Alla inlägg under oktober 2009

Av Rebecca Nilsson - 19 oktober 2009 09:37

Denna dagen började inte så bra som jag hade hoppats på, klockan ringde kl 4 imorse. Lite sådär lagom tid att gå upp, eller inte. Men gick ner satte igång kaffet och sen fixade jag till mig. Men tro fan när jag sätter mig i bilen och vrider om nyckeln så startar den inte. Fick lite lagom panik då, tur jag kunde låna mamma och pappas bil. Körde till jobbet ca 45 min innan jag började och det var med andan i halsen.


Men nu har jag i alla fall lämnat den på service, vet inte riktigt hur lång tid det tar. Dock ska de inte börja fixa med den från kl 12, men kunde inte ta mig hem innan så fick ju lämna den nu. Så får jag gå och hämta bilen sen när jag har varit på arbetsförmedlingen i eftermiddag vid 14 tiden.



Av Rebecca Nilsson - 18 oktober 2009 21:48

Håller på med mina naglar så jag slipper göra det imorgon bitti. Vet inte riktigt när jag ska ställa klockan på ringning, med tanke på att jag ska köra till jobbet 4.4 Tror kl 4 blir lagom, för då hinner man fixa med uniformen, fixa sig själv :)


Men ska lägga på ett lager top coat innan jag kryper ner i sängen.


  

Av Rebecca Nilsson - 18 oktober 2009 17:39

Elin har nästan precis kört hem, vi har haft ett par trevliga timmar. Först satt vi och pratade lite allmänt, där efter spelade vi the sims 3 en stund, men vi kom på att vi skulle tvätta bilarna tillsammans så det fick vi gjort. Eller vi städa och dammsuga invändigt + tvätta fälgarna, var för kallt för att ta hela bilen. Så får ta och göra det imorgon istället.


Nu gör jag inte så mycket, håller på att hjälpa pappa med middagen. Blir tacos ikväll, ska bli riktigt gott var så länge sen vi hade det och det är extra mysigt nu när vi är hemma hela familjen tillsammans ikväll. För det är inte ofta som vi är samlade, antingen är jag ute på äventyr eller jobbar jag, eller så är de borta. Så ikväll ska vi ha en familjekväll tillsammans. Blir att titta på ensam mamma söker, sen någon film där efter.


Där efter tror jag det är lagom tid för mig att krypa ner i sängen, för ska jobba imorgon bitti. Börjar jobba redan kl 5.30, arbetsledaren ringde för en stund sen och det är klart jag alltid ställer upp :)


Av Rebecca Nilsson - 18 oktober 2009 12:45

Är faktiskt helt förvånad, sov faktiskt ända till kl 10 imorse. Trodde inte jag skulle sova så länge eftersom jag sov nästan hela vägen hem i bilen igår. Men jag somnade ju inte från halv två inatt.


Nu sitter jag här och tråkar, jag har verkligen kommit fram till att jag hatar söndagar. Finns ingenting man kan göra + att alla är lika sega och orkar inte göra någonting. Ska se om man kan hitta någon som vill hitta på någonting idag :) För hemma och sega hela söndagen ska jag då inte göra den saken är säker.

Av Rebecca Nilsson - 18 oktober 2009 00:31

  

bilden är tagen på min 20års fest. Kan säga att klockan inte är så mycket och jag hade redan fått en hel del dricka.


Sitter här och gör ingenting, är så enormt rastlös just nu. Finns ju ingenting man kan göra och jag är inte precis trött heller eftersom jag sov i nästan 8 timmar i bilen när vi körde hem från Sundsvall/Ljungaverk kl 6 imorse.

Har en del bilder på min kamera från den lilla resan till norrland, men får ta och lägga upp de imorgon istället eftersom batteriet är dött och jag orkar inte göra det nu.



Av Rebecca Nilsson - 17 oktober 2009 23:52

Kom precis hem från skivarp, filmen vi tittade på var faktiskt rätt så dålig. Har faktiskt redan förträngt namnet, men det var i alla fall en norsk skräckfilm. Är faktiskt inte så för skräckfilmer för man brukar oftast se hur dåligt de är inspelade.


Nu sitter jag i alla fall och pratar med några trevliga typer på msn samt att jag spelar farmvill på facebook. Man blir fan helt beroende av det spelet, det är sjukt. Tappade gnistan av att spela det, men nu har det kommit tillbaka igen. Fast tror det är för jag kommit så långt på det.


Fast egentligen föstår jag inte vad jag gör uppe, tänkte bege mig till gymmet tidigt imorgon bitti. Så då borde jag egentligen sova för ett tag sen. Men skitsamma :)

Av Rebecca Nilsson - 17 oktober 2009 17:58

Så nu är man hemma från Sundsvall.

Men har många känslor och tankar med mig hem, har även haft en del tankar där uppe.


Begravningen var riktigt jobbigt, de spelade en låt som vi hade på farmors begravning och då brast det för mig eftersom det var 4 månader exakt då hon gick bort. Men skriver mer om det ikväll när jag kommer hem.


För nu ska jag packa upp, fixa till mig sen där efter ska jag bege mig och hämta sara och sen ska vi köra till Elin i Skivarp och titta på film :)


Av Rebecca Nilsson - 14 oktober 2009 22:29

Men nu tror jag att jag går och lägger mig ändå. Tror jag kommer sova lika bra i bilen även om jag sover inatt. Finns ju ändå inte så mycket man kan göra nu så. Fast lär väl ta en stund innan man somnar så hinner väl skicka ett eller annat sms under tiden.


På tal om annat så kommer jag nog inte uppdatera min blogg så mycket under dessa dagarna, dels pågrund av att jag inte kommer ta någon data med mig + att jag vill passa på att umgås med hela släkten en gång till nu innan vi blir splittrade igen. Vi åker hem till skåne, några till Sthlm och några stannar kvar i Ljungaverk. Men ska försöka uppdatera 1-2 gånger om dagen :) Lär väl komma en och annan bild i min blogg med sen när jag kommer hem och tror där lär finnas en mapp på facebook med.


Men sov gott mina små sötnosar :)

Ovido - Quiz & Flashcards