Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Tiden har gått och kärleken är ett minne blott

Av Rebecca Nilsson - 30 augusti 2007 23:03

Men jag har tappat hoppet om det ni kallar äkta kärlek.

Jag vet att du söker, ensam i mörkret, sitter och väntar tills känslan går över. Vill men vågar inte ta det första steget för det skrämmer mig, jag vet att du finns där någonstans fast jag inte känner dig. Vill ha någon som värmer mig och någon som älskar mig tillbaks och söker du mig älskling så väntar jag. Tiden har gått och kärleken är ett minne blott jag finner inget hopp men ärligt så vill jag inte minnas nått. Kommer jag hitta någon, jag vill se in i framtiden.



Långa dagar utan nån att krama om, ingen kärlek för jag saknar sån. Har aldrig hittat den rätta vägen, för jag saknar det ni kalla äkta kärlek.



Är ensam nu men det kan hända att vinden vänder, jag har väntat med ängsla men det verkar som om inget händer. Är och förblir ensam, väntar på att vindarna ska vända. För den erfarenhet av kärlek som jag har är inge vidare, har gett bort mitt hjärta två gånger men båda gångerna fick jag knivar i de. Jag säger emot för jag vill ha nån, jag vill ha nån att krama om att dela min glädje, att dela min sorg med. Men står ensam kvar efter att alla begett sig hem, samma sak igen, förblir utan hjärtevän. Ensam hem till min kudde och säng, allt går om igen, samma känsla varje dag.



Finns det nån där ute som är lika ensam som jag är? Jag hoppas och ber att kärlekens vindar vänder snart.



Tröstar mig med skrivandet, mitt liv går vidare. Jag vet att du finns där någonstans, bara det att jag inte känner dig.

 
 
Ingen bild

tess

30 augusti 2007 23:33

Det heter starkare än du, inte starkare än dig. Bara så att du vet :-)

 
Ingen bild

Rebecca

30 augusti 2007 23:37

klockan är för mkt för att skriva sånt nu ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 13:19

Nu håller jag på att städa här hemma, tog mig en liten paus i det hela. Kom även och tänka på, är vääääldigt sugen på att gå tillbaka till min gamla blogg istället. blogg.se eller bloggagratis det är den stora frågan. Kanske ska ja blogg.se en ch...

Av Rebecca Nilsson - 21 januari 2010 09:45

Då är det torsdag, inte klokt vad dagarna rinner iväg. Idag ska jag tvätta och städa är det tänkte, kanske hinner med en timmesträning på mitt nintendo wii (wii fit plus). Är dock inte alls sugen på att städa och tvätta om jag ska vara ärlig, men...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 22:04

Startade en film innan vid 10 tiden + skickade ett sms till mamma och pappa om att de inte skulle ringa hem eftersom jag tänkte vila en stund. Såg dock bara 30 min av New Moon, slutade med att jag somnade gott i min älskade säng. Vaknade sådär vid kl...

Av Rebecca Nilsson - 20 januari 2010 09:26

Då är det onsdag idag, är verkligen helt vilse på dagarna. Men tror det är för att jag jobbar alla helger och är ledig mitt i veckan.   Skulle egentligen kört upp till Robin igår i Ulricehamn, men mamma satte sig emot det, vet dock inte varför. L...

Av Rebecca Nilsson - 18 januari 2010 09:41

Sitter i nattlinnet och segar, har precis fyllt i lite papper som jag ska till arbetsförmedlingen med, sen där efter ska jag köra och hämta Nathalie, tänkte även ta mig en kopp kaffe + kolla in hennes nya rum. Sen ska vi köra hem till mig, blir väl...

Ovido - Quiz & Flashcards