Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av Rebecca Nilsson - 2 augusti 2007 23:45

Idag har jag varit helt jädra seg i hela kroppen, förstår det inte riktigt. Men jag tror de är vädret som gör en del av det. Vädret denna sommaren har varit så sjuuukt dåligt! Det har mer kännts som om det vore höst eller något. Hoppas det kan vända nu så solen kan komma fram :)


Har typ nästan precis kollat på film och det vart den sämsta ja någonsin sätt för den gjorde dock så jag somnade. Men dock så sov ja inte så värst länge innan jag vaknar av att mamma och pappa kommer in och galer vi är hemma. Men jag får skylla mig själv, de visste ju inte precis att ja låg och vilade på soffan.


Och nu sitter ja här och tjatar med en jädra massa folk, sen vart ja ju teroriserad på mobilen med av en massa. Att folk inte kan fatta svarar man intepå de ena så behöver de inte skicka sisådär 511 stycken till.


--


Helt ärligt vet jag inte vad som har hänt med mig, känns precis som om jag har tappat all min hungerkänsla :/ För jag är typ aldrig hungrig längre, det är dock inte bra, men jag äter i alla fall när jag är hungrig och jag dricker en massa vatten, äter även en massa frukt med sån tur är :)


Nej nu pallar ja inte skriva mer onödigt i min kära blogg idag, kommer kanske mer groll imorgon haha :)


Ha de underbart snyggingar ;D

Kisses and goodbye <3



Av Rebecca Nilsson - 2 augusti 2007 16:32


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Jadu det vet jag inte, det är ju alldeles för länge sedan för att mitt dåliga minne ska komma ihåg det. Men jag vart i alla fall 7 år och om 2 månder skulle jag bli 8 år ^^


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

De är lite närmare, så de komme jag ihåg. Jag vart nere och hälsade på mina släktingar nere i spanien. Jag skulle nästan åka hem. Hade ju varit där nere i nästan 2 veckor då. Massa underbara minnen, bilder och stunder jag alridg lär glömma. Speciellt när jag och nathalie hade varit på affärn och handlat så snubblade ja i trappan och sätter rumpan i värdet och hade kort kjol och string på sig. Så spanjorerna som stod nedanför fick sig en härlig syn haha xD


3) FEM SNACKS DU GILLAR

 Jag gillar popcorn med aromat på, så jädrans gott :) sen även skära upp gurka, morot och blomkål i småbitar och doppa i dippa ! Det är inte fel de heller ;D


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Älsa mig för den jag är - Josefin Nilsson

Prippsblå låten - Tomas Ledin

Du - Emily

Another you - Cascada

Dunka mig gul och blå - Frida


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:

Miljonär ? det är ju ett väldigt relativt ord. 1 mille, 10 mille, jag menar skärp dig. Men jag skulle iaf köpa bilen direkt och fixa den som fan, skulle även fixat en egen lägenhet så man hade sluppit bo hemma med mamma och pappa. Sedan skulle ja nog även dra en vända till brasilien och hälsa på mina släktingar.

6) FEM DÅLIGA VANOR

Att jag sjunger så mycket fast jag vet att det låte så hemskt. ha en tendens att somna utomhus i snön. Tur mina älskade vänner alltid lyckas finna mig ;D


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Umgås med mina älskade vänner, vara ute och gå en runda i skogen på sommaren när fårglarna kvittrar, åka skidor även om de inte

alltid gå så bra (:


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Köpa: Klackskor, för d blir ja lång som ett fyrtorn, är redan 1,80 så det räcker ;D rött läppstift, tycker de ser så jävligt ut, en blommigklänning, Helt svarta kläder,

Klä mig i: klackeskor, rosa benvärmare, pumps, rosa byxor, second hand kläder


9) FEM FAVORITLEKSAKER:

Datorn, katten, sängen, hmm? :/


10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN:

Cassandra, Therese, Becka kommer dock inte på fler :/



 

Av Rebecca Nilsson - 2 augusti 2007 14:27


Idag har jag gjort en jädra massa tycker jag :)


Det började med att jag gick upp ganska så tidigt, gjorde lite sittups och armhävningar. Sen stack ja upp till morfar i deras nya stufga och hjälpte honom med att måla ;D Idag målade jag svart, men mina händer fick dock lite färg på sig med haha xD Sen såg man vad som var ivägen när jag målade, för på tröjan vid pattarna vart de helt svart nästan :| Skandal haha ;D


Och nu precis har jag varit ute och gått en runda :) Ska ut och gå en runda ikväll med tänkte jag! Det är så skönt att vara ute och gå på kvällarna i skogen när solen håller på att gå ner ;D Men jag går ju inte helt själv för jag har ju min älskade ipod i öronen !


Ha de underbart snyggingar ;D

kisses and goodbye <3

Av Rebecca Nilsson - 2 augusti 2007 14:22


Idag är det exakt två månader kvar tills jag blir 18 år ;D




Av Rebecca Nilsson - 2 augusti 2007 00:02

Det handlar om att hålla andan när man är tio kilometer under vattenytan, då det är helt mörkt överallt och änglarna i dina drömmar inte kan rädda dig. det handlar om att kunna simma även om man dras ner i djupet fortare än bilarna susar fram på motorvägen. det handlar om att överleva när världen försöker krossa dig.

Och för att sen gå till H&M och upptäcka att man gått upp ännu en storlek och de trådsmala modellerna på reklamaffischerna tittar och skrattar åt dej. Det är då du blir trampad på tårna.Och sedan kommer sparken i magen när du får reda på att dina föräldrar ska skiljas fast de varit gifta i hela femton år och brukade säga att de älskade varandra. Då du ser din åttaåriga lillasyster gråta för hon tror det är hennes fel, för att hon tjatade för mycket om att hon ville ha en ny Barbie. Men du ville bli som en Barbie, lika smal. Lika blond och lika ytlig.


Du slutade äta och du slutade skratta. Då kan man känna revbenen knäckas.Man vill bli fotomodell och är redo att göra vad som helst, till och med ligga med den äckliga fotografen som lovar dig berömmelse. Du har ju så fina (silikon) bröst. Man viker ut sig för att smaka på verkligheten. Men det enda man får tillbaka är runkande tonårskillar som ser din bild på slitzomslaget och tycker du är snygg. Som är beredda att betala några tior bara för att slänga dig i papperskorgen om nån månad.


Sen är du bortglömd. Och håller på att kvävas. I brevlådan får man reklam från viktväktarna fast man knappt väger fyrtio kilo. På tvn visas sexsåpor på bästa sändningstid och gratis porr finns tillgängligt dygnet runt på betalkanaler även för de allra minsta barnen. Den nya tidens barnprogram: se linda Rosing operera sina läppar. och alla bryr vi oss, alla sitter vi bänkade och njuter. För nu har vi dragits så djupt ner under ytan att vi är nära att drunkna.För vi lärde oss aldrig att simma. vi lärde oss att man måste vara perfekt.

För att bli känd.

Ovido - Quiz & Flashcards