Alla inlägg under september 2008

Av Rebecca Nilsson - 22 september 2008 09:14

Ah nu är jag uppe.

HAr precis fixat med lite ny musik till mobilen..

Ska nog lägga in någon låt till ^^


Idag blir det städning och omändring av mitt rum :)

Är så sjukt less på att ha de som jag har nu.

Har ju haft det så i ca 1 år, kanske lite till ^^

Fast jag vet inte riktigt hur jag ska ha det, så innan jag börjar ska jag fundera ut det!


Men de värsta är att jag kommer inte på något :/

Annars får jag bara plocka undan lite och låta de vara som de är.



Av Rebecca Nilsson - 21 september 2008 23:56


Nu ska jag hoppa ner i sängen,

eller måste ju dock klä av mig alla kläder först.

Är så sjukt trött nu så jag vet inte var jag ska ta vägen.

Skönt man är ledig imorgon så man kan fixa lite här hemma på mitt rum.

Är så trött på att ha allt som jag har de nu,

så imorgon blir de ändring på det hela :)


Men ni får sova så gott & drömma så söt :)

Pusssar <3

Av Rebecca Nilsson - 21 september 2008 23:19

Ja då har man jobbat idag.

Dock bara 4 timmar men ändå :)


Efter jobbet körde jag hem och käkade grillad kycklingfilé med klyftpotatis i ugnen och vitlöksås. Väldigt gott kan ja ta och tala om för er ;D


Fick även ny mobil idag,

är världens lyckligaste , fast förstår mig inte riktigt på den än.

Linn ska hjälpa mig imorgon med att byta medelande singnal, för jag har kollat igenom hela mobilen och hittar de inte någonstans.

Och i med hon också har en samsung mobil kunde jag höra med henne ;D


Har i alla fall myst med familjen hela kvällen.

Tittat på film och tagit de lugnt.

Måste komma ihåg att lämna filmerna imorgon, för jag orkar inte betala extra för jag råka glömma det.

Imorgon kommer även natha till mig efter att hon har slutat skolan.

så då blir de väl ut och gå en runda, snacka skit och bara ta de allmänt lugnt ;)



Av Rebecca Nilsson - 21 september 2008 09:09

'


En bild på min gammla mobil som är totalt utsliten.

Har skickar 10.000 ca på 9 mån

+ att den fick lite stryck i trafikolykan.


Någon mer är jag som tycker w910i är skit?


Av Rebecca Nilsson - 21 september 2008 08:59

Är lycklig idag, får ny mobil :)

Hoppas de är en fin en för mamma och pappa handlar den när de ska till malmö och jag ska jobba.

Har skrivit en liten lista på några jag vill ha så får man se vad det blir när man kommer hem :)


Så nu är man faktiskt rätt så nyfieken av vad det kan bli för en.

- noka 6620, en lila

- samsung soul

- sony ericsson W960i

- sony ericsson w760

- sony ericsson c902


Så hoppas på att de blir någon av dessa.

Men de tror jag att det blir :)

Nu håller jag tummarna, så får ja se vilken det blir sen när jag kommer hem vid kl 17 ikväll ^^



Av Rebecca Nilsson - 20 september 2008 22:38

Ah då är denna lördagen snart över.

Eller ah den är i alla fall över för mig för jag ska ta och krypa ner i sängen och sova.

Är ju dags att jobba imorgon igen.

Tur de inte är så många timmar man jobbar imorgon :)


Vad som händer sen har jag ingen aning om.

Förmodligen blir de ut och ta sig en power walk med mp3n i öronen.

Måste komma ifrån tankarna lite, och har även en del tankar och funderingar jag vill ha ur min skalle.



Av Rebecca Nilsson - 20 september 2008 10:19

Sitter och tittar på massa kläder på massa sidor på internet.

Vill shoppa, men har intalat mig själv att jag inte ska handla mer än en vinterjacka för det är de jag verkligen behöver.

Sen skiter jag i resten, för de jah shoppar nu kommer vara förstort om någon månad.


Så då är de lika bra och spara de pengarna så man kan shoppa en helt ny gaderob efter operationen :)

Och jag måste klara det, iofs har jag shoppat rätt mkt nytt denna månaden så nu behöver jag inte handla på ett tag :)

Och efter jag har shoppat den jackan kommer jag nästan vara fattig.

Men de är smällar man får ta när man verkligen vill ha något.


Men nu ska i alla fall jag gå och göra mig gjordning.

Ska köra till jobbet om 40 min och ja sitter kvar vid datan i min morgonrock.

Så nu blir de platta håret, sminka mig och sen fixa kläderna till jobbet. Måste även få i mig något att äta till frukost innan jag beger mig till jobbet ;D


Ni får ha de så underbart :)

Pussar <3

Av Rebecca Nilsson - 20 september 2008 10:03

Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar. Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas. Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.



Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort.  Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand. NU har jag slängt alla roller överbord o försöker navigera på ett stormigt hav. Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!



Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädan efter. Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de. Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång. Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag o det är en enorm styrka. Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också...



---



Hur ska  man förklara allt man tycker och tänker så någon annan förstår?

För mig har de i alla fall inte gått så bra.

Men just nu skiter jag i vilket, jag har mina älskade vänner och min underbara familj utan de vet jag inte vad jag hade gjort.

Känner mig så stark och trygg i er närhet.

Nu efter gymnasiet har vi alla gått in i olika stadier i livet,

själv kan jag erkänna jag har kommit in ordentligt i vuxenlivet.


Allt de där med fest hit och dit har jag tröttnat på. Spec alla utgångar på Barábar i ystad.


Så mitt liv är ganska så dystert nu för jag jobbar typ alltid. Men de är fina pengar + nöjet som jag såg i festandet innan är totalt bort.

Mitt liv låter ganska så dystert när jag säger så, men de är så mitt liv är och jobbar jag inte så umgås jag med mina älskade vänner :)





Ovido - Quiz & Flashcards