att någon har dött etc. Att folk orkar lägga ner så mycket energi på andra. Tänk så bra och allt de där ni hade kunnat må om ni la all den energin på er själv istället..


Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 09:32

Har precis haft frukost, så det är dags att jobba nu i sådär fyra timmar till vilket känns dunder bra :) ska ni göra i helgen då?Själv ska man till lund och titta på basket, festa och sen färga håret hade jag tänkt :p Men nu kallas jobbet igen. Pussar

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2008 05:20

Usch fy fan vad jag är seg idag. Har precis vaknat så nu funderar jag på om jag ska hoppa in i duschen och se om man kan piggna till lite. Men det tror jag att jag gör, Usch idag är det jobbet som kallar för hela slanten. Men skönt man bara jobbar 6 timmar :) nej nu har jag faktiskt inte tid att skriva mer. Måste hoppa in i duschen, äta frukost, klä på mig sminka mig och allt de där och ska köra hemifrån om en timme :pha de underbart mina små älsklingar :) Smisk på rumpan

Av Rebecca Nilsson - 17 januari 2008 22:11

Ibland får man lov att vara lite ego !

Eller hur?


Missin you <3


Ovido - Quiz & Flashcards