Alla inlägg under januari 2008

Av Rebecca Nilsson - 24 januari 2008 14:22

Här om dagen läste jag ett inlägg om att älska. Det konstaterades att ordet älska är ett verb och att kärlek är substantiv. Det vill säga att älska är något man gör eller inte gör, medan kärlek är en känsla. Fine, jo visst, tala om för mig något jag inte vet. Betydelsen av dessa två ord diskuterades till förbannelse fram och tillbaka och åsikterna gick självklart isär. Det fanns flera hundra inlägg med synpunkter där det ena efter det andra klart och tydligt fastslog vad som var rätt och fel.


Jag var en jävel på kärlek, men fan så dålig i grammatik.

I dag är jag en jävel på grammatik, men fullkomligt förvirrad inom kärleken…

Av Rebecca Nilsson - 24 januari 2008 14:04

Satt precis och planera en road trip med Therese!


Undrar hur de kommer gå, vill nog inte veta de riktigt heller ;D Vi kommer vålgästa en hel del kanske vem vet haha :) Dock har vi inte planerat var i sverige vi kommer köra. Den tiden, den sorgen!


Sommar, sol, bil och körkort : Det kn inte bli mycket bättre, härliga minnen och stunder för livet ;)


Sommar, sommar, sommar och sol :) lalala *vissla*

Av Rebecca Nilsson - 24 januari 2008 13:39

Fick precis ett mindre glädjande besked.

Emelie har hoppat av resan till turkiet, så de blir bara jag och emmy.


Men vi två får ta och göra det bästa av situationen ;D

Vi kan ha trevligt för emelie med, de är lugnt :) De tror jag att emmy och ja klarar kanon fint :)


Måste dock bege mig och fixa ett nytt pass, för mitt gamla går ut i juli iår, så de kommer inte funka när vi åker till turkiet.

Av Rebecca Nilsson - 24 januari 2008 08:09

Nu sitter jag här i alla fall.

Har precis duschat, ätit en macka och druckit en kopp kaffe.


Så nu lägger ja upp lite bilder på bilddagboken faktiskt, har blivit mycket bättre på att uppdatera den ;)


Skönt att vara ledig idag faktiskt, dock händer det inte så mycket mer än kristiandstad, plugga och ut och g en lång promenad och verkligen rensa huvudet på allt skit. För de kan man behöva ibland + att de är sjukt skönt att vara ute och gå i friska luften :)


Sen får ja se vad som händer mer ikväll, måste dock lägga mig tidgt för har jobb som kallar imorgon vilket gynnar bra för min ekonomi haha :) Måste ju tjäna massa pengar för att alla resor och allt ska gå runt ;)


Smisk på rumpan


Av Rebecca Nilsson - 23 januari 2008 18:33

Nej nu får de vara tills senare ikväll faktiskt!


Ska dra ner och träna lite, sen hoppa in i duschen, smörja in mig med lite brun utan sol och sen blir det plugga som fan!


Tror nog ja lär få plugga hela kvällen/natten, för de ska in annars får ja spader så är de bara! Ikväll blir de råplugg för det gäller imorgon :)


Inte för att vara så men ibland skiver ja bara en massa skit här, måste ta mig en funderar över vad ja verkligen vill skriva. För de ska vara skoj att läsa med. Kommer nog även att lägga in lite bilder på outfits och kläder ja vill eller ska handla ;D


Men nu ska ja dra, ha de underbart lovers :)

Av Rebecca Nilsson - 23 januari 2008 17:45

Detta kan inte bli bättre,

när jag tittade på lönespecifikationen eller vad de nu heter

så hade jag fått ut 300kr mer än jag hade väntat mig faktiskt !


Så nu äre lugnt , min ekonomi klarar sig tills 25.e februari nu, fast att 900kr på resan ska vara betalt till den 1 feb.


Måste dock spara pengar som man kan ha til fickpengar där nere, vet inte riktigt hur mycket. Men de lär väl bli runt 4000kr eller nått sånt. Tycker i alla fall de är bättre att man har för mycket pengar med än förlite ^^


Sen behöver man ju inte göra av med alla pengar för man har så mycket med sig :) De lär bli en utmaning för mig, men ska bevisa att jag är duktig och kan hushålla med de! Så blir mamma stolt över mig !


Dock lär ja inte kunna unna mig så mycket den veckan när vi ska ner till lägenheten i Zell am see och fira mammas 40års dag och morfars 60års dag, men tror ja lär få lite av mamma och pappa, kanske även av mormor och morfar, men man ska inte hoppas på allt för mycket!


Usch, egentligen ska man inte klaga, man ska vara glad att man har ett extra jobb för de är inte alla som har de nu när man är i 18års åldern!



Av Rebecca Nilsson - 23 januari 2008 17:10

Fy fan va underbart, nu är resan bokad :)

Dock blev de bara Emmy, Emelie och jag men inte fan gör de något :)

Vi ska ha lika skoj ändå!


Sola, bada och festa i 1 hel vecka , de kan inte bli mycket bättre, sen kommer man hem och då är de massa party hemma som gäller inför studenten och allt sånt. Kommer lagom hem till balen, lärarmiddagen och ölbrännbollen ;D


Sen blir de min kusins student som gäller den 4.e juni på heleneholmskolan och sen min egen student dagen efter ;D Så nu kan man säga att denna sista termin och halvår kommer bli underbart!


Ska skapa så många underbara minnen som man bara kan nu denna sista tid som är kvar!


Här nedan är lite bilder från hotellet i Alanya vi ska bo på, för er som vill veta heter det Park Alanya!


Av Rebecca Nilsson - 23 januari 2008 06:37

Idag är det bokning av resa som gäller :) först är det 6 veckors praktik på sturup, sen österrike med min familj och sen blir det turkiet med Emmy, emelie och kanske kristina. Vi får besked idag om det ;D denna sista terminen kan inte sluta bättre. Eller jo om jag får somnarjobbet på sturup ;D fast de hänger på mig under praktiken :) men nu måste jag göra mig gjordning ;D ha de underbart ! Pussar

Ovido - Quiz & Flashcards