Alla inlägg under oktober 2007

Av Rebecca Nilsson - 21 oktober 2007 00:43

Imorgon/idag ska verkligen vara en dag då ja ska sätta mig själv i centrum och bara rå om mig själv. Ska först ut och gå en runda, sen dra mig in till byn för att sola, hem och plugga, lägga på lite mannikyr och pedikyr. Sen lägga en härlig inpackning i håret :)


Har även en del pluggande som måste göras, samhälle, historia, körkortsteori, rättskunskap :/ som sagt en jävla massa, men de är skönt att de snart är lov så man kan ta de lugnt och bara njuta av att slippa allt i skolan :) Fast ja kommer få gå upp tidigtare och kommer att komma hem senare för jag ska faktiskt ta och jobba hela lovet. Tro det eller ej men så kommer de vara, måste tjäna lite pengar för ja måste handla hem en del saker faktiskt.


Nej funderar på om ja ska krypa ner under täcket i min nybäddad säng, älskar krypa ner i en säng som är helt nybäddad för de luktar så gott :) Men sen vill ja ju att sötnosen med ska vara hos mig, men är han de? NEJ :(


Men ni får ha de underbart, ta hand om er :) Sov gott och dröm sött mina små älsklingar och även ni andra med ;)

 Take care `´ Kisses and goodbye <3

Av Rebecca Nilsson - 21 oktober 2007 00:31

Letar verkligen efter en ny vinter jacka nu, för den jag har sen ifjor vill jag inte ha längre. Eller man kan handla en ny som man kan skiffta mellan att ha. Hittade en söt ljusblå kort everest jacka inne på stadiums sida. Om ja passar i den och så, ska ja inhandla den sen när lönen kommer :)


Måste ju ta och hitta en halsduk, mössa och även ett par vantar som passar till den med ^^ Sen behöver ja även en ny skolväska för den ja har är skit ful nu, funderar på en svart skinväska men den får vara ganska stor så man får plats med alla läxor och så där i :)


Hoppas nu att där finns min storlek kvar i jackan med när lönen kommer för annars blir ja ledsen, eller får ja bara ta och ragga upp en ny jacka eller ta den jackan fast antingen svart, röd eller vit ^^ Aja får i alla fall ta och hoppas på det bästa :)


Take care `´ Kisses and goodbye <3


Av Rebecca Nilsson - 20 oktober 2007 18:08

Fy fan va skönt det var att få sova den där timmen som jag precis gjort, man känner sig mycket piggare nu faktiskt ^^ Och de är fan tur för nu snart kommer släkten på middag, vilket ja inte har någon lust för men ja skit samma :P


+ nu när ja vaknade kände jag att det var något cp med min mage, vet inte vad de är men har massa knip i den hela tiden :/ Inte hjälper panodil eller något sånt :( Vafan ja klarar mig, jag är ju en viking ;)


Nej nu ska ja ner och hjälpa till med maten faktiskt, ska även duka och fixa till här hemma lite :) Vem vet de kanske kommer en ny blogg senare ikväll eller något om jag har ork till det vill säga :)

Av Rebecca Nilsson - 20 oktober 2007 16:13

Sitter uppe på mitt rum halv död, gäspar typ var 10 minut de är helt sjukt! Vet inte vad man ska göra för att man ska bli pigg precis, men ja vafan ja kommer säkert på något :) Släkten kommer inte på middag från om 3 timmar så de är lugnt, känner ingen stress precis!


Vill ut och gå en runda, men ingen vill följa med! Tråkmånsar är ni allihopa tycker jag faktiskt, de är bra för kroppen att komma ut och få lite frisk luft och även röra på sig! har 10kg till ja ska ner för 5 är redan borta och de har varit hårt men vem har sagt att de ska vara lätt :)


Var ju och hälsade på farfar på sjukhuset innan, de var skönt att se honom så pass mycket piggare. Han kunde upp och gå och allt de där, en lättnad släppte faktiskt då. Vad som kan egentligen hända med honom, men så får man inte tänka + han är på ett sjukhus och han får den behandlingen som han behöver :) Även om han inte har funnits där alltid för mig så kommer han alltid att vara min älskade farfar <3


Nej nu ska ja faktiskt röra mig neråt mot tv.n tänkte jag, ska se om där är någon bra film på g fast de lär vel sluta med att man somnar så gott i en hörna på soffan som vanligt! Är redan less på hösten, jag vill ha sol och värme :)


Take care `´ Kisses and goodbye <3



Sommaren 2006 var helt underbar <3 Massa underbara minnen och stunder från den resan :) Men de presonerna som ja levde med de 2 veckor vet vad jag menar för allmänheten behöver ju inte veta mina pinsamheter från Puerto Banus/Marbella ^^































Av Rebecca Nilsson - 20 oktober 2007 10:09

Nu är de redan lördag, gillar det mer eller mindre ^^ För har precis städat klart mitt eget rum, ska städa hela övanvåningen nu. Eller ja blir tvingad till det. Så då finns de inte så mycket att göra åt de precis ;)


Efter det blir det göra sig gjordning, bege sig in och handla lite blommor och sånt till ikväll och sen köra till sjukhuset i ystad och hälsa på farfar. Hoppas på att de är bättre med han idag för i torsdags vart han sjukt tagen av de som hade hänt!


Men nu måste ja dra mig tyvärr, har inte tid att sitta här och slöa ;D

Ni får ha de underbart mina älsklingar :)


Take care `´ Kisses and goodbye <3


Av Rebecca Nilsson - 19 oktober 2007 23:48

Nej nu börjar klockan bli mycket faktiskt, funderar på om man skulle ta och starta en film , inte för ja kommer se mycket på den men skit samma :) Jah och filmer går verkligen inte ihop, de är mitt sömnpiller ^^


Sen ska man ju upp hyffsat tidigt imorgon för ja tänkte ta mig en liten promenad innan frukost, sen städa rummet och plugga innan folket kommer imorgon kväll ^^ Iofs de komme rinte från klockan 19 så ja hinner att göra en hel del på den tiden :)


Något speciellt du vill ja ska skriva i min blogg eller du kanske tycker ja ska lägga ut mer bilder eller något sånt. Lämna då bara spår i en kommentar så lovar jag att fixa det :)


Så nu dissar ja min data + allt annat med för jag ska ta och klä av mig, burra ner mig ordentligt under täcket och sen försöka tänka på något mysigt så ja sover gott :) Men ni får sova så gott mina älsklingar + ni andra med ! Kisses and goodbye <3



Av Rebecca Nilsson - 19 oktober 2007 22:45

Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar. Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas. Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.


Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort.  Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand. NU har jag slängt alla roller överbord o försöker navigera på ett stormigt hav. Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!


Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädanefter. Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de. Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång. Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag o det är en enorm styrka. Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också...

Av Rebecca Nilsson - 19 oktober 2007 22:38

Du var den ända jag såg upp till,

Du var den ända som fick mej att känna värme.

Du var även den enda som fick mej att

veta hur det känns att sakna nån


Du är den ända jag ber om att komma tillbaka,

Du är den ända som som gör att ja gråter

varje kväll innan jag somnar.

Och du var den som lämnade mej först.



Ovido - Quiz & Flashcards